Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3175688
Ik kreeg het advies van meerdere mensen om rico twee maal te voeren op een dag daar die kleintje vaak moeite hebben met de bloedsuikerspiegel. (Chihuahua, 2,2 KG)

Nu heb ik dat dus altijd braaf gedaan.
De laatste week valt me op dat hij in de ochtend echter niet echt trek in eten heeft.
En vraag ik me af of het misschien voor hem toch niet fijner is om gewoon een keer per dag te eten.

* Waar merk of zie je aan dat het wel/niet goed is voor hem?
* We zijn een maand op KVV, 50 gram ochtend en 50 gram in de avond. Dit ging er met groot gemak in.

* Hij schrokte behoorlijk, nu eet hij erg rustig en op zijn gemak.
* Of is er een andere reden te bedenken? Vanaf het begin dat hij bij ons is had hij een paar keer in de week dat hij buikpijn had, misselijk was en daarom niet at. Ik heb nu niet het idee dat hij niet in orde is. Geen rommelende buik, niet spugen. Vrolijk buiten, binnen slaapt hij nog steeds heel veel maar denk dat dat de combinatie is van luiwammes en nog steeds het wennen. De stress is minder aan het worden, maar uiteraard nog niet helemaal weg ;)

En is dit verstandig om voor hem erbij te halen? http://www.sanavesta.nl/shop/index.php? ... uct_id=186
#3176916
Rico schreef:Ik kreeg het advies van meerdere mensen om rico twee maal te voeren op een dag daar die kleintje vaak moeite hebben met de bloedsuikerspiegel. (Chihuahua, 2,2 KG)

Nu heb ik dat dus altijd braaf gedaan.
De laatste week valt me op dat hij in de ochtend echter niet echt trek in eten heeft.
En vraag ik me af of het misschien voor hem toch niet fijner is om gewoon een keer per dag te eten.

* Waar merk of zie je aan dat het wel/niet goed is voor hem?
* We zijn een maand op KVV, 50 gram ochtend en 50 gram in de avond. Dit ging er met groot gemak in.

* Hij schrokte behoorlijk, nu eet hij erg rustig en op zijn gemak.
* Of is er een andere reden te bedenken? Vanaf het begin dat hij bij ons is had hij een paar keer in de week dat hij buikpijn had, misselijk was en daarom niet at. Ik heb nu niet het idee dat hij niet in orde is. Geen rommelende buik, niet spugen. Vrolijk buiten, binnen slaapt hij nog steeds heel veel maar denk dat dat de combinatie is van luiwammes en nog steeds het wennen. De stress is minder aan het worden, maar uiteraard nog niet helemaal weg ;)

En is dit verstandig om voor hem erbij te halen? http://www.sanavesta.nl/shop/index.php? ... uct_id=186
Nou heb ik geen verstand van kleine hondjes maar ik zie eerlijk gezegd niet in waarom je een kleine anders zo behandelen als een grote. Ik zou hem gewoon 1 keer per dag eten geven. En voorlopig niks erbij doen ter ondersteuning maar gewoon even aankijken hoe dat bevalt.
#3176929
Heb niet persé verstand van kleine hondjes maar heb er zelf 1 van 7 kg die in principe 1 vleesmaaltijd per dag krijgt. Hij eet s morgens na de eerste wandeling. Soms laat hij wat liggen, dit geef ik dan s avonds alsnog. Ook krijgt hij regelmatig s avonds groente.
Maar er zijn ook dagen dat hij s morgens alles opeet en s avonds niks meer krijgt.

Ik zou gewoon goed kijken wat Rico zelf aangeeft
#3176991
Hoe merk je of hij last heeft van de bloedsuikerspiegel?

Want wat hij eerst allemaal naar binnen werkte.. dan eet hij nu ineens best weinig eigenlijk.
Een keer een portie van 100 gram is echt te veel, de helft tot een kwart blijft dan over.
Kan het zijn dat hij een soort van inhaalslag gedaan heeft?
Hij slaapt nog steeds veel, maar is buiten gewoon vrolijk en zo.
Poep was even twee maal per dag en is nu een maal per dag. En een heel klein beetje.. ik sta regelmatig met mijn zakje in de bosjes te turen.. en kan ik het niet eens vinden ;D

Ik zelf zou eenmaal voeren ook wel wat prettiger vinden, juist ook omdat het dan makkelijker is om op wisselende tijden te voeren.
#3177006
Brenda Ooms is een pro-rauw -d.a in Den Haag . Zij heeft over de kleine rassen en de bloedsuikerspiegel eens iets geschreven
Misschien kan je eens contact met haar opnemen ?

Ik bespeur zelf ook niets bij mijn kleintje van 7 kg . Dat is natuurlijk wel weer een grotere hond dan die van jouw

Wat je zou kunnen proberen , als je toch eenmaal daags wilt gaan voeren is
De porties voer geleidelijk aan steeds kleiner maken
Dus stel je geeft in de ochtend 50 gram en in de avond 50 gram dan trek je van de ochtendportie bv 25 gram af en geeft dat bij de avondportie
Zo kan hij wennen aan eenmaal daags eten , en aan een wat grotere hoeveelheid
#3177014
smulpaap schreef:Brenda Ooms is een pro-rauw -d.a in Den Haag . Zij heeft over de kleine rassen en de bloedsuikerspiegel eens iets geschreven
Misschien kan je eens contact met haar opnemen ?

Ik bespeur zelf ook niets bij mijn kleintje van 7 kg . Dat is natuurlijk wel weer een grotere hond dan die van jouw

Wat je zou kunnen proberen , als je toch eenmaal daags wilt gaan voeren is
De porties voer geleidelijk aan steeds kleiner maken
Dus stel je geeft in de ochtend 50 gram en in de avond 50 gram dan trek je van de ochtendportie bv 25 gram af en geeft dat bij de avondportie
Zo kan hij wennen aan eenmaal daags eten , en aan een wat grotere hoeveelheid
Ik ga morgen eens contact opnemen.
Van de week contact gehad met een andere pro versvoer arts, maar die wilde dat ik enkel Bibi gaf en zelf samenstellen is geen goed idee volgens hem, ook niet voor grotere dieren, want de verhouding fosfor/calcium klopt dan niet. Dus volgens mij meer iemand die het merk dat hij verkoopt wilde verkopen dan dat hij nou echt een geweldige idee had over vers voeren. Vond het erg tegenvallen eigenlijk. Stond hier ergens op het forum, dus dacht, bel 'm eens op.
#3177031
Rico schreef:Ik ga morgen eens contact opnemen.
Van de week contact gehad met een andere pro versvoer arts, maar die wilde dat ik enkel Bibi gaf en zelf samenstellen is geen goed idee volgens hem, ook niet voor grotere dieren, want de verhouding fosfor/calcium klopt dan niet. Dus volgens mij meer iemand die het merk dat hij verkoopt wilde verkopen dan dat hij nou echt een geweldige idee had over vers voeren. Vond het erg tegenvallen eigenlijk. Stond hier ergens op het forum, dus dacht, bel 'm eens op.
Laat me raden, een DA in Den Haag........ ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door