Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Eli01
#3176285
Hallo allemaal,

Onze twee katten staan even langer dan een jaar op KVV met af en toe een kuiken, een kippennek of een kippenpoot als extra.
Nu wilde ik eigenlijk meer gaan barven en/of meer prooi gaan voeren. Het liefst zou ik rund, lam en hert uit hun menu weg halen en vervangen voor dieren die ze in de natuur ook zelf zouden vangen. Zoals muis, kwartel, duif enz.

Om te beginnen wilde ik uitproberen of ze een muis eten. Nu kan ik via internet vaak alleen grote porties bestellen en om te testen heb ik daar eigenlijk weinig aan.

Weet iemand in de provincie Zeeland een plek waar ik een paar muizen zou kunnen halen om het te proberen? Of een webwinkel waar je mogelijk een soort proefpakketje kunt bestellen? (andere kleine prooidieren mag ook of 'stukjes', zodat ik kan kijken wat ze wel en niet eten)

Alvast bedankt voor het meedenken!
Laatst gewijzigd door Eli01 op do 03 dec 2015, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eli01
#3176288
Jura&Mahru schreef:Bij de Discus dierenwinkel hier hebben ze ze wel in de vriezer liggen, misschien dus ook bij jou in de buurt?
Wel prijzig ik dacht iets van 50 cent of 1 euro voor een babymuis?
Bedankt! Ik ga daar dan even kijken. Een keer vrij prijzig is niet zo erg, wil het vooral even testen, voor grotere hoeveelheden aan te schaffen.
Door Eli01
#3177779
De katten waren nog niet zo happig op de muizen.. En ik was niet dapper genoeg om ze in stukken te knippen.
Heb er wel een door de KVV gedaan, maar de muis lieten ze liggen.
Duurde het bij andere ook een poosje voor ze een muis op aten? De eendagskuikens eten ze wel gemakkelijk weg.
Door Ruisje
#3177797
Eli01 schreef:De katten waren nog niet zo happig op de muizen.. En ik was niet dapper genoeg om ze in stukken te knippen.
Heb er wel een door de KVV gedaan, maar de muis lieten ze liggen.
Duurde het bij andere ook een poosje voor ze een muis op aten? De eendagskuikens eten ze wel gemakkelijk weg.
Ik voer geen muizen, maar ik zou toch de moed bij elkaar verzamelen en de muisjes knippen of inknippen zodat de katten zien dat er vlees in zit. ;) Als je wilt dat ze het gaan eten tenminste. Toen mijn katten voor het eerste eendagskuikens kregen heb ik dat ook gedaan.
#3177799
Ik voer geen muizen en snap heel goed dat je ze niet durft open knippen. Heb je al geprobeerd van ze op een snijplank of in een bakje te leggen, handdoek er over en dan onder de handdoek beestje door te knippen/snijden? Bij voorkeur als ze nog bevroren zijn, dan voelen ze ook niet zo als een lichaampje.
#3177845
Van wat ze vangen zijn de babymuisjes wel favoriet, die eten ze allemaal. Zijn ze al wat ouder en met vachtje dan wordt de muis afgestaan aan de hond met de meeste honger. :biggrin2:
Dus ja, er is wel duidelijk verschil in wat ze lekkerder vinden hier.
Door Eli01
#3178017
Het knippen onder een handdoek vind ik nog wel een goed idee om te proberen!
En inderdaad als ze nog bevroren zijn is het mogelijk ook minder een beestje.
Bedankt voor de tip! Ik had wat oudere muizen met een vachtje, misschien kan ik eerst eens babymuisjes proberen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door