Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3176414
AnoukFrodo schreef:Hoi allemaal, graag zou ik diatomeeenaarde aanschaffen, wellicht ook voor eigen gebruik. Maar nu zie ik dat er twee soorten zijn. Zie link

http://www.diatomeeenaarde.nl/nl/p/diat ... -diatom/10
http://www.diatomeeenaarde.nl/nl/p/diat ... rde-puur/9

Iemand enig idee welke ik het beste kan aanschaffen?

Groetjes Anouk
Waar zou het dan goed voor zijn / waarvoor wil je het gaan gebruiken? En hoe?
#3176763
Doranto schreef:Waar zou het dan goed voor zijn / waarvoor wil je het gaan gebruiken? En hoe?
Ik wil het iig gebruiken om frodo twee maal per jaar te ontwormen. Ik heb begrepen dat ook mensen profijt kunnen hebben, o.a. igv gewrichtsklachten, waar ik zelf last van heb. Ik gebruik nu silidyn en diatomeeënaarde zou hier in zekere zin mee te vergelijken zijn
#3176886
AnoukFrodo schreef:Ik wil het iig gebruiken om frodo twee maal per jaar te ontwormen. Ik heb begrepen dat ook mensen profijt kunnen hebben, o.a. igv gewrichtsklachten, waar ik zelf last van heb. Ik gebruik nu silidyn en diatomeeënaarde zou hier in zekere zin mee te vergelijken zijn
Dank je wel voor de reactie. Ik heb ook gewrichtsklachten en zal een googlen wat de diatomeeënaarde daarvoor zou kunnen betekenen.
#3176906
De relatie tot gewrichtsklachten, zie ik in de aanwezigheid van mineralen in de diatomeeënaarde. Volgens mij kun je daarvoor dan ook andere soorten aarde gebruiken zoals Luvos Heilaarde (wat ik momenteel gebruik) en Schindele's mineralen enzo.
#3176933
AnoukFrodo schreef:Ik wil het iig gebruiken om frodo twee maal per jaar te ontwormen. Ik heb begrepen dat ook mensen profijt kunnen hebben, o.a. igv gewrichtsklachten, waar ik zelf last van heb. Ik gebruik nu silidyn en diatomeeënaarde zou hier in zekere zin mee te vergelijken zijn
Heeft Frodo twee keer per jaar wormen dan? Anders geef je het voor niets, als er geen wormen zijn, valt er niets te ontwormen. Ontlastingonderzoek lijkt me zinvoller om daarna eventueel gericht diatomeeenaarde of een ontwormmiddel in te zetten.
#3177514
Wormonderzoek heb ik inderdaad over nagedacht. Ik moet hier echter ook een beetje op de kleintjes letten en vind het prijzig. Wormenkuur vind ik chemisch en komt er niet in. Trainer waar ik cursus volg wees mij op de aarde waarop ik op onderzoek ben uitgegaan. Van diatomeeënaarde heb ik begrepen dat het ook daadwerkelijk iets toe kan voegen los van aanwezigheid wormen/parasieten. In onze samenleving hebben we het gepresteerd om vanalles aan voedingsstoffen uit onze voedingsmiddelen te kweken. Met twee maal per jaar sla ik naar mijn idee twee vliegen in 1 klap. Ik ervaar op dit moment zelf dat ik door gebruik van Silidyn Original meer verbetering aan lichaam en energiehuishouding dan westerse geneeskunde mij in zijn geheel heeft kunnen bieden.
Ik ga er vanuit dat ik in ieder geval geen schade aanbreng bij Frodo en hooguit wat toevoeg aan zijn dieet voor twee keer een week of drie per jaar.

Zal ik er nog bij vermelden dat ik van de zomer, toen hij een een wormenkuur kreeg omdat ik niet beter wist, ik echt een mega grote spierwitte sliert spaghetti uit een drol van Frodo zag kruipen..... :o
Ik mot dat nie in mijn hond....
#3177517
Doranto schreef:De relatie tot gewrichtsklachten, zie ik in de aanwezigheid van mineralen in de diatomeeënaarde. Volgens mij kun je daarvoor dan ook andere soorten aarde gebruiken zoals Luvos Heilaarde (wat ik momenteel gebruik) en Schindele's mineralen enzo.
Die aardes kende ik nog niet. Kun je zeggen of je hier een voorkeur hebt boven diatomeeënaarde? Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Ik sta al te kijken van die silicium die ik nu zelf gebruik
#3177519
AnoukFrodo schreef:Wormonderzoek heb ik inderdaad over nagedacht. Ik moet hier echter ook een beetje op de kleintjes letten en vind het prijzig. Wormenkuur vind ik chemisch en komt er niet in. Trainer waar ik cursus volg wees mij op de aarde waarop ik op onderzoek ben uitgegaan. Van diatomeeënaarde heb ik begrepen dat het ook daadwerkelijk iets toe kan voegen los van aanwezigheid wormen/parasieten. In onze samenleving hebben we het gepresteerd om vanalles aan voedingsstoffen uit onze voedingsmiddelen te kweken. Met twee maal per jaar sla ik naar mijn idee twee vliegen in 1 klap. Ik ervaar op dit moment zelf dat ik door gebruik van Silidyn Original meer verbetering aan lichaam en energiehuishouding dan westerse geneeskunde mij in zijn geheel heeft kunnen bieden.
Ik ga er vanuit dat ik in ieder geval geen schade aanbreng bij Frodo en hooguit wat toevoeg aan zijn dieet voor twee keer een week of drie per jaar.

Zal ik er nog bij vermelden dat ik van de zomer, toen hij een een wormenkuur kreeg omdat ik niet beter wist, ik echt een mega grote spierwitte sliert spaghetti uit een drol van Frodo zag kruipen..... :o
Ik mot dat nie in mijn hond....
+1 zo denk ik er ook over.
Daarbij versterkt de aarde het maagslijmvlies en is een totaal onschadelijk middel.
#3177537
AnoukFrodo schreef:Die aardes kende ik nog niet. Kun je zeggen of je hier een voorkeur hebt boven diatomeeënaarde? Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Ik sta al te kijken van die silicium die ik nu zelf gebruik
De honden krijgen dagelijks een heel kleine hoeveelheid Luvos Heilaarde door het voer, om mineralen aan te vullen en te voorkomen dat ze zand gaan eten. Dan laat ik ze liever wat 'zand' eten zónder al die verontreinigingen. Voor de honden heb ik ook een tijd veendrenkstof gehad, maar dat werkte minder goed, is duur en vind ik een geklieder. Diatomeeën aarde zou ik voor de honden alleen gebruiken áls ik ze zou willen ontwormen, maar daar heb ik nog geen noodzaak toe gezien. De luvos heilaarde is lichtbruin van kleur en men zegt dat bruine aarden meer versterkend zijn en de groene meer reinigend, vandaar dus geen groene leem ofzo. De diatomeeën aarde is wat 'onvriendelijker' in gebruik vind ik, omdat je er heel erg goed mee op moet passen dat het niet wordt ingeademd. Ook lijkt mij de diatomeeën aarde minder breed van samenstelling dan de Luvos Heilaarde, maar dat is meer gevoelsmatig en ben ik nog niet verder ingedoken om dat te kunnen onderbouwen. Als laatste reden heb ik gekozen voor Luvos Heilaarde omdat het niet duur is en ik het gewoon in de winkel kan kopen waar wij wekelijks onze boodschappen doen. Lekker makkelijk dus.
Ik ben zelf pas kortgeleden begonnen met dagelijks een theelepeltje aarde, omdat ik ben gestopt met medicatie voor osteoporose en zelf ga proberen daar wat tegen te doen middels voeding en sport. Inname van een beetje aarde is daar een onderdeel van.

ps. De medicatie voor osteoporose veroorzaakte bij mij heel veel gewrichtsklachten en de werking is sowieso twijfelachtig omdat de botdichtheid weliswaar toe zou kunnen nemen, maar de kwaliteit van het bot dan veel slechter is.
#3177544
AnoukFrodo schreef:Wormonderzoek heb ik inderdaad over nagedacht. Ik moet hier echter ook een beetje op de kleintjes letten en vind het prijzig. Wormenkuur vind ik chemisch en komt er niet in. Trainer waar ik cursus volg wees mij op de aarde waarop ik op onderzoek ben uitgegaan. Van diatomeeënaarde heb ik begrepen dat het ook daadwerkelijk iets toe kan voegen los van aanwezigheid wormen/parasieten. In onze samenleving hebben we het gepresteerd om vanalles aan voedingsstoffen uit onze voedingsmiddelen te kweken. Met twee maal per jaar sla ik naar mijn idee twee vliegen in 1 klap. Ik ervaar op dit moment zelf dat ik door gebruik van Silidyn Original meer verbetering aan lichaam en energiehuishouding dan westerse geneeskunde mij in zijn geheel heeft kunnen bieden.
Ik ga er vanuit dat ik in ieder geval geen schade aanbreng bij Frodo en hooguit wat toevoeg aan zijn dieet voor twee keer een week of drie per jaar.

Zal ik er nog bij vermelden dat ik van de zomer, toen hij een een wormenkuur kreeg omdat ik niet beter wist, ik echt een mega grote spierwitte sliert spaghetti uit een drol van Frodo zag kruipen..... :o
Ik mot dat nie in mijn hond....
Helemaal prima. Ik geloof er niet zo in dat we van alles aan voedingsstoffen uit onze levensmiddelen hebben gekweekt en if so, dat dat dan in deze aarde (in opneembare vorm) wel zit. Maar als jij je daar goed bij voelt, prima.

Ik blijf er echter bij: ontwormen doe je op het moment dat er wormen zijn. Niet preventief, niet 2 keer per jaar omdat je het nou eenmaal 2 keer per jaar op dat moment doet. Als een hond geen wormen heeft is ontwormen zinloos en als hij wel wormen heeft ontworm je op dat moment. Daarom denk ik niet dat je 2 vliegen in 1 klap slaat, maar als jij de tweede vlieg (voedingsstoffen) daar belangrijk genoeg voor vind en jezelf dit realiseert, prima.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door