Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door BusKay
#3177179
Wat moet je er van zeggen.... Hond in beslag nemen, verbod op aanschaf hond en zo'n zware boete dat hij zich een volgend keer bedenkt.
En dan zeg ik niet wat ik denk... :rant: :rant:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3177202
Di t schijnt nogal in te zijn :-X wat een mazzel voor die hond dat dit gespot en werk van gemaakt is. Als er dan ook maar wat concreets mee gedaan wordt natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3177214
Chips heel stuk tekst getypt komt tie niet door

Ik denk doordat de schrijnende mishandelingsgevallen zoals de hond in de USA die laatst gevonden is met de bek dicht getapt met ducktape er voor zorgt dat er mafkezen op het idee gebracht worden. Dat wordt fanatiek gedeeld op social media en ik denk dat we het daarmee helaas niet voorkomen, je brengt die mafkezen alleen maar op ideeën

Wel dikke duim voor de postbode trouwens!

En als je het mij vraagt heeft dit zijn/haar recht verspeeld op het houden van dieren
Gebruikersavatar
Door Hope
#3177226
constance.blokzijl schreef:Chips heel stuk tekst getypt komt tie niet door Afbeelding

Ik denk doordat de schrijnende mishandelingsgevallen zoals de hond in de USA die laatst gevonden is met de bek dicht getapt met ducktape er voor zorgt dat er mafkezen op het idee gebracht worden. Dat wordt fanatiek gedeeld op social media en ik denk dat we het daarmee helaas niet voorkomen, je brengt die mafkezen alleen maar op ideeën Afbeelding

Wel dikke duim voor de postbode trouwens!

En als je het mij vraagt heeft dit zijn/haar recht verspeeld op het houden van dieren

Dat denk ik ook, ja. De meeste mensen worden enkel geshockeerd door zo'n foto en kunnen er helemaal niets mee. Een ander vind het wel geinig en denkt later bij zijn blaffende hond: ik plak je bek dicht.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom dit soort dingen massaal op facebook worden geplaatst en gedeeld. En waarom er dan reacties onder komen als 'als ik dat zie, draai ik zijn baas de nek om.' Dat is net zo slecht.
Als ik zo iets op fb voorbij zie komen, reageer ik er niet op. Geen aandacht aan schenken, behalve dan datgene wat ook echt helpend is (zoals de postbode die de dierenbescherming belt).
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3177232
Precies! Ik zag laatst ook al bij waar is mijn angel een stukje voorbij komen waarbij ergens hier in NL een hond rondliep in een bos met de bek dicht geplakt met ducktape.
En ik snap de afschuw wel, absoluut! Maar we maken het er inderdaad niet beter op door die dingen te delen of inderdaad er op te reageren zoals sommigen doen... Vind ik ook minstens zo slecht...
Door BusKay
#3177247
Waarom zouden dit soort misstanden in krant of waar dan ook niet gemeld mogen worden??
Ik denk dat 99% van de mensen hier goed mee omgaat.
Iemand die misstanden zoekt om ze ook uit te voeren vind ze toch wel daar heeft hij/zij de media niet voor nodig.
Moeten wij dan alleen nog maar lezen en bibberen van en over IS??
Ik denk dat er toch al veel gecensureerd wordt..

Wat mij betreft zou er ook een datadase voor dierenhandelaren mogen komen waarin deze personen vermeld worden..
Een nadeel hieraan zal dan wel weer zijn dat hij bij de broodfokker toch wel terecht kan.
Het enige wat wellicht helpt is dus controle op zijn adres.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3177286
BusKay schreef:Waarom zouden dit soort misstanden in krant of waar dan ook niet gemeld mogen worden??
Ik denk dat 99% van de mensen hier goed mee omgaat.
Iemand die misstanden zoekt om ze ook uit te voeren vind ze toch wel daar heeft hij/zij de media niet voor nodig.
Moeten wij dan alleen nog maar lezen en bibberen van en over IS??
Ik denk dat er toch al veel gecensureerd wordt..

Wat mij betreft zou er ook een datadase voor dierenhandelaren mogen komen waarin deze personen vermeld worden..
Een nadeel hieraan zal dan wel weer zijn dat hij bij de broodfokker toch wel terecht kan.
Het enige wat wellicht helpt is dus controle op zijn adres.
Wat heb je eraan om het te delen? Dat er ware klopjachten ontstaan? Dat berichtjes van tig jaar terug nog steeds massaal worden gedeeld? Dat we met z'n alle gaan zeggen wat 98% van de lezer/kijker al weet, namelijk dat het krankzinnig is?
Vergeet niet, negatieve aandacht is ook aandacht. En zolang het delen geen enkel doel treft doe ik er niet aan mee en vind ik het zelf "gevaarlijk".
Door BusKay
#3177318
IK heb geen facebook en zal het ook nooit hebben. In de begintijd van MSN ben ik daar al uitgestapt puur omdat je gegevens op straat liggen. Ik weet dat iedereen zegt dat ie voorzichtig is maar men verteld stiekum meer dan men denkt..
De grootste lacher is Mark Zuckerberg die nu 42.000.000.000 weggeeft omdat hij weet dat hij het niet meer uit zal geven en dan heeft ie nog genoeg over om zijn hele leven gek te doen.

Dus heb ik het over normale nieuwsverspreiding.. krant, tv etc.
Ik hoef dus niet te weten wie hij is maar wil wel weten wat er gebeurd en graag hoor ik ook hoe er door onze "handhaving >:( " mee om gegaan wordt.

Sorry hoor, maar facebook?? De grootste onzin die er is...
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3177323
BusKay schreef:Waarom zouden dit soort misstanden in krant of waar dan ook niet gemeld mogen worden??
Ik denk dat 99% van de mensen hier goed mee omgaat.
Iemand die misstanden zoekt om ze ook uit te voeren vind ze toch wel daar heeft hij/zij de media niet voor nodig.
Moeten wij dan alleen nog maar lezen en bibberen van en over IS??
Ik denk dat er toch al veel gecensureerd wordt..

Wat mij betreft zou er ook een datadase voor dierenhandelaren mogen komen waarin deze personen vermeld worden..
Een nadeel hieraan zal dan wel weer zijn dat hij bij de broodfokker toch wel terecht kan.
Het enige wat wellicht helpt is dus controle op zijn adres.

Ik denk dat met dit soort grove mishandelingen (geld ook voor mensen) beter niet te expliciet gemeld kunnen worden waar dan ook, social media, kranten enz. Je ziet dan gewoon een stijging van dat soort dingen...

Het is toch ook niet voor niets dat je bijvoorbeeld zelfmoord nooit ergens gemeld ziet, dat brengt helaas mensen op ideeën. Misschien moet dit soort dingen dan ook maar op die manier behandeld worden?
Door BusKay
#3177387
Ik denk dat het ´t belangrijkste is dat we weer over de hond gaan praten want die heeft geleden....
Berichtgeving vind ik in deze secundair..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door