Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Aura
#317666
Ik las net ergens dat sommigen hier 80 kilo CB in hun vriezer stoppen! :o
Is dat gebruikelijk?
Ik heb een tijdje geleden Duck gehaald, een doos van 16 kilo. Daar doe ik ongeveer anderhalve maand over. Dus als ik 80 kilo zou halen (volgens mij wordt dat niet eens geleverd), dan zou ik daar maanden mee voort kunnen. Is dat dan wel goed voor de kwaliteit van het voer? ::)
Door danielle1980
#317667
groot kopen is voordeliger vandaar dat mensen hier groot kopen.
bovendien hebben de meeste of veel honden of grote honden. ;)
of allebei zoals ik ;D ;D ;D
Door 202spots
#317669
[quote="Aura"]
Ik las net ergens dat sommigen hier 80 kilo CB in hun vriezer stoppen! :o
Is dat gebruikelijk?
Ik heb een tijdje geleden Duck gehaald, een doos van 16 kilo. Daar doe ik ongeveer anderhalve maand over. Dus als ik 80 kilo zou halen (volgens mij wordt dat niet eens geleverd), dan zou ik daar maanden mee voort kunnen. Is dat dan wel goed voor de kwaliteit van het voer? ::)
[/quote]

Ik koop geen kvv,maar ik koop wel kippenbouten,kippenruggen en kalkoennekken en ander vleesbotten in dozen van 20-30 pond.
En soms heb ik overal 1 doos van, dus ook aardig wat kilo's.
Ik schat dat 't misschien 3-4 maand in de vriezer zit.....dat maakt niet veel uit hoor.
Als je 2 of meer grote maat hond hebt,dan gaat het vlug genoeg op.
Als je 'n schiwahwaaahtje hebt ,wat nog geen ons per dag eet...tja dan zou ik geen voer voor 2 jaar inslaan.
Maar jij hebt herders? en binnekort de 3de erbij?
Ik zou beslist op zoek gaan naar 'n grotere vriezer!! ;D
Door Aura
#317691
[quote="202spots"]
Maar jij hebt herders? en binnekort de 3de erbij?
Ik zou beslist op zoek gaan naar 'n grotere vriezer!! ;D
[/quote]
Goed opgelet ;D

We hebben gelukkig al een redelijke diepvries van 90x60x75, dus ik gok zo'n 350 liter. Sita's vlees en pens zit erin, Aura's Duck (binnenkort dus Carnibest), groenteprutjes en nog vlees, groente, brood etc. voor onszelf. Als er nieuw voer voor de honden bijkomt, dan past het net. Maar we zijn al bezig om ons eigen portie eruit te eten ;)
Door Audrina
#317701
Ik prop hier zelfs 120 kilo CB of meer in de vriezer en daarnaast nog allerlei barfmateriaal. ;D Maar ja, ik heb dan ook 3 volwassen herders die op het moment met zijn 3-tjes 1 kilo CB en ca 500 gram barfdingetjes per dag eten. Elke 4 a 5 maanden rijden we zelf naar Ermelo om een nieuwe vracht CB te halen. En eens in de zoveel tijd ga ik op "barf-tocht" langs de islamitische slager en de poelier voor botten, pens, kip e.d.
CB is een jaar houdbaar in de vriezer en ik denk dat botten en vlees ook makkelijk een half jaar houdbaar zijn in de vriezer. Maar zo lang ligt het er hier dus nooit in. ;)
Als ik het allemaal groot inkoop, scheelt dat aanzienlijk in kosten en ik hoef niet telkens op pad voor hondenvoer.
Door Aura
#317705
[quote="Audrina"]
Ik prop hier zelfs 120 kilo CB of meer in de vriezer[/quote]
:o :o
En ik was al blij dat ik die 16 kilo Duck in m'n fietstassen mee naar huis kreeg :-[
:P
Door Audrina
#317706
[quote="Aura"]
:o :o
En ik was al blij dat ik die 16 kilo Duck in m'n fietstassen mee naar huis kreeg :-[
:P
[/quote]

Hahaha ik zie mezelf al fietsen met die 120 kilo. ;D Ben al lang blij dat het in de auto past en zo klein is die toch niet. ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#317720
[quote="Aura"]
Ik las net ergens dat sommigen hier 80 kilo CB in hun vriezer stoppen! :o
Is dat gebruikelijk?
Ik heb een tijdje geleden Duck gehaald, een doos van 16 kilo. Daar doe ik ongeveer anderhalve maand over. Dus als ik 80 kilo zou halen (volgens mij wordt dat niet eens geleverd), dan zou ik daar maanden mee voort kunnen. Is dat dan wel goed voor de kwaliteit van het voer? ::)

[/quote]

Als ik zelf vlees heb ingevroren zorg ik ervoor dat het binnen maxiaal 3 maand weg is. CB en andere kvv-merken vriezen alles onder veel lagere temparaturen in (en veel sneller), daardoor is het ook langer houdbaar in de vriezer (max. 1 jaar).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#317724
[quote="Aura"]
Ik las net ergens dat sommigen hier 80 kilo CB in hun vriezer stoppen! :o
Is dat gebruikelijk?
Ik heb een tijdje geleden Duck gehaald, een doos van 16 kilo. Daar doe ik ongeveer anderhalve maand over. Dus als ik 80 kilo zou halen (volgens mij wordt dat niet eens geleverd), dan zou ik daar maanden mee voort kunnen. Is dat dan wel goed voor de kwaliteit van het voer? ::)

[/quote]

Als je vriezer maar op min. -18 graden staat dan maakt het niet uit.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#317879
Ik haal ook ong. 160 kg. in 1 keer. Moet ongeveer een uur rijden, dus vind het wel prettig dat ik zo minder vaak moet. En inderdaad bij grotere hoeveelheden tegelijk krijg je korting.
Maar ja, ik heb ook 3 grote veelvraten :D
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op di 10 mei 2005, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#317898
Bij mij gaat er zo'n 2 kilo Cb per dag doorheen...en ik kan max 35 kilo kwijt in mijn pretkistjes... :-[...Ik ben dus het voorbeeld van iemand die heen-en-weer blijft rijden..... ;)...maar gelukkig kost mijn autootje niets... ;D

(heb de ruimte niet voor grote vrieskist)
Door Audrina
#317923
[quote="Peet"]
(heb de ruimte niet voor grote vrieskist)
[/quote]

Hadden ze maar van die vriezers die je onder je bed ofzo kon schuiven he?
Door danielle1980
#317929
[quote="Audrina"]
Hadden ze maar van die vriezers die je onder je bed ofzo kon schuiven he?
[/quote]

dat zou wel handig zijn ja ;D
Door 202spots
#317935
[quote="Audrina"]
Hadden ze maar van die vriezers die je onder je bed ofzo kon schuiven he?
[/quote]

Uh...d'r is al zoiets... :-\
maar daar word meestal 'n lijkkist opgezet voor de begrafenis..... :o :-X
Door Audrina
#317969
[quote="202spots"]
Uh...d'r is al zoiets... :-\
maar daar word meestal 'n lijkkist opgezet voor de begrafenis..... :o :-X
[/quote]

Ach, das wel lekker koel in warme zomers. ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door