Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Qwea
#3177420
Ehm,

Ik lees overal dat er "wel eens" een kogeltje in wild kan zitten. Ik trof gisteren bij de worst van Link er 3 aan en vandaag in zijn huidige worst die ik net maar even helemaal heb nageplozen 7 stuks.

Is dit niet veel?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3177424
7 in 1 worst (bedoel je kvv?) vind ik wel veel. Wellicht is de rol gemaakt van "het restje van de bodem" of iets dergelijks. Als ik een zak haarorgaan heb zitten daar altijd wel kogeltjes in.. maar dat zijn er misschien 5 op een zak van 5 kg. En dat zit vaak onderaan in de zak.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3177433
Hylos schreef:7 in 1 worst (bedoel je kvv?) vind ik wel veel. Wellicht is de rol gemaakt van "het restje van de bodem" of iets dergelijks. Als ik een zak haarorgaan heb zitten daar altijd wel kogeltjes in.. maar dat zijn er misschien 5 op een zak van 5 kg. En dat zit vaak onderaan in de zak.
Jup 7 in 1 worst, idd kvv. En in de helft die ik gistere. Had doorzocht dus 3...

Ik vond 7 ook wel erg veel.
Door frodo quin
#3177442
Aan de foto in je avatar te zien zal je hond wel veel meer eten dan mijn katten, die eten samen iets meer dan een worst van 250 gram op. Ik kom vaak een kogeltje tegen in hun lege bakjes, ze kunnen er natuurlijk ook nog opeten, maar drie hagelbolletjes in een worst van 250gram is niet abnormaal. Soms zit er geen in, maar meestal minstens wel ééntje.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3177454
frodo quin schreef:Aan de foto in je avatar te zien zal je hond wel veel meer eten dan mijn katten, die eten samen iets meer dan een worst van 250 gram op. Ik kom vaak een kogeltje tegen in hun lege bakjes, ze kunnen er natuurlijk ook nog opeten, maar drie hagelbolletjes in een worst van 250gram is niet abnormaal. Soms zit er geen in, maar meestal minstens wel ééntje.
Link eet 500g per dag :)

Ik trok een andere open zojuist, 9 bolletjes :o
Door frodo quin
#3177506
ik reageerde eigenlijk op fransbulletje :) . Met dogmeat heb ik geen ervaring, toch niet met de gemalen varianten. Het is wel zo dat ik mij niet kan herinneren dat ik al hagel ben tegengekomen in spiervlees of karkassen, maar misschien slikken ze het dan gewoon binnen. Ik voer af en toe is kvv, misschien één à twee keer per maand en in de winter krijgen ze meerdere keren per week een beetje naast hun gewone voer omdat ze dan meer eten nodig hebben en ik zo beter kort op de bal kan spelen. Als het wild kvv is, is het bij mij altijd alroda.
Door fransbulletje
#3177603
frodo quin schreef:ik reageerde eigenlijk op fransbulletje :) . Met dogmeat heb ik geen ervaring, toch niet met de gemalen varianten. Het is wel zo dat ik mij niet kan herinneren dat ik al hagel ben tegengekomen in spiervlees of karkassen, maar misschien slikken ze het dan gewoon binnen. Ik voer af en toe is kvv, misschien één à twee keer per maand en in de winter krijgen ze meerdere keren per week een beetje naast hun gewone voer omdat ze dan meer eten nodig hebben en ik zo beter kort op de bal kan spelen. Als het wild kvv is, is het bij mij altijd alroda.
In de Darf Wild en de varianten met wilde gans en hert zelden een kogeltje.
Vorige week zat er een kogeltje in de bak van Oliver en die liet hij gewoon liggen en dat heb ik bij de andere bullen ook wel gehad.
Maar echt het komt zelden voor ook in CarniVoer bijna nooit.
Door Ruisje
#3177800
Gisteren heb ik 15 kilo gemalen barf voor de katten gemaakt en daar gingen een paar wilde (NL) konijnen door. Tijdens het maken van hapklare brokken voor de molen kwam ik 7 hageltjes tegen. In het zwanenvlees vond ik er geen, maar die laten ze tzt wel in hun etensbakje achter. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3177852
In wild barf en wild kvv zitten vaker kogeltjes. Leuk als je rontgenfoto's laat maken ;D .

Volgens mij is er aardig wat hagel nodig om een dier dood te schieten. Dus ja, dan zit er ook aardig wat in het vlees als je pech hebt.
Gebruikersavatar
Door Qwea
#3177853
Kaela schreef:In wild barf en wild kvv zitten vaker kogeltjes. Leuk als je rontgenfoto's laat maken ;D .

Volgens mij is er aardig wat hagel nodig om een dier dood te schieten. Dus ja, dan zit er ook aardig wat in het vlees als je pech hebt.

Niet schadelijk? Trek net weer nieuwe rol open, helemaal uitpluizen, 10 stuks :')

Ik kan er ook mee schrijven dus het is lood?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door