Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3176074
Ik heb dus een slijmbeursonsteking, braaf NSAID's mee gekregen maar nou vroeg ik me af wat ik nog meer kan doen om het wat sneller te laten herstellen, of pijnbestrijding. Heb ook ooit wel eens een in de knie gehad maar die was toch echt niet zo erg als in de schouder.
Ik heb hier echt gruwelijk veel pijn aan, lig er s'nachts ook wakker van dus als iemand een tip voor me heeft heel erg graag!
#3176078
Misschien een gekke vraag, maar weet je zeker dat het een slijmbeursontsteking is ?
Ik had 2 weken geleden ook ineens een ontzettende pijn in mijn schouder, dacht eerst iets verrekt te hebben, maar het werd met de dag erger ipv minder
Fysio had het ingetaped, kreeg medicatie mee en moest rust houden (wel bewegen maar geen belasting)
De dag erna deed het zoveel pijn, dat er een echo is gemaakt, en die meneer wist mij te vertellen dat een slijmbeursontsteking in de schouder zo weinig voorkomt, maar dat veel artsen tegenwoordig de naam "slijmbeursontsteking" noemen en er dan het liefst een spuit met pijnstilling in willen raggen .....

Bij mij was het een zwaar ontstoken pees (heel duidelijk te zien op de echo) dus absolute rust en medicatie en sinds een dag of 2 gaat het eindelijk wat beter

Sterkte ieder geval, ik weet hoe het is na een week wakker gelegen te hebben met pijn :yucky:
#3176080
Mijn klachten komen ook echt wel overeen met een slijmbeursontsteking. Zeker weten niet nee, maar volgens mijn huisarts is het dat wel.
Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik dit zelf ook al wel dacht, dus vind ik dit niet heel verrassend.
Gelukkig krijg ik niet een spuit, mijn huisarts doet dit liever niet zei zij. Dat doen ze alleen als de klachten echt aanhouden.
Maar het is wel iet om mee te nemen als het aanhoud dank je
#3176095
Paar jaar geleden ook gehad. Ik kreeg ook een nsaid gel om te smeren en dat hielp goed. Ook moest ik koelen met icepacks. Na een paar dagen ging het al een stuk beter. Wat voor nsaid heb je gekregen in welke dosering?

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
#3176100
Tantum of Voltare helpt tegen de pijn maar doet nul tegen de oorzaak. Ik zou naar een goeie fysiotherapeut gaan. Een spuit met pred begon ik niet aan (tenzij het echt echt echt niet anders kan) omdat dit het weefsel zwakker maakt. Een hele goede oefening (die kreeg ik van onze fysiotherapeut). Armen omhoog tot schouder niveau. Gestrekt houden. De ene hand draaien tot je handpalm naar bovengericht is. De andere hand draai je naar beneden (naar de grond gericht). En dit wissel je af (je handen dus). Dus, je draait je handen van beneden naar bovengericht (en beide tegengesteld aan elkaar). Dat doe je een paar keer, meerdere keren per dag. En nee, dat is niet lekker, maar wel heel goed.

Shockwave therapie schijnt ook te werken maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
#3176110
hannabelgje schreef:Paar jaar geleden ook gehad. Ik kreeg ook een nsaid gel om te smeren en dat hielp goed. Ook moest ik koelen met icepacks. Na een paar dagen ging het al een stuk beter. Wat voor nsaid heb je gekregen in welke dosering?

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Heb diclofenac 50 Mg mee gekregen, maar de NSAID's gaat bij mij toch moeizaam omdat ik nog steeds als contra indicatie astma heb staan (alhoewel ik dat echt niet meer heb, vroeger wel toen ik klein was) die contra indicatie is weer bijgeschreven na mijn longontsteking 3 jaar geleden.

En Lizzy Dank voor de tip voor de oefening, die ga ik zeker opvolgen! Tantum smeerde ik al mee, dus dat blijf ik gewoon doen.
#3176268
Ik heb sinds een paar dagen ook een zeer pijnlijke schouder, ik weet het aan het feit dat ik in september mijn schouder uit de kom heb gehad. Nu doet mijn schouder sinds dinsdag weer weer pijn en het wordt met de dag erger.
Morgen ook maar ff de huisarts bellen.
#3176271
tt-tjes schreef:Ik heb sinds een paar dagen ook een zeer pijnlijke schouder, ik weet het aan het feit dat ik in september mijn schouder uit de kom heb gehad. Nu doet mijn schouder sinds dinsdag weer weer pijn en het wordt met de dag erger.
Morgen ook maar ff de huisarts bellen.
Zag al in de papieren die ik meekreeg van de huisarts dat een slijmbeursontsteking ook vaak voorkomt na een trauma, zoals een schouder uit de kom.
Beterschap dan ook voor jou!
#3176480
tt-tjes schreef:Precies wat mijn HA dus ook zei, ze begon meteen over slijmbeursontsteking. Heb nu ontstekingsremmers gekregen.
Dan zou ik ook de oefeningen doen die Lizzy aangaf Afbeelding hoorde vandaag van een collega die uiteindelijk een Frozen shoulder overhield, nou dan maar bewegen met pijn hoor!
Bij mij is door de diclofenac het hele scherpe eraf. Ik sta nu niet meer aan het eind van de dag met tranen in de ogen van de pijn, dat is wel prettig.
#3177495
Oei dat is pijnlijk
Ik heb een frozen shoulder gehad en kreeg van de fysio o.a als huiswerk mee : Deurtjes open en dichtdoen , liefst op een hoogte waar je goed bij kan
Ik deed het in de keuken , dan hoefde ik alleen mijn armen maar vooruit te strekken en kon zodoende goed bij de deuren zonder verdere inspanning /belasting

Verder zou ik er niet te lang mee door blijven lopen , eventueel een verwijzing vragen hoor . Er is hier in de regio bv een schouderpoli
Mijn h.a dacht ook dat het om een vastzittende schouder ging . Niet dus
#3177525
Zelf behept met een bokkend lichaam met geregeld hardnekkige pijnklachten aan diverse gewrichten heb ik de afgelopen jaren gemerkt dat toevoeging van bepaalde stoffen aan mijn voeding veel verschil maken in herstel. Zou je hier naast fysio en aanverwanten iets mee kunnen met jou klachten? Hier is chiazaad maar ook druppels Silidyn original een verademing (je zou bijna denken dat ik aandelen heb...) Het genezingsproces wordt bij mij merkbaar versneld.
#3177533
AnoukFrodo schreef:Zelf behept met een bokkend lichaam met geregeld hardnekkige pijnklachten aan diverse gewrichten heb ik de afgelopen jaren gemerkt dat toevoeging van bepaalde stoffen aan mijn voeding veel verschil maken in herstel. Zou je hier naast fysio en aanverwanten iets mee kunnen met jou klachten? Hier is chiazaad maar ook druppels Silidyn original een verademing (je zou bijna denken dat ik aandelen heb...) Het genezingsproces wordt bij mij merkbaar versneld.
Chiazaad heb ik in huis, de druppels ga ik opzoeken.
Ik had al tarwegras in mijn smoothies, dat schijnt ook ontstekingsremmend te werken aangezien ik ook regelmatig tandvleesontstekingen heb, maar ik heb niet het idee dat dit zoveel doet Afbeelding
#3177534
smulpaap schreef:Oei dat is pijnlijk
Ik heb een frozen shoulder gehad en kreeg van de fysio o.a als huiswerk mee : Deurtjes open en dichtdoen , liefst op een hoogte waar je goed bij kan
Ik deed het in de keuken , dan hoefde ik alleen mijn armen maar vooruit te strekken en kon zodoende goed bij de deuren zonder verdere inspanning /belasting

Verder zou ik er niet te lang mee door blijven lopen , eventueel een verwijzing vragen hoor . Er is hier in de regio bv een schouderpoli
Mijn h.a dacht ook dat het om een vastzittende schouder ging . Niet dus

Ik meld mezelf vandaag al braaf ziek op het werk, het is inmiddels wel iets beter maar verre van over Afbeelding
Ik deed al trouw de oefening die Lizzy aan had gegeven maar de deurtjes (dat wordt hier de kamerdeur) open en dicht kan ik ook nog wel doen!

Ik geef bij mij alles eigenlijk de schuld aan het volleyballen, 'vroeger' was ik daar heel goed in en ben dus ook heel veel getraind, toen ik 14 was kreeg ik dus ook keus om professioneel te gaan, mijn ouders hebben mijzelf toen de keuze laten maken omdat zij bang waren en ook wel zagen dat het een aardige aanslag was voor mijn lijf. Ik heb de keuze van niet gemaakt, een andere school ed zag ik niet zitten. Maar nu ik 38 ben merk ik zelf ook dat het een behoorlijke aanslag is geweest, o.a. schouders en knieën zijn niet erg fijn meer.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door