Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3176955
Scott is helemaal weg van de baby van mijn zusje. Echt hyperdpieper, kwijlen, hijgen, piepen, etc. Hij wil alleen maar naar haar toe. In overleg met een gt train ik dit. Hij begrijpt nu wel dat het niet mag maar vind het nog heel lastig zich te beheersen. Als hij de baby kan zien, of de wagen waar ze in ligt, dan is het goed. Althans, dan is hij totaal gefocust, dus ook niet goed, maar dan is hij fysiek rustig. De momenten dat hij even ontspant en de baby maakt een geluid is hij direct weer alert.

Het lastige is dat mijn zusje niet in de buurt woont, dus elke week een paar keer trainen zit er niet in. De eerstvolgende keer dat we elkaar zien is met kerst en dan direct een paar uur achter elkaar. Ik zou graag iets geven dat Scott helpt om wat meer te ontspannen. Daarnaast blijven we trainen natuurlijk.

Nu kom ik van alles tegen: Puur Onrust, Puur Nervositeit, Bach Bloesem, Zylkene, etc. Wat zou in deze situatie een goed middel kunnen zijn?
#3177034
Kaio schreef:Bij een van mijn honden werkt phytonics stress heel goed. Hoef je ook minder van te druppelen en niet zo een alcohol lucht, is ook handiger zodat de hond geen problemen heeft met innemen
Werkt dit ook meteen? Of moet je enige tijd opbouwen? Ik weet altijd wel een paar weken tevoren wanneer we die kant op gaan, maar vind het niet handig om 'm voor die ene dag in de zoveel weken dagelijks druppels te geven. Minder alcohollucht is wel fijn :) Scott duikt doorgaan ergens onder als hij druppels moet innemen ::)
Door Lil
#3177091
De meeste middelen vallen af omdat je die enige tijd moet geven voordat ze werken. Super dat je traint! Ik zou een afgedekte bench proberen. Voor sommige honden werkt dat averechts maar velen zijn dan rustiger. Thundershirt nog iets om mee te gaan werken?
#3177101
Wat ik mij in dit geval afvraag. Met een kleine erbij kan ik mij voorstellen dat het nodige voor de hond ook is veranderd. Structuur, duidelijkheid, geur, emotie, geluiden, aandacht etc.
De baasjes hebben nu minder tijd en aandacht en ander soort aandacht voor scott. Ik begrijp uit jouw verhaal dat ze nu eigenlijk geen tijd hebben om te trainen. Schijnbaar is vooraf ook niet geprobeerd en geoefend met scott wat de regels zijn bij baby's.

Waarom neem jij niet (tijdelijk) scott in huis, zodat EN scott rust krijgt EN scott alleen er komt als er getraind word en hij 90% van de tijd het goed leert te doen ipv 90% van de tijd het fout doet?
#3177111
Lil schreef:De meeste middelen vallen af omdat je die enige tijd moet geven voordat ze werken. Super dat je traint! Ik zou een afgedekte bench proberen. Voor sommige honden werkt dat averechts maar velen zijn dan rustiger. Thundershirt nog iets om mee te gaan werken?
Een thundershirt? Ik dacht dat dat voor angstige honden was? Want dat is hij echt niet
Ivm het kunnen sturen bij het trainen heeft hij zijn normale tuigje aan, zou daar zo'n thundershirt nog onder kunnen?

Heeft er iemand goede ervaringen met Zylkene of adaptil tabletten? Dit zou je ook voor op korte termijn kunnen gebruiken las ik.
#3177114
petralita schreef:Wat ik mij in dit geval afvraag. Met een kleine erbij kan ik mij voorstellen dat het nodige voor de hond ook is veranderd. Structuur, duidelijkheid, geur, emotie, geluiden, aandacht etc.
De baasjes hebben nu minder tijd en aandacht en ander soort aandacht voor scott. Ik begrijp uit jouw verhaal dat ze nu eigenlijk geen tijd hebben om te trainen. Schijnbaar is vooraf ook niet geprobeerd en geoefend met scott wat de regels zijn bij baby's.

Waarom neem jij niet (tijdelijk) scott in huis, zodat EN scott rust krijgt EN scott alleen er komt als er getraind word en hij 90% van de tijd het goed leert te doen ipv 90% van de tijd het fout doet?
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt...
Scott is mijn hond. Zo eens in de 4 tot 6 weken zie ik mijn zusje die dus net een baby heeft. Scott is daar dan ook bij. Wij ontmoeten elkaar meestal bij mijn moeder. Ivm de afstand is dit gelijk voor meerdere uren achter elkaar. Scott is daar bekend en ligt meestal lekker naar buiten te kijken of te slapen. Maar nu dus niet meer... hij is alleen maar gefocust op mijn nichtje. Tijdens het bezoek doe ik meerdere korte trainingssessies met hem, gaan we meerdere keren even wandelen, krijgt hij ook aandacht van de familie, maar dit doet hem niks. Hij wil alleen maar naar mijn nichtje kijken en liever nog naar haar toe.

overigens lijkt het ook echt te gaan om het feit dat ze familie is... andere babys zijn niet boeiend... ik had deze reactie dan ook totaal niet verwacht van hem.
#3177151
pluk schreef:Werkt dit ook meteen? Of moet je enige tijd opbouwen? Ik weet altijd wel een paar weken tevoren wanneer we die kant op gaan, maar vind het niet handig om 'm voor die ene dag in de zoveel weken dagelijks druppels te geven. Minder alcohollucht is wel fijn :) Scott duikt doorgaan ergens onder als hij druppels moet innemen ::)
Vrij snel, week of zo. Maar is geen wondermiddel he, het ondersteund, maakt wat toegankelijker.
#3177159
pluk schreef:Ik denk dat je het verkeerd begrijpt...
Scott is mijn hond. Zo eens in de 4 tot 6 weken zie ik mijn zusje die dus net een baby heeft. Scott is daar dan ook bij. Wij ontmoeten elkaar meestal bij mijn moeder. Ivm de afstand is dit gelijk voor meerdere uren achter elkaar. Scott is daar bekend en ligt meestal lekker naar buiten te kijken of te slapen. Maar nu dus niet meer... hij is alleen maar gefocust op mijn nichtje. Tijdens het bezoek doe ik meerdere korte trainingssessies met hem, gaan we meerdere keren even wandelen, krijgt hij ook aandacht van de familie, maar dit doet hem niks. Hij wil alleen maar naar mijn nichtje kijken en liever nog naar haar toe.

overigens lijkt het ook echt te gaan om het feit dat ze familie is... andere babys zijn niet boeiend... ik had deze reactie dan ook totaal niet verwacht van hem.
Okee idd verkeerd begrepen :)
Lastig idd dat het alleen bij familie is. Dat maakt idd het oefenen heel moeilijk. Zie je nog een verschil met voorheen vreemde baby's zien en nu nadat je nichtje is geboren in gedrag richting vreemde baby's? Of ook niet?

Wat ik deed bij lita in situaties van stress waarbij ze wel mee moest, was haar betrekken bij de situatie en daarna laten rusten in de auto, daarna er weer bij en rusten in de auto. De auto is voor haar een veilige plek en een plek waar ze gewoon gaat slapen. Misschien een optie?

Anti stress middelen wisselende ervaring,ik merkte bij lita bv dat bij heel erge stress het averechts kon werken en ze begon uit te vallen en bij minder erge stress dat ze rustiger was.
Heeft je gt nog advies hierin?

Zou een dap Verdamper nog kunnen werken?
#3177166
Hij heeft eigenlijk nooit veel interesse getoond in baby's, maar we hebben er ook niet heel veel in de omgeving dus weinig vergelijkingsmateriaal. Toevallig kwam ik vanmiddag buren tegen met hun pasgeboren tweeling. Scott snuffelde even aan de wagen, hij leek een moment de geur te herkennen maar liep daarna gewoon mee.

Scott is het niet gewend om alleen in de auto te zijn, dus dat is geen optie helaas.

Ik heb de gt gevraagd om advies maar heb nog geen reactie gehad. De da adviseert phytonics icm Bach rescue.
#3177178
pluk schreef:Een dap verdamper is meer geschikt voor de eigen omgeving en duurt even voor t werkt, dus dat lijkt me niet geschikt. Voor incidentele stress hebben ze wel adaptil tabletten.
Volgens mij zijn dat meer pillen voor bij angst, niet zozeer stress.

Weet je zeker dat Scott bij de baby wil zijn uit interesse? Ik vind het best heel heftig wat je beschrijft en ik krijg daar het gevoel bij dat er meer speelt dan "er naar toe willen". Ik zou ook niet zozeer gaan trainen op beheersing, dat lijkt me veel te pittig. Wat zou kunnen helpen, is Scott alvast geur aan bieden. Ik begrijp dat je zus wat verder weg woont, misschien kan ze vanaf nu 2 keer per week een vers doekje met babygeur kunnen opsturen, dan kan Scott aan de geur wennen.
#3177296
Bach resque druppels zouden kunnen helpen. Die zijn ook makkelijk verkrijgbaar.

Verder zou ik een plan maken. Hier is er ook pas een baby-van-zusje bijgekomen. Die woont wel dichtbij dus ze zien elkaar vaker, maar mijn honden zijn geen kinderen gewend en Gijs is er zelfs bang van. Die blaft al als er een aan de overkant van de straat huppelt.

Ik zou een plan van aanpak maken. En je daar iedere keer aan houden. Steeds hetzelfde doen en handelen.
Het doekje met de geur vind ik een goede. Ik had het idee dat dat hier ook wel geholpen heeft, de geur van de baby zat steeds al aan mij vast als ik er heen ging, dus die kenden ze al.
Verder regels opstellen. Hoe kom je binnen als zij er al zijn, hoe komen zij binnen als jij er al bent? Mag Scot snuffelen? (hier mag Gijs zelfs een klein likje op het achterhoofdje geven, snuffelen mag zolang ze rustig zijn en doen).
Je zou hem kunnen aanlijnen om zonder al te veel gedoe duidelijk te maken dat hij er niet bij elk geluidje heen hoeft. Samen een wandeling maken is ook een goede. Kauwen op iets werkt ook vaak ontspannend, ik weet niet of hij daar voor te porren is? Is hij clickeren gewend?
Hoe vaak heeft hij haar nu gezien?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door