Lizzy schreef:
Daarnaast is het natuurlijk simpelweg zo dat de gemiddelde hondeneigenaar gewoon totaal niet zit te wachten op versvlees.... Laten we wel wezen. Hondenvoer moet goedkoop en makkelijk zijn. Mensen willen een zak open trekken, brokken in een bak storten en verder geen gezeur. Ik denk dat de gemiddelde hondenbezitter het maf vindt dat wij er hier vriezers op na houden voor het hondenvoer. Voor veel Nederlanders is het hebben van een hond een 'leuke bijkomstigheid'.
Daar heb je ook wel weer gelijk in. Maar als je eens kijkt naar kvv, dan is dat toch ook makkelijk? Het enige wat je moet doen, is niet vergeten het voer te laten ontdooien. En als je het wel vergeet, doe je het in een plastic zakje in een bak heet water, en dan is het binnen een uur ontdooit (hoezo, ervaring?
). Rodi doet het zelfs binnen 20 minuten!
Ik zei al, je hoeft niet te verwachten dat echt Barfen heel sterk gaat groeien, want botten wekken bij veel mensen nog steeds een zekere weerzin op. Maar ik vind kvv een hele goede tussenweg.
En dat van brokvoerders die hun brokken zo verdedigen (hihi... lijkt wel baknijd). Komt dat niet gewoon uit onwetendheid? Ik dacht ook dat brokken heel goed waren. Totdat ik las over BHT en BHA en totdat ik later ook hier een heleboel ging lezen. Het duurde even, maar ik ben nu ongemerkt overgestapt naar het vers-kamp. Nu weet ik dat vers, rauw vlees juist wel gezond is, en dat ook (gemalen) botten heel normaal zijn.
Ik zou het zelf prettig vinden om producten te kopen van kleinere bedrijven waar overduidelijk ALLES gedaan wordt om een top-kwaliteit te leveren. Dat belang weegt hen zwaarder als het maken van een massa-product.
Je hebt alweer gelijk. Ik vind het ook wel leuk dat mensen hier gewoon spreken over Corine. Heel informeel. Ik krijg het idee dat je gewoon naar een kvv-fabrikant kan bellen om te vragen of ze even het voer willen aanpassen, en dat ze dat dan ook doen.
Is natuurlijk niet zo, maar dat beeld krijg ik een beetje.
Dat is ook juist heel erg positief! Dat stukje imago moet je ook niet kwijtraken denk ik.
Van mij mag iedere hond in NL en BE en Europa en in de wereld vers/rauw eten! Maar het maken van reclame is duur.... ohhhh zooooo duur.
En wat gebeurd er als je omzet met -tig procent verdubbelt? Je zit dan dat je moet verhuizen, nieuwe machines aanschaffen en je moet een compleet distributie-net opzetten (want dan red je het niet meer met verkooppunten): allemaal niet eenvoudig voor kleinere bedrijven!
Daar had ik nog niet aan gedacht. Omzetverhoging is leuk natuurlijk, maar je moet je daar wel op aanpassen.
Ik denk dat als je reclame wilt maken, dat je dat dan voorzichtig moet doen. Niet meteen denken aan dure reclames zoals Pedigree. Leuk als je een keer de loterij hebt gewonnen en geld genoeg hebt om te investeren.
Ik heb er al helemaal over zitten brainstormen. Je kan heel simpel beginnen met foldertjes uitdelen. Gewoon 1 blaadje dubbelzijdig, papier van de Makro in een frisse kleur (oranje, geel, groen) met een kort maar krachtige tekst over waarom vers voer zo goed is. Ter kennismaking.
Misschien zou het een goed idee zijn als verschillende kvv-fabrikanten samen zouden werken. Ik bedoel, samen reclame maken voor kvv in het algemeen. Geen idee of dat reeel is natuurlijk....
Foldertjes kan je uit laten delen door de vaste klanten. Bijvoorbeeld bij hun dierenwinkel, op shows of andere evenementen, op de hondenclub etc. Dat is best goedkoop, en ik denk dat er genoeg mensen zijn die wel mee willen helpen.
Je kan dierenwinkels informatie sturen. Proefpakketten uitdelen (alhoewel je daar wel in moet investeren).
Ik denk, dat als je een goed plan maakt, dat rekening houdt met de capaciteiten en het budget van de kvv-fabrikanten en met de wensen, verwachtingen en huidige opvattingen van brokkenvoerders, dat je dan best iets voor elkaar kan krijgen.
Jeetjemeneetje, hoor mij nou... ik draaf door....