Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malinois.
#3176742
Mijn jonge hond van net 6 maanden krijgt 6 dagen kvv van div merken en 1 dag barf. Op deze barfdag krijgt ie op dit moment bijv. een kwartel (compleet in de veren), een lapje pens, spiervlees, kippenvleugel, sardine of haring.
Mijn andere volwassen hond krijgt bijv. naast t spiervlees ook dezelfde vis, konijnenkop, konijnkarkas, eendenkarkas, heel konijn zonder vacht, hazenschouders en kipkarbonade. Dit laatste, mag de jonge hond dit inmiddels ook al hebben? Of nog even wachten daarmee? Zit wel bot in maar weet dus niet hoe hard omdat t diep in t vlees zit...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door malinois. op za 05 dec 2015, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3176860
Volgens mij is dit net ff wat harder dan karkas. Als tussenstap zou je nu konijn, eend of kipkarkas kunnen geven. En als dit goed gaat de kipkarbonade .
Door Ruisje
#3177120
malinois. schreef:Dank je! Ik heb ook nog konijnenrugstukjes en kippenrugstukjes. Zou ik hem dat ook al kunnen geven?
Kippenrugstukjes zijn zacht en als de konijnenrugstukjes de bovenste helft van de rug zijn (dus dichter bij de kop) dan zijn die ook zacht.

Konijnenkop, die kippenbout op de foto en haas zou ik nog even mee wachten als ie maar 1 dag barf krijgt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door