Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#3176442
Hier hebben vast meerdere mensen ervaring met vuurwerkvrije parken.
Ik ben een beetje bang dat het park misschien wel vuurwerkvrij is, maar bijvoorbeeld de straat rondom het park gewoon door inwoners van het dorp wordt afgeschoten en dan schiet je er niets mee op.
Graag een ruim huisje en zo vanuit het park de natuur in lopen (helaas laatst meegemaakt dat dit niet bij elk park zo is, maar bijna altijd wel gelukkig).

Is Orveltermarke in Drenthe iets?
Door charmed
#3176452
Geen idee, maar als het tussen de weilanden is wordt er vaak carbid afgeschoten in Drenthe. Wij wonen dus in het Rustige drenthe en wij vertrekken naar Texel met oud/nieuwjaar
Door Parelridder
#3176470
Ik zou het bij de parken die melden 'vuurwerk vrij' te zijn zélf vragen, per email (zwart op wit) en net zo expliciet als hier. Dan heb je direct de parken waar nog een plekje is.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3176521
Ik weet dat Miggelenberg midden op de Veluwe in de rimboe ligt, daar heb je, neem ik aan, weinig last van omgevingsvuurwerk. Orveltemarke heeft ok niet echt 'buren' dichtbij. Het enige is dat er vaak boven de rivieren (beetje ruim genomen) melkbussen met carbid wordt afgestoken.
Wat ik nog weet van orveltemarke is dat het een beetje in de weilanden ligt, persoonlijk vind ik de Miggelenberg dan mooier, van daar uit loop je zo de Veluwe op.
Door Lil
#3176550
Parelridder schreef:Ik zou het bij de parken die melden 'vuurwerk vrij' te zijn zélf vragen, per email (zwart op wit) en net zo expliciet als hier. Dan heb je direct de parken waar nog een plekje is.
Mailen is inderdaad een goede. Ik dacht zelf aan bellen, maar was ook een beetje bang dat men het mooier zou vertellen dan dat ik het zou ervaren. Mail kan ik inderdaad wel aantonen wat ik gevraagd heb als het niet zou bevallen.
Door Lil
#3176551
constance.blokzijl schreef:Ik weet dat Miggelenberg midden op de Veluwe in de rimboe ligt, daar heb je, neem ik aan, weinig last van omgevingsvuurwerk. Orveltemarke heeft ok niet echt 'buren' dichtbij. Het enige is dat er vaak boven de rivieren (beetje ruim genomen) melkbussen met carbid wordt afgestoken.
Wat ik nog weet van orveltemarke is dat het een beetje in de weilanden ligt, persoonlijk vind ik de Miggelenberg dan mooier, van daar uit loop je zo de Veluwe op.
Ja dat is inderdaad iets wat ik graag wil weten. Weilanden en carbid is niet fijn, kunnen ze beter thuis blijven en vuurwerk horen. Park geloof ik wel dat het prima is, want ik heb erg goede ervaringen met Landal. Maar de omgeving om het park kunnen ze niet controleren en hebben de beesten evengoed last van.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3176583
Ik merk hier dat hoewel ze totaal niet bang zijn voor vuurwerk (ze staan voor het raam te kijken oudejaarsnacht) maar er wordt toch meer op vuurwerk gereageerd dan op carbid. Carbid zijn meer doffe dreunen zoals je bijvoorbeeld ook hebt met schietoefening die wij ook horen in het bos vanuit 't Harde. Dat is iets wat ze bijna het jaar rond horen zeg maar. En ik merk dus dat ze dat minder als storend ervaren, vuurwerk zijn toch hardere, schellere knallen.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3176614
Lil schreef:Hier hebben vast meerdere mensen ervaring met vuurwerkvrije parken.
Ik ben een beetje bang dat het park misschien wel vuurwerkvrij is, maar bijvoorbeeld de straat rondom het park gewoon door inwoners van het dorp wordt afgeschoten en dan schiet je er niets mee op.
Graag een ruim huisje en zo vanuit het park de natuur in lopen (helaas laatst meegemaakt dat dit niet bij elk park zo is, maar bijna altijd wel gelukkig).

Is Orveltermarke in Drenthe iets?
Wij hebben in Orvelte gewoond en daar wordt in de wijde omgeving op oudjaarsdag veel met carbid geknald.
De omgeving bij Orveltermarke is ook erg kaal trouwens.
Door Teunepeun
#3176618
Jij woont toch dichtbij de Eifel?Daar is het voor Nederlandse begrippen goed overleven,de Duitsers houden zich goed aan de knalregels en onze ervaring is dat wanneer ze toch eerder afsteken en je vraagt om te stoppen dat ze dat ook nog doen ook.
Het Noorden vind ik een ramp qua carbid,vorig jaar gedaan maar ze is nu even hysterisch voor carbid als voor vuurwerk.Twee jaar gelden Achterhoek en wel carbid in de verte maar we zijn oudejaarsavond gaan rondrijden omdat er een ventilator in de auto zit die geluiden weghaalt en de ramen dichtgemaakt en zodoende erachter gekomen dat Ezherswold voor Nederlandse begrippen te doen is.Het is dacht ik iets van een voormalig psychiatrisch centrum dus je bent echt van alles en iedereen weg.Het wandelen weet ik niet maar voor ons is het gewoon vluchten en geen vakantie.
tja afgelopen jaar dus het huis in het noorden ontvlucht en in Lauwersoog gaan staan,officieel mag het niet maar er stonden meer mensen die via google earth :biggrin2: hadden gezien dat je van alles vandaan zit.Je kan een camper huren en dan daar gaan staan.Wij hadden een tent opgezet en de marechaussee kwam nog lief met thee langs.Een draak van het begin van het jaar maar zij had i.e geval geen stress.Succes.
Door Lil
#3176680
Kim_S schreef:Duitsland. Zonder twijfel.
Maar Boris zal niet geënt zijn vrees ik...

Ik zou inderdaad mailen met Landal.
Jij snapt hem helemaal...

Eifel is jarenlang favoriet geweest, maar sinds een half jaar is de enting van Boris verlopen en ik durf een hond van 14 jaar en 7 maanden (en drie dagen ;D ) niet meer te enten. Ze zijn zo kwetsbaar op die leeftijd. Wandelen in de heuvels is ook erg moeilijk geworden. Wie weet volgend jaar, maar ik hoop dat hij nog 100 jaar bij mij blijft.
Door Lil
#3176681
Laika schreef:Wij hebben in Orvelte gewoond en daar wordt in de wijde omgeving op oudjaarsdag veel met carbid geknald.
De omgeving bij Orveltermarke is ook erg kaal trouwens.
Dank je wel!


Heel duidelijk dus wat ik dacht in de omgeving is wel knallen; het wordt niet het noorden.


@teunepeun pffff wat een ellende met panische honden. Hier zijn ze "maar" bang maar ik vind het voor zo'n extreem oudje zo ontzettend sneu. Hij krijgt alles nog maar half mee en schrikt nu gewoon veel sneller als vroeger.
Door Teunepeun
#3176704
Oja enten is de drempel.Logisch zou ik ook niet meer aandurven.Ja mijn reu wordt ouder en wat seniel en die begon vorig jaar ook wat stress te krijgen en schrikt ondertussen ook van knallen maar het is erg naar om te zien.Succes en hoop dat je wat vind!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door