Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3177295
Nelson!

's Morgens om 5.15 gaat de wekker van mijn baasje. Buiten is het dan nog veel te donker, dus zin om uit mijn mandje te komen heb ik nog niet. De vier Miesjes slapen ook nog. Ik doe snel even buiten een plas en slaap dan nog fijn verder.

Om 7.30 komt het vrouwtje beneden. Feest! O ik heb je al zó lang niet meer gezien!!! Als ze zeker weet dat ik blij ben om haar te zien, ik twee keer op haar tenen heb gestaan en een snoepje heb ontfutseld gaan we de kittens wakker maken. Ik controleer uitvoerig of ze er allemaal zijn en ga dan met het vrouwtje mee naar buiten.
Terwijl zij de paarden eten geeft maak ik een inspectieronde door de tuin.

Om 8.00 uur plof ik heerlijk in mijn mandje, liefst in de zon. Ik speel wat met de katten en haal een aai bij mijn vrouwtje. Als ze haar ontbijt op heeft gaan we weer naar buiten. Ik mag kiezen waar we mee gaan spelen, soms mijn bal maar trekken aan een oude fietsband vind ik het leukst. Als ik er moe van ben gaat vrouwtje voor de paarden zorgen terwijl ik lekker in het zonnetje lig. Tegenwoordig moet ik ook op de katten passen buiten. Een hele belangrijke taak, hoor!

Om 10.00 uur gaan we naar binnen. Ik val in mijn mandje in slaap, de kittens in hun doos. Heerlijk, even de mand voor mij alleen, dan kan je buik ook even in de zon.
Zo rond het middageten haal ik weer een aai op en kijk ik of we al gaan wandelen. Nee, helaas. Een potje stoeien wil vrouwtje wel, maar ik moet wel voorzichtig zijn.

Eindelijk gaan we wandelen, om 13.30. We zijn een uur weg. Ik duik in elke plas, snuffel onder elke struik en als we geluk hebben komen we Gijs tegen. Gijs is lief, maar wel dik. Ik kan veel harder rennen en hijg ook niet zoveel. Na het wandelen ga ik in mijn mand zitten. De kittens maken herrie voor 10. Snappen die niet dat je met etenstijd rustig op je plaats moet blijven? Gelukkig zet baasje ze in de bench, want anders jatten ze mijn eten.

Met vermoeide pootjes en een volle buik is het heerlijk slapen. Om 16.00 uur maak ik even een rondje door de tuin, stoei wat met Jimmy en ga dan bij de kittens verder slapen.

Om 18.00 komt de baas thuis. Ook al zolang niet gezien! We rakken wat af samen, in de tuin. De baas kan heel ver gooien met mijn bal, en ook hard aan de fietsband trekken.
Ik help met het verzorgen van de konijnen, maak nog een inspectierondje door de tuin en ga dan nog wat pitten. Om 20.00 uur ga ik nog eens plassen en maak ik soms een puzzel of doe ik een kunstje voor mijn vrouwtje.

Om 22.00 uur gaan we nog een blokje lopen, vangen we samen de vier Miesjes, eet ik een klein snoepje en dan gaat het licht uit. Tot morgen!

Hoe ziet jullie dag er meestal uit?
Door TomsBorders
#3177315
weinig standaard dagen maar probeer rond 4 uur met haar te gaan wandelen tot een uur of 7/half 8.
dan moet ik snel even wat brood smeren en wegwerken want moet om 8 uur op t werk zijn. dan ga ik om 12 uur weer naar huis om 1,5 uur met haar te wandelen.
dan moet ik weer van 14 tot 18 uur werken en dan gaan we daarna nog een of enkele uren wandelen en dan eten we wat, kan ik alles even opruimen en dergleijke, doe ik rond 23 uur nog een rondje en dan heb ik het wel weer gehad.

wandelen = lopen, trainen, zoekspelletjes in ieder geval zoveel mogelijk buiten. (doe geen bal/frisbee gooien of andere van die ongezonde spelletjes)
donderdag = schapendrijven dus dan doen we vrijdag heel weinig en maandag is een rust ochtend en soms middag, afhankelijk van het weekend.
Door smulpaap
#3177462
Amber 10 jaar en Tessa 12,5 jaar

Wij houden van vroeg opstaan , de baasjes ook . En van wandelen als het nog lekker rustig is . Wij gaan dus in de winter om 8 uur naar buiten en dan gaan we eerst drie kwartier wandelen op ""onze dijk "" . Deze wandeling doen we nog op eigen pootjes . De vrouw loopt dan te genieten van het uitzicht en de rust . Wij zijn vaak druk met snuffelen , of als we geluk hebben wat eenden of ganzenpoep scoren . Soms eten we wat van het natte gras . Vaak komen we nog niemand tegen . of anders twee hondjes die we al jaren kennen . Dan begroeten we elkaar even en gaan weer verder . Als we thuis zijn dan doen wij een dutje , maar dan gaat de vrouw lawaai maken met die maffe stofzuigerslurpmasjien >:( Maar ja , schijnt nodig te zijn ::)
Daarna doet ze klussen die geen lawaai maken ... hmmm gelukkig maar . Na een uurtje zijn we weer wakker , dan gaat de vrouw vaak even wat drinken en dan krijgen wij jammie .
Maar soms moeten we daar ook nog voor werken , hersengymnastiek schijnt je jong te houden :cool: Maar we vinden het ook wel leuk hoor . Vooral ons picknickkleed .
We gaan soms ook even samen naar buiten gluren , ikke Tessa ga dan bovenop de stoel anders zie ik niks . En Amber gaat dan op de leuning van de stoel staan .
Of ikke Amber ga de vrouw helpen als ze de ramen lapt , dan doe ikke met mijn tong alvast de binnenkant . En ikke Tessa zorg dat onze bedden goed zijn opgeschud , dat kan de vrouw echt niet hoor .

Nou , en dan is het alweer tijd voor onze volgende wandeling . Dan gaat onze koets mee . Omdat we dan niet naar de dijk gaan , maar dan moeten we eerst een flink stuk lopen .
En dat is zonde van de energie zegt de vrouw . Dus dan gaan we eerst per koets naar ons andere leuke plekje . En daar gaan we weer wandelen op eigen pootjes
Dan zijn we 1,5 uur weg , en wandelen wij zelf nog drie keer 10 of 15 minuten , en dan rusten we zo nu en dan ook weer even uit in de koets .
Als we terugkomen dan gaan we eerst even rusten , en daarna krijgen we eten . Ja , want daarna willen wij slapen ...... heel lang slapen
Dat ga je krijgen op onze leeftijd ::) We worden nog wel een keer wakker hoor , dan ga ikke Ambertje even een zoentje vragen . Als ik zoentje heb gehad dan plof ik weer neer en ga verder maffen . En ikke Tessa kom even onder mijn kleed vandaan en ga even op schoot bij de baas

We mogen eenmaal per week nog uit ons dak gaan . Dan gaan we met de poppetjes of met de balletjes spelen en zwemmen . De rest van de week mogen we alleen balletje zoeken als de baas de bal ergens in heeft verstopt
En verder gaan we ook nog graag naar het bos of eens naar zee . We hebben ook nog quality-time , dan mag je helemaal alleen met de butler mee om iets te doen wat je heul erg leuk vind
En we hebben op Maandag een luie dag . Dan slapen we een paar uur extra
Afbeelding
Door petralita
#3177531
Lita 6 jaar en Roeska 8 jaar.

Sochtends gaat om 6:45u de wekker van mijn baasje wij liggen nog lekker te slapen, baasje maakt mij altijd wakker met een lekkere en veel te korte knuffelbeurt. Roeska heeft daar minder belang bij, soms wel, maar baasje houdt dat nog wat op afstand tot ze Roeska weer wat in het gareel heeft. Roeska woont hier nog maar net. Eerst gaan we even naar buiten snel een plas doen.
Daarna gaat baasje ons eten klaar maken. Van baasje moet ik dan wachten, ben het er niet mee eens, Maarja ze zegt dat Roeska dan rustiger is en het beter is. Ze geeft roeska de insuline en het eten en dan krijg ik mijn eten. Als we beiden klaar zijn gaan we elkaars bakken inspecteren, je weet maar nooit.
Daarna gaan we altijd een uur tot anderhalf uur slapen.
Als ons eten gezakt is gaan we een uur uit, als het weekend is vaak langer, maar doordeweeks als baasje moet werken is daar geen tijd voor. Altijd lekker door het bos wandelen of rennen als baasje gaat fietsen. Roeska moet altijd achter de bal aan rennen, dat snap ik echt niet. Ik ga altijd snoepjes zoeken, ergens een gat graven of gek rennen waar mijn baasje altijd om moet lachen. Als het bos weer is onderzocht, veilig is verklaard en weer eigen is gemaakt dan gaan we weer terug naar huis.
Baasje gaat naar haar werk toe of blijft thuiswerken. Als baasje een lange dag heeft komt er oppas langs of we mogen mee naar haar werk. We mogen niet mee naar binnen dus blijven we in de auto. Dat vinden we niet erg. Soms kunnen we wat collega's vAn baasje laten schrikken en de rest van de tijd slapen we.
Rond 16:00u gaan we weer een halfuurtje lopen. We komen dan regelmatig buurhonden tegen. De border collies vind ik het leukst, Roeska maakt dat niet uit als ze maar rennen.
En dan moeten we veel te lang wachten op de volgende maaltijd. Maar baasje zegt dat dat moet, Roeska moet ons de 12u insuline hebben,dus eerder kan niet. Dus wij gaan en eerst weer verder slapen. En baasje gaat weer aan het werk.
Om 19:00u is het dan eindelijk tijd. Weer hetzelfde ritueel als de ochtend met eten en spuiten. Daarna gaan we weer uitbuiken en anderhalf uur later gaan we nog een kwartiertje lopen. Ik krijg dan thuis een botje die Roeska niet mag, baasje gaat dan weer 3kwartier weg met Roeska een stuk lopen of nog een half uur fietsen. Ik hoop altijd lopen want dan is ze langer weg en kan ik langer botje kauwen. Maar volgens baasje moet de insuline, beweging en eten voor Roeska in verhouding zijn. Nou hoop gedoe hoor, zolang ik maar niet mee hoef, het is mij veel te donker.
Daarna is het bedtijd, en is het weer knuffeltijd en dan val ik tijdens het knuffelen zo in slaap. Kan er niks aan doen.
Verder doet baasje nog af en toe Roeska meten om 14:00u en dan moet ik heel rustig wachten. Daarna krijg ik ook weer wat lekkers, jummie. Baasje zegt dat ik een snoepert ben en Roeska een bodemloze put, nou dat vinden wij niet hoor.
Baasje wisselt de dagen of met spelen en kunstjes doen en zoeken. Vroeger was ik daar wat fanatieker in, maar tegenwoordig hoeft dat niet meer zo. Ik wil vooral heel veel geaait worden. Kan nooit te weinig zijn.
In het weekend mogen we mee boodschappen doen, reuze interessant die boodschappentassen. Ik ruik er altijd goed in, maar haal er niks uit, goed hè? Vind het niet zo leuk als ik mee moet de winkel in. Baasje zegt dat dat moet, anders word ik weer te bang, misschien is dat wel zo, vind dingen nu wel weer enger nu we rustig wonen dan toen we nog in de stad woonden. Wel is het leuk als we naar het tuincentrum gaan, dan gaan we meestal even naar het restaurant toe, dan gaan we op een verhoging liggen en stopt baasje ons stiekem altijd wat lekkers toe.
Nou ja dat was het wel weer zo'n beetje. Groetjes maar weer, daag!
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3177566
Een dag uit het leven van Dunya, Raul, Dali en Milou.

06.15 De wekker gaat! Wij gaan alvast met zijn vieren door de huiskamer heen en weer drentelen en als we heel nodig moeten zelfs blaffen (vinden de buren fijn ::) ).
06.30 Naar buiten met Meneer S. terwijl ons vrouwtje het ontbijt klaarmaakt.
06.45 Ontbijt!!! en dan uitbuiken, hoewel Dali en Milou liever een spelletje gaan doen.
Werkdag 07.30-08.30 naar het bos met Mevrouw S. (3x in de week)
Vrije dag 08.00-09.00 naar de Geffense Plas met Mevrouw of Meneer S. (4x in de week)
Als we aan het werk gaan liggen wij in het kantoor. Daar hebben we een bank, 3 manden en een kleed. Het ligt lekker maar is wel heeeeeel saai.
Als we vrij zijn gaan we door het raam kijken naar het park voor de deur, daar worden heel veel honden uitgelaten. Of door de schuifpui naar de tuin kijken als de kippen los lopen.
12.00-13.00 naar het bos met mevrouw S! En een snackje als we terug zijn.
2x in de week moeten we dan nog weer aan het werk en anders gaan we verder met bankhangen en naar buiten kijken. Soms een spelletje met een touw of een bal.
16.00-16.30 wandeling met mevrouw S!
16.45 avondeten en uitbuiken en weer spelletjestijd en uitgebreid knuffelen met Mevrouw en Meneer S.
19.30-20.15 wandeling met Meneer S. Daarna samen onder een fleecedekentje televisie kijken of lezen.
22.00 plasje voor het slapengaan en welterusten met een koekje en onder een dekentje. Morgen weer zo'n fijne dag.



Dali en Milou spotten voorbijgangers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3177572
Ik slaap, plas, slaap, wandel een stukje als het niet regent. Als het wel regent steek ik m'n middelvinger op. Ik eet, poep als ik zin heb en waar ik zin heb, negeer m'n vrienden, laat een scheet en slaap.

Gegroet,
Wodka
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3177573
Ergens tussen 6.00 en 8.00 worden we wakker. Afhankelijk van hoe druk ik doe en hoe laat ik gisteravond uit ben geweest gaat het vrouwtje eerst eten of eerst met mij uit. Een rondje van ongeveer een kwartier. Als ik thuis kom wordt mijn eten klaargemaakt, maar moet ik nog een uur wachten. Iets met medicijnen, ik vind het maar stom! Het vrouwtje gaat naar haar werk, meneer blijft altijd thuis bij mij.
Na het eten ga ik slapen tot een uurtje of 14.00. Mijn baas vraagt altijd aan mij waar ik mijn bed wil hebben en daar zet hij hem dan ook braaf neer. Ik heb hem goed opgevoed! Omstreeks 14.00 uur wandelen we weer een 15-20 minuten. Vervolgens lig ik weer te maffen tot het vrouwtje thuis komt. Dan wordt mijn eten weer klaar gezet, ben ik een uur heel druk (en ze zeggen ook vervelend, maar dat is niet zo hoor!) en dan eet ik mijn buikje vol. Voor het slapen gaan moet ik weer wandelen, dat wil ik niet meer, maar moet wel, dus is een kort rondje van 10 minuten.

Soms gaat het vrouwtjes een rondje met mij op de fiets of de step. Vroeger gingen we wel 10 km, tegenwoordig nog 10 minuten. Ik ben dan net zo moe als vroeger, dus veel verschil maakt het eigenlijk niet en ik vind het wel heel leuk. Af en toe gaan we met de auto naar een weggetje tussen de weilanden, waar ik aan de flex mag lopen en heel soms ook even los mag. Alleen ik vind de autorit zo ontzettend stom dat we niet zo vaak meer gaan.

Binnen doen we ook vaak hersenwerkjes, dan krijg ik veel koekjes. Vroeger deden we ook vaak spelletjes met krukjes, maar mijn vrouwtje zegt dat ze dat niet meer durft omdat ik er wel eens af viel. Pfff, ik was kei goed hoor! Maar als ik met hersenspelletjes veel koekjes krijg vindt ik dat ook leuk.

Voor het slapengaan mag ik tegenwoordig even bij het vrouwtje kruipen. Dan knuffelen we eindelijk eens zoals ik het wil. Dat betekend dat mijn vrouwtje een beetje platgedrukt wordt, maar dat vind ze niet erg. Als ik de kans krijg smeer ik ook nog wat kwijl aan haar af, dat vind ik lollig. En daarna ga ik in mijn hok slapen, daar heb ik zo'n fijne mand!
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3177584
Een dag uit het leven van Appie:

Rond half 8 komt baasje naar beneden (door de weeks, in het weekend meestal iets later, dat heet uitslapen >:( )... 3x per week is kindje al gezellig bij mij, want zij moet dan vroeg op school zijn...... Ik weet dat we dan uitgaan, maar ik moet altijd nog zo lang wachten..... Ik piep de heleboel bij elkaar....... Dan ga ik met baasje lopen. Baasje loopt stevig door en we lopen altijd 20 minuten (voor vrouwtje is dit langer dan een half uur lopen, die loopt niet zo snel)..... Als we thuis komen, heeft vrouwtje mn eten al klaar staan, of ik moet even wachten tot mn vriendinnetje er is. Mn vriendinnetje eet thuis namelijk bijna niet, maar als ze hier is, is ze altijd als eerste klaar..... Als ik heb gegeten, ga ik met mn voetbal door het huis rennen..... Af en toe duw ik de bal expres naar vrouwtje of kindje, zodat zij em weer wegduwen....... Dit spelletje kan een uur duren ;D ....... Of korter..... Dan ga ik heerlijk slapen op de stoel of op de eetstoel....... Soms word ik tussendoor wakker, zie ik in de voortuin of achtertuin vogels en doe moeten weg van mij, dus ga ik blaffen..... Als ze achter zijn, laten baasje of vrouwtje me in de tuin.... Ik kan heerlijk struinen in de achtertuin..... Als de konijntjes van de buren in de tuin zijn, dan zit ik de hele dag in de tuin langs de schutting......
Om een uur of half 1 ga ik weer een rondje lopen....... Nu ruim een half uur tot een uur...... Thuis gekomen krijg ik een snack, jammie! Vaak ga ik weer met mn voetbal door het hele huis rennen.... Overigens, in de zomer moet ik met de bal de tuin in.... Vind ik helemaal niet erg, want dan heb ik veel meer ruimte :biggrin2: ..... Tja, de rest van de middag lig ik weer te slapen.... Nu meestal lekker op de bank, die ligt een stuk comfortabeler.....
Om 5 uur ga ik weer een ronde lopen; als de kindjes mij uitlaten, is het maar een kwartiertje, maar baasje loopt wat langer.... Thuis staat mn eten weer klaar...... Als ik mn eten op heb, hou ik stiekem vrouwtje in de gaten.... Die is dan aan het koken, dus je weet maar nooit of ze iets eetbaars laat vallen :P ..... Soms speel ik tussendoor weer met mn voetbal...... Ja, ik ben er echt gek op!!!!! Als iedereen aan de eettafel zit, ga ik er naast liggen.... Ik weet dat ik niet mag bedelen, maar niemand heeft er last van, vaak lig ik netjes languit..... En ja, regelmatig valt er een doperwtje (kindjes laten nog steeds vaak iets vallen, ook al zijn ze al groot) of krijg ik het laatste stukje aardappel met een boontje.... Als ze klaar zijn met eten, ga ik maar eens een tukje doen.....
Als het oudste kindje naar bed gaat, weet ik al hoe laat het is.... Bijna tijd voor mn laatste rondje..... Soms heb ik nog wel even geduld, maar vaak begin ik al te piepen...... Om half 10 gaat mn baasje een uur met mij lopen en loopt mn vriendinnetje met dr baasje ook mee...... Als we terug komen, ligt er een snack.... Ik speel nog eat met mn bal, of grommel omdat ik graag met baasje wil stoeien of vrouwtje moet me een massage geven..... En als baasje de lichten uit doet, is het bedtijd.......
Zo.... Dat zijn mijn dagen......

PS: we gaan in het weekend ook wel eens naar het hondenbos of gewone bos..... Vrouwtje loopt overigens normaal gesproken 2x per dag met mij, maar zij is heel erg ziek geweest en is een tijdje ook niet thuis geweest (was heel vreemd dat ze er niet was, maar nu is ze weer thuis, en lig ik s middags en s avonds lekker tegen haar aan op de bank), dus ze kan nu even niet meer met mij lopen.... Hopelijk gaat het snel beter en kan ik weer met haar naar buiten.....
Laatst gewijzigd door CindyMayella op di 08 dec 2015, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ligaa
#3177593
Mijn katten hebben niet zo'n interessant leven..

7:00: Nummer 1: baasje gaat eruit, even spieken of het vrouwtje ook al wakker is. Ships nee die ligt nog te snurken.
7:15: Nummer 2: baasje is eruit, waar blijft vrouwtje dan?
7:30: Nummer 1: vrouwtje, het duurt nu wel erg lang? Dan nog maar even een uurtje slapen..
8:30: Inmiddels alledrie wel langs geweest; het lijkt erop dat ze aan het ontwaken is, dan laat het eten niet lang meer op zich wachten. :D
Gemiddeld 9:00: kwam je er nog uit of hoe zit dat? Ja, het staat op! Schiet nou op ik heb honger? Ga je nou eerst nog douchen? >:(
9:15: was je al beneden? Ik lig net zo lekker! Krijgen we dan toch nog eten?

Of: drie katten op de trap: je zult ons eerst eten moeten geven voor je er langs mag. >:( Nou vooruit dan maar dan wel deeeeze kant op... nee niet eerst nog naar dat kleine kamertje! Dat had je eerder moeten doen, we zitten al uren op je te wachten! :-[
Na het eten gaan ze dan vaak naar buiten, om te wachten tot ik ofwel naar mijn werk ga rond half 4 (en dan wachten tot het baasje thuis is) of als ik eerder ben weggegaan net zo lang op mij te wachten voor het eten. Ondertussen wordt er natuurlijk veel gekroeld, gelopen over mijn laptop als ik studeer, komen ze met modderpoten binnen op mijn pasgedweilde vloer, lopen ze over het aanrecht, komen om 3 uur eens polsen of het al etenstijd is, gaan rond half 4 alvast in de keuken zitten wachten en druipen af als ik dan wegga. Rond 5/6 uur zie ik als ik thuiskom van een schooldag, de koppies al voor het raam verschijnen: vrouwtjes auto dus vrouwtje is weer thuis! :D Om dan met zijn allen naar de keuken te stormen (waar baasje al een poos bezig is met ons eigen eten maar goed) en te gaan staan schreeuwen om eten. Als baasje eten geeft is het lang zo lekker niet he. ;D

's Avonds gaat een van de drie (afwisselend) met ons mee naar boven of 's nachts komen ze fijn bij ons liggen. Om 's morgens weer vanaf 7 uur te proberen mij uit bed te krijgen. Een lekker lui kattenleven. :cool:
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3177596
Hier gaat de wekker meestal om 6 uur, soms eerder.
Met Jura, de oudste, doet mijn vriend meestal in de ochtend de lange wandeling, 2 a 3 uur. Als ik met haar op pad ben gaan we regelmatig een rondje canicrossen.
Mahru, de jongste vindt wandelen vroeg in de ochtend niet nodig, dus die doet een plas en een poep aan het eind van de straat en dan weer terug naar huis. Behalve als we samen lopen dan is het natuurlijk feest en dan wil ze wel wandelen.

's Middags wordt er weer gewandeld, met Mahru zo'n 2 uur en soms wil Jura ook nog eens mee. Het liefste gaan ze dan op een veld op zoek naar muizen. En vaak komen ze daar ook nog hun vriendjes tegen en dan wordt er ook nog flink gespeeld en gerend.
En soms krijgt Jura een kortere ronde door de wijk en gaan we thuis clickeren of speuren of puzzelen of spelen. Net waar ze zin in heeft. Soms gaan we lekker op de bank met z'n twee met een goed boek.

In de avond is het altijd even een kort rondje voor wat plasjes. Mahru ziet daar niet altijd het nut van in dus die plast dan in de tuin of meteen op straat zodat ze snel weer terug kan naar huis.

Tussen de wandelingen door wordt er heel veel gespeeld thuis, vooral als ze net hebben gegeten dan is het één groot feest en wordt het huis gesloopt. Eten krijgen ze na de eerste of tweede wandeling, net hoe het uitkomt.
#3177815
Hier is geen dag hetzelfde (bijna) maar de weken zijn wel gelijk
Vrouwtje verzorgt ons Brutus & Lola eigenlijk het meest. Als vrouwtje moet werken gaat de wekker om 5.10. Gelukkig doet ze dan eerst van alles boven zodat wij nig even kunnen slapen tot ongeveer 5.45/50. Dan komt vrouwtje beneden en maakt ze eten voor zichzelf en krijgen wij ook. Ooit vroeger toen Brutus nog klein was heeft ze wel geprobeerd om hem eerst uit te laten en daarna eten te geven, maar hij is zo gek op eten dat hij een klein plasje deed om maar snel weer naar huis te kunnen en dan moest hij na het eten weer uit omdat hij toch nog nodig moest
Na ons eten zo rond 6 uur dus loopt vrouwtje een klein rondje met ons en gaat ze om 6.15 weg naar wat ze werk noemt.
Vanaf hier hebben wij wat variatie; baasje en vrouwtje maken wat langere dagen zodat ze minder dagen werken en meer bij ons zijn, dus op dinsdag komt onze oom, het broertje van ons vrouwtje, die gaat dan om 13.00 als hij klaar is met werk een uurtje wandelen. Op woensdag komen ze ons halen van Brutus, de uitlaatservice, die gaan 3 kwartier met ons wandelen, maar ook dan wandelen wij ons tweetjes. Op vrijdag begint baasje later en wandelt hij met ons. Alle andere dagen is vrouwtje vrij staat ze iets later op, vaak rond 8 of 8.30 en neemt zij ons mee naar het bos rond een uur of 10/11. Behalve op zondag, dan gaan we naar de hondenclub om 9 uur en doen we daar allerlei leuke dingen!

Na de wandelingen ploffen wij lekker op de bank voor een dut. Vrouwtje komt thuis rond 5 uur, en als zij gaat koken zijn wij uiteraard in de keuken bij haar, je weet nooit he
Als vrouwtje gaat eten, krijgen wij ook weer wat, jum. Eten is toch echt wel onze favoriete bezigheid hoor. Vaak heeft vrouwtje wel wat over en dat doet ze dan in onze bak, wij zitten dus ook altijd heel braaf te wachten tot ze klaar is.

Daarna doen we de afwas en om half 7 zo ongeveer lopen we nog weer een rondje met vrouwtje, baasje is dan nog niet thuis. Als vrouwtje moet werken de volgende dag is dit het laatste rondje, is vrouwtje vrij dan laat baasje ons later nog een keer uit.
Dus hoewel elke dag anders is, zijn alle dagen toch wel gelijk, en weten wij precies welke dag het is!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3177820
Wat hier in het weekend het leukste is: net zo lang aan deur krabben/zielig miauwen/plint omhooggevallen trekken en laten klappen totdat baasje en vrouwtje van bed komen. Zijn ze eenmaal van bed? Dan is missie geslaagd en ga ik, madam dinky, lekker in mijn mand liggen slapen :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door