Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door RedWicca
#3175781
Hoi, Ik ben Monique en nieuw op dit forum.
Ik ben met mijn hond al ongeveer een half jaar bezig met vers vlees en wil mijn kat er eigenlijk ook op hebben.
Het grote probleem: ze lust alleen maar 1 brok in 1 smaak, wat ik ook geprobeerd (en daarna weer weggegeven) heb en 1 blikje in 1 smaak, waar ze dan eigenlijk alleen maar de "tomaten"smurrie van af likt. En ik heb alles geprobeerd: verse vis, verse kip, de allermooiste blikjes....
Heeft iemand een idee hoe ik dit doe?
Gebruikersavatar
Door AnnemiekevD
#3175893
Er is hoop ;D

Ik ben ook over naar vers met mijn Aisha, dacht dat het bij haar nooit ging lukken. Aangezien ze een aantal jaar geleden al heel moeilijk van de royal canin :-X naar de graanvrij brokken overging en ze geen blik moest en zeker geen rauw eten.
Maar ben er achter gekomen dat ze wel bozita pakken (natvoer) wilde eten.En dat heb ik dus gelijk met een lepel kvv erdoor aangeboden en dat langzaam afgebouwd, heel langzaam!

Mijn "geheim" is hard zijn :boxing:
Ik had de rest al over naar rauw en was niet van plan nog brokken te gaan kopen. Dus ze kreeg niks anders. ( moet je bij katten niet te lang doen!) toen ze honger kreeg probeerde ze voorzichtig haar eerste hapje.

Aisha was trouwens al 11jaar toen ze over (moest :buck2: ) ging ;)

Succes!
Door frodo quin
#3175953
Heeft je kat steeds eten ter beschikking? Als een kat nooit honger heeft is ze minder geneigd om iets nieuw te proberen. Beperkt voeren, 2 of 3 keer per dag kan al een flink verschil maken.
Gebruikersavatar
Door RedWicca
#3176204
Zij heeft altijd eten staan. Als het per ongeluk 's nachts eens op is, nou dan berg je maar,..... zo'n irritant beest heb je nog nooit meegemaakt! Weg nachtrust...(van mij en van de hond). Wat dus weer de wisselwerking heeft dat hij nerveus wordt en dus misselijk, etc. Niet echt een leuk plaatje. Maar misschien moet ik echt een keer wat "harder" worden ;-)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3176270
RedWicca schreef:Zij heeft altijd eten staan. Als het per ongeluk 's nachts eens op is, nou dan berg je maar,..... zo'n irritant beest heb je nog nooit meegemaakt! Weg nachtrust...(van mij en van de hond). Wat dus weer de wisselwerking heeft dat hij nerveus wordt en dus misselijk, etc. Niet echt een leuk plaatje. Maar misschien moet ik echt een keer wat "harder" worden ;-)
Dan zou ik 's nachts lekker kvv neerzetten. Kan ze daar van eten.

En inderdaad: geen brok meer wat er altijd maar staat. Als je zelf iets gezonds moet eten wat je niet zo lekker vind en er staan frietjes op tafel, dan neem je ook de frietjes.
Door frodo quin
#3176299
Ow en dat niet lekker vinden veranderd wel met de tijd :) Bij mij vonden ze vers allemaal vanaf dag één lekker, op ééntje na. Diegene dat het niet lekker vond begon na een week ook met veel smaak te eten en is intussen mijn grootste zeur. Nuja het zeur gedeelte ben ik niet blij mee (vooral 's ochtends is het erg en ik ben echt GEEN ochtendmens), dat hij zijn eten super lekker vindt wel :) Nu heb je wel katten hoor die miepen blijven, maar het moet dus niet.

Ik zou haar twee keer per dag voer aanbieden. Eén keer vers, eet ze het niet pech en de tweede keer haar gewone voer als ze niets van het vers heeft gegeten, wel een halve dag portie dan. Na een paar dagen wil ze het vast wel is proberen. Ik heb in zo'n situties niet veel moeite met hard zijn, maar als ik na maanden nog steeds een kat zou hebben die met lange tanden dan maar het noodzakelijke at zou ik ze wel terug overzetten. Een heel leven tegen je zin eten vind ik ook niet goed voor hun welzijn.

Succes
Door hannabelgje
#3176453
Hier heeft het bij de jongste telg ook lang geduurd hoor. Een vreselijke mieperd. Nu eet hij bijna alles wat ik hem voorzet. Kwestie van doorzetten.
Door hamada
#3176609
Hier zijn ze aan vers gewend door te beginnen met overschakelen naar blik zonder toevoegingen en smaakstoffen zoals Alno nature, Schesir. Dit al snel gecombineerd met rodi lamshart enkelvoudig, kvv eend ( carnibest), soepvlees, rauwe kipfilet. Al heel snel konden we rodi compleetversies geven en de eend aanvullen met andere smaken. Momenteel wordt ook paard, geit en konijn graag gegeten. En laatst kregen we per ongeluk kangoeroe en dat ging er ook erg goed in.
Dus er is hoop
Gebruikersavatar
Door RedWicca
#3177307
Ook al die mooie blikjes, zoals van Almo, Feringa, etc. heb ik geprobeerd. En ik kan je vertellen dat ik de inhoud van sommige blikjes er zo lekker vond uitzien en ruiken, dat ik het zelf bijna door de pasta zou draaien ;-). Maar mevrouwtje vindt alles niet eens de moeite waard om er even aan te likken. Eén snif en ... laat maar. Ook geen kaas, ham, worst, lekker visje uit blik. Alleen maar die ene (weliswaar best mooie) brok en die ene smaak van een supermarktvoer.
Mag ik hier überhaupt namen noemen? Zou gemakkelijker uitleggen zijn.
Maar tot nu toe nog niets.
We gaan gewoon door
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door