Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3177629
Bandit heeft een voedselallergie en kan niet tegen mijten.

Ik kreeg het advies om hem, naast passend voer, een ontgiftingskuur te geven en probiotica.
Maar ik weet eigenlijk niet waarom dat gedaan wordt.

Kunnen jullie mij verder helpen?
#3177657
Probiotica draagt bij aan een goede darmflora, wat weer belangrijk is voor de weerstand van de hond. Ontgiften zorgt ervoor dat troep opgelopen via bijvoorbeeld voeding, ontworming, ontvlooiïng het lichaam verlaat, wat ook weer bij kan dragen aan het gestel van de hond. Hebben ze je ook specifieke wijze van ontgiften aangeraden? Ik heb wel begrepen dat een hond (en mens) bij voorkeur goed in zijn vel moet zitten wil je gaan ontgiften en dat je het in ieder geval rustig op moet bouwen.
#3177796
Dank je voor je reactie Anouk!

Heeft een hond hulp nodig om te ontgiften? Gaat dan niet vanzelf zodra hij goede voeding heeft? Het kan toch niet zo zijn dat een hond ALLE gifstoffen binnenhoudt gedurende zijn leven.
Ik had inderdaad gelezen dat ontgiften best wat van het dier vraagt. Daarom snap ik niet zo goed dat het nu geadviseerd is, omdat Bandit niet in een heel goede conditie verkeert door al 2 jaar 'verkeerd' voedsel. (Het eten was van goede kwaliteit, maar bevatte vlees waar meneertje allergisch voor blijkt)

Moet ik de probiotica eigenlijk zien als wat jakult voor de mens is?
#3177798
AnoukFrodo schreef:Of dit overigens invloed heeft op allergieën en hoe dan dat weet ik niet
Het was volgens mij meer bedoelt om Bandit te helpen om sneller van de 'gifstoffen' af te raken en sneller te herstellen. Meer als ondersteuning zeg maar.

Maar omdat het allemaal nieuw voor mij is, win ik liever eerst meer informatie in, zodat ik de beste keus voor Bandit kan maken.
#3177806
Ik weet wel uit eigen ervaring dat je van te fanatiek aan bijvoorbeeld chlorella gaan, ik me honds beroerd heb gevoeld. Griepverschijnselen, doodmoe, maar goed ik dacht ik slik gewoon zes tabletten op een dag, moet kunnen...advies is voor mensen opbouwen tot tien per dag dus ik dacht dat kan wel....

Op dit moment krijgt Frodo chlorella, drie weken een tablet per dag, maar die is 100% gezond, energiek en vrolijk. Reden dat ik dat doe is omdat ik denk dat helpt om hem zo te houden. Als pup at hij nrok, later kvv, ik weet niet wat hier precies ingegaan is. Ook nu krijgt hij geen biologisch vlees dus ook nu zal hij wel stoffen binnen krijgen die niet goed zijn voor mens en dier. Daarom ontgift ik. Ben nu zelf ook weer voorzichtig begonnen, tabletje per dag
Probiotica krijgt hij niet, ontlasting is goed dus zie voor hem geen meerwaarde. Ik zou het wel inzetten als hij zou kwakkelen met zijn gezondheid. Uiteraard win ik dan ook advies in bij dierenarts
#3177810
Als tip, lees het verhaal van Hope. Daar staat veel in over de allergieën die Hope had en wat Marloes gedaan heeft; die geeft nu nog steeds regelmatig groene leem geloof ik.
Pro biotica is erg praktisch als de darmwerking verstoord is en tijdens en na een ab kuur bijvoorbeeld
#3177875
Border Bandit schreef:Bandit heeft een voedselallergie en kan niet tegen mijten.

Ik kreeg het advies om hem, naast passend voer, een ontgiftingskuur te geven en probiotica.
Maar ik weet eigenlijk niet waarom dat gedaan wordt.

Kunnen jullie mij verder helpen?
Een goede darmflora en een gezond en schoon lichaam dragen bij aan het verminderen van allergische reacties.

Chlorella is een milde ontgifter maar uit ervaring kan ik zeggen dat in 1 keer 5 tabletten innemen kan zorgen voor aardig wat ontgiftingsverschijnselen. Groene Leem is een stevigere ontgifter maar toch zie ik niet zo vaak reactie op groene leem. Drainage compositum is ook een stevige ontgifter.

Probiotica verbeterd de darmflora.
#3178246
Aha, hartelijk dank voor de reacties!
Het is dus om Bandit 'gezonder en sterker' te maken tegen zijn allergische reacties!

De middelen die ik kreeg als voorbeeld om te kunnen gebruiken voor ontgiften zijn: PUUR Drainage , De Groene Os Drainage Compositum of Phytonics Detox.

De probiotica zou ik minimaal 2 maanden moeten volhouden.

Ik vind het allemaal nogal wat.
Mijn vorige honden zijn nooit ontgift en ik ken ook geen mensen die het doen (ook niet bij zichzelf). Vandaar dat ik zoiets heb van: waarom?

Maar ik blijf het moeilijk vinden om het nu te doen, omdat Bandit nog niet sterk is. Als ik hem nu ontgift, wordt hij alleen maar zwakker.
Hij is ook niet écht ziek, maar zijn voeding is nog niet goed. Hij krijgt nu 150 % van de ADH. Hij valt er niet meer op af, maar heeft het opeens echt koud 's nachts. Zo koud dat hij mij wakker maakt met een koude tong!? Het is zo'n 17 graden en hij ligt op een warm kussen.

Zou het misschien slim zijn om hem eerst weer stabiel te hebben op vlees en hem daarna te ontgiften en evt. probiotica?
Of heeft het dan geen effect meer?

Moet je probiotica geven als de ontlasting gewoon goed is?
Wat zouden redenen kunnen zijn voor het geven hiervan?
#3178275
Border Bandit schreef:Aha, hartelijk dank voor de reacties!
Het is dus om Bandit 'gezonder en sterker' te maken tegen zijn allergische reacties!

De middelen die ik kreeg als voorbeeld om te kunnen gebruiken voor ontgiften zijn: PUUR Drainage , De Groene Os Drainage Compositum of Phytonics Detox.

De probiotica zou ik minimaal 2 maanden moeten volhouden.

Ik vind het allemaal nogal wat.
Mijn vorige honden zijn nooit ontgift en ik ken ook geen mensen die het doen (ook niet bij zichzelf). Vandaar dat ik zoiets heb van: waarom?
Omdat je vorige honden misschien niks mankeerde en deze wel?
Ik ontgift twee keer per jaar fanatiek en verder het hele jaar door.
Maar ik blijf het moeilijk vinden om het nu te doen, omdat Bandit nog niet sterk is. Als ik hem nu ontgift, wordt hij alleen maar zwakker.
Hij is ook niet écht ziek, maar zijn voeding is nog niet goed. Hij krijgt nu 150 % van de ADH. Hij valt er niet meer op af, maar heeft het opeens echt koud 's nachts. Zo koud dat hij mij wakker maakt met een koude tong!? Het is zo'n 17 graden en hij ligt op een warm kussen.

Zou het misschien slim zijn om hem eerst weer stabiel te hebben op vlees en hem daarna te ontgiften en evt. probiotica?
Of heeft het dan geen effect meer?

Moet je probiotica geven als de ontlasting gewoon goed is?
Wat zouden redenen kunnen zijn voor het geven hiervan?
Ik weet niet wat er met Bandit aan de hand is en wat de klachten zijn etc. Dus ik kan ook niet beoordelen of deze therapie goed is voor hem. Dat hij het koud heeft lijkt me niet goed. Maar ja, een Chinese naakthond heeft het volgens mij 's nachts bij 17 graden altijd koud, dus ook hier heb ik te weinig info om je van dienst te zijn. Je zou je kunnen laten begeleiden door een holistisch dierenarts, qua ontgiften en de voeding allergie.

Op zich ben ik nooit een voorstander van teveel dingen tegelijkertijd uitproberen. Dus op zich vind ik je gedachten niet gek.
#3178285
Lizzy schreef:Omdat je vorige honden misschien niks mankeerde en deze wel?
Ik ontgift twee keer per jaar fanatiek en verder het hele jaar door.


Ik weet niet wat er met Bandit aan de hand is en wat de klachten zijn etc. Dus ik kan ook niet beoordelen of deze therapie goed is voor hem. Dat hij het koud heeft lijkt me niet goed. Maar ja, een Chinese naakthond heeft het volgens mij 's nachts bij 17 graden altijd koud, dus ook hier heb ik te weinig info om je van dienst te zijn. Je zou je kunnen laten begeleiden door een holistisch dierenarts, qua ontgiften en de voeding allergie.

Op zich ben ik nooit een voorstander van teveel dingen tegelijkertijd uitproberen. Dus op zich vind ik je gedachten niet gek.
;) Dank je wel!

De enige klacht die Bandit had was de jeuk. Hij kreeg 5 varianten KVV van Darf. Nu blijkt hij oa geen kip en rund te mogen, en dat zat in elke variant. :( Tijdelijk op hypoallergene brok gezet en de jeuk is weg! Nu wil ik weer terug naar KVV.
Ontgiften en probiotica werd geadviseerd door een natuurgeneeskundige die zijn haren getest heeft. Maar die woont té ver weg om naartoe te gaan.
Hij heeft het nog nooit koud gehad, dat is echt sinds hij deze (tijdelijke!!) brokjes krijgt. Verder is hij gewoon zichzelf: vrolijk en veel energie. :)

Bandit is trouwens 2,5 jaar, hij rent 3 x 5 km per dag.
He, eergister is er weer een wervel rechtgezet door de fysio, maar dat kan er toch niks mee te maken hebben!? Bandit beweegt té soepel waardoor hij bewegingen kan maken die niet horen en er een wervel scheef gaat/blijft staan. Door het vele rechtlijnig draven heeft hij al veel spieren opgebouwd die zijn rug moeten stabiliseren. Dit was de 4e keer dat het gebeurde en tussen de 3e en 4e keer zal al meer ruimte als tussen de keren daarvoor. Dus er blijft verbetering in zitten!
#3178720
Lizzy schreef:Het zijn echt twee verschillende soorten algen. Het begint al met dat chlorella een zoetwateralg is en spirulina zoutwater.

Voor meer info: http://www.ahealthylife.nl/de-superfood ... spirulina/
Thanks! Vanwege o.a. de beta-carroteen heb ik spirulina in huis voor mijn papegaai.
Hoeveel zou ik rico mogen geven hiervan? Ik heb de tabletten van Marcus Rohrer.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door