Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3174468
weet iemand een goede tip om bloedarmoede beter te krijgen,ik moet eigenlijk maandag ijzer pillen halen bij ha maar daar schijn je maag/darm klachten van te kunnen krijgen,laat ik dat nou ook al hebben dus eigenlijk weinig trek in als dat erger word,nou heb ik al iets gehoord over pleegzuster bloedwijn?? Of is er ook iets anders nog  :-\
Door hamada
#3174471
Ik heb destijds als alternatief voor ijzerpillen waar ik misselijk van werd Roosvicee ferro genomen. Elke dag 1 tot 2 glazen maakte dat mijn bloedarmoede goed bijtrok.
Door Kiraly
#3174484
Ik ben begonnen met floradix.  Is ijzer uit planten, smaakt lekker, en geen last van de darmen. Innemen op je nuchtere maag en half uurtje wachten met eten. Heb er veel positieve dingen over gehoord van mensen die bloedarmoede hebben en of mensen die geopereerd moesten worden en wat laag zatten in hun hb. Normaal krijg ik infusen, maar nu was ik nog niet zo laag gezakt. Dus misschien het proberen waard. Het is te halen bij de drogist, de tuinen en kruidvat, apotheek.
Door Kiraly
#3174485
Oja als je iets  eet waar ijzer in zit, geen melkproducten gebruiken. Wel met vitamine c, zorgt dat de ijzer beter wordt opgenomen.
Door Mandarijn
#3174486
Een tip van een bloedzuster van vroeger:
Neem elke ochtend een theelepel tomatenpuree op een nuchtere maag. Dit is de Hardcore variant.
De mildere versie: deze theelepel puree mengen met een glas verse jus.

Daarna geen melkproducten in het eerste uur daarna.

Binnen 2 weken is je Hb waarschijnlijk al een punt hoger.

Tomatenpuree bevat doordat het geconcentreerd is veel ijzer.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3174493
hamada schreef: Ik heb destijds als alternatief voor ijzerpillen waar ik misselijk van werd Roosvicee ferro genomen. Elke dag 1 tot 2 glazen maakte dat mijn bloedarmoede goed bijtrok.
Ik ook! Hielp perfect!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3174516
Roosvicee ferro inderdaad, spinazie, bepaalde vleessoorten zoals biefstuk en noten. Welke noten weet ik zo even niet meer.
Ben jaren bloeddonor geweest samen met een vriendinnetje; haar hb was vaak te laag om te mogen geven terwijl ik altijd tegen het randje te hoog zat.
Door Oso-Bayou
#3174569
Ik heb pillen gehad, maar uiteindelijk was de conclusie dat deze door mijn lichaam nauwelijks opgenomen worden. Nu krijg ik om de 4 weken een infuus. Maandag is het weer zover, daarom vanmorgen bloed laten prikken.

Heb een voedselallergie en moet met veel groenten rekening houden, kan ze dus niet verdragen  :puke:

Roosvicee ferro heb ik nog niet geprobeerd en dat is handig om te drinken, ga het morgen meteen halen  ;)
Door K&D
#3174625
Elke ochtend vroeg een paar gedroogde abrikozen wegknagen, en een glaasje Pleegzuster Bloedwijn nemen (hoeft niet per definitie 's ochtends...). Toen ik zwanger was en uiteraard m'n Hb te laag was, heb ik het op die manier kunnen redden zonder ijzertabletten. Daar werd ik misselijk van.
En spinazie, boerenkool en andere ijzerhoudende groentes eten.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3174811
Je kan ook appelstroop op je brood eten. De tip van roosvicee heb je al, tuti fruti eten, extra vitamine C innemen voor goede ijzeropname.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door