Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3176063
Aanrader!! Ik heb ze ook en ben er SUPER blij mee: tot heel vér zichtbaar en absoluut onverwoestbaar. Op de knipperstand gaat de batterij extra lang mee.
Mijn honden hebben alle 3 een eigen kleur (2 per halsband, dan zie je ze hoe dan ook) zodat ik ze ook in schemerdonker goed uit elkaar kan houden en zelf draag ik er in het donker ook eentje op m'n jas (daar is een clipje voor te koop).
#3176084
Cindy de Wolf schreef:Ik had 3 orbilocs lampjes gekocht maar ik vind ze niet prettig. Ze zijn 2 keer gebruikt, dus eigenlijk nieuw. Nieuwprijs 20 euro mogen weg voor 15 euro ex eventueel verzendkosten. Als ze alle 3 in een keer verkocht worden mogen ze weg voor 13,50 excl verzendkosten. Op te halen in Den Haag.

http://www.bol.com/nl/p/orbiloc-pet-saf ... 010937068/
Ooow, graag Cindy, alle 3! Ik heb er al zes ::), twee per halsband net als Parelridder, maar ik kan nog een paar extra goed gebruiken voor de andere halsbanden.

Zou je graag pb'en, maar weet niet of dat lukt. Ze zouden in ieder geval verzonden moeten worden. Ga zo een pb'tje proberen.
#3176085
Parelridder schreef:Aanrader!! Ik heb ze ook en ben er SUPER blij mee: tot heel vér zichtbaar en absoluut onverwoestbaar. Op de knipperstand gaat de batterij extra lang mee.
Mijn honden hebben alle 3 een eigen kleur (2 per halsband, dan zie je ze hoe dan ook) zodat ik ze ook in schemerdonker goed uit elkaar kan houden.
Dat dus. Ze zijn retefel die dingen, maar je ziet ze fantastisch als je hond een eindje verderop door bossen en struiken struint. En het licht weerkaatst ook goed tegen de grond en bomen etc, zodat de honden inderdaad altijd goed zichtbaar zijn.
#3176103
Anne in Duitsland schreef:Ooow, graag Cindy, alle 3! Ik heb er al zes ::), twee per halsband net als Parelridder, maar ik kan nog een paar extra goed gebruiken voor de andere halsbanden.

Zou je graag pb'en, maar weet niet of dat lukt. Ze zouden in ieder geval verzonden moeten worden. Ga zo een pb'tje proberen.
Geen PB ontvangen. Maar bij deze zijn ze voor jou.
#3176176
Anne in Duitsland schreef:Dat dus. Ze zijn retefel die dingen, maar je ziet ze fantastisch als je hond een eindje verderop door bossen en struiken struint. En het licht weerkaatst ook goed tegen de grond en bomen etc, zodat de honden inderdaad altijd goed zichtbaar zijn.
Ik doe ze de hond die ik er van moet weerhouden té ver bij me weg te gaan (om har in de hand te kunnen houden) ook om als het slechts schemerig/bewolkt is. Als ze met de 'kerstverlichting' om door de struikjes struint, kan ik haar dankzij de groene knipperlichtjes zien. Wat zónder bij een zwarte hond echt onmogelijk is.
En als er eentje terug komt op fluisignaal en een ander niet, weet ik ook al voor ze goed in zicht zijn, wie ik nogmaals roepen moet. Ze moeten in de veronderstelling verkeren dat ik echt wonderbaarlijk goede ogen heb! :biggrin2:
Cindy, wat vind jij niet prettig aan deze lampjes?
#3176185
Parelridder schreef:Ik doe ze de hond die ik er van moet weerhouden té ver bij me weg te gaan (om har in de hand te kunnen houden) ook om als het slechts schemerig/bewolkt is. Als ze met de 'kerstverlichting' om door de struikjes struint, kan ik haar dankzij de groene knipperlichtjes zien. Wat zónder bij een zwarte hond echt onmogelijk is.
En als er eentje terug komt op fluisignaal en een ander niet, weet ik ook al voor ze goed in zicht zijn, wie ik nogmaals roepen moet. Ze moeten in de veronderstelling verkeren dat ik echt wonderbaarlijk goede ogen heb! :biggrin2:
Cindy, wat vind jij niet prettig aan deze lampjes?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Te fel, of stroef te draaien? Dat laatste vind ik ook weleens, maar het helpt als je vaseline oid op de schroef smeert. En ik draai ze meestal met een leren handschoen aan, dan gaat het makkelijk en pijnloos.

Hier in Zweden doe ik nu 's winters ook de lampjes al aan terwijl het nog licht is buiten. De honden mogen hier loslopen, maar het wordt al om een uur of halfdrie schemerig, en om halfvier is het gewoon donker, dus als ik om elf-twaalf uur ga wandelen en er zou een hond vandoor gaan, dan wil ik dat ie goed zichtbaar is, mocht hij wegblijven tot na het invallen van de duisternis. Is gelukkig nog nooit voorgekomen, maar toch. De eerste zomer dat we hier waren, zijn Max en Scotch een keer verdwenen; Max kwam na 1,5 uur terug, Scotch pas na 4 uur. :nerves: Als dat in de winter was gebeurd, had ik ze in het donker moeten zoeken.
#3176195
[quote="Parelridder"]Ik doe ze de hond die ik er van moet weerhouden té ver bij me weg te gaan (om har in de hand te kunnen houden) ook om als het slechts schemerig/bewolkt is. Als ze met de 'kerstverlichting' om door de struikjes struint, kan ik haar dankzij de groene knipperlichtjes zien. Wat zónder bij een zwarte hond echt onmogelijk is.
En als er eentje terug komt op fluisignaal en een ander niet, weet ik ook al voor ze goed in zicht zijn, wie ik nogmaals roepen moet. Ze moeten in de veronderstelling verkeren dat ik echt wonderbaarlijk goede ogen heb! :biggrin2:
Cindy, wat vind jij niet prettig aan deze lampjes?[/quote]

IK vind ze te groot, zeker voor Smokey en Revy en vind ze lastig aan te doen.
Kortom ik houdt het bij mijn leuchties. Revy heeft inmiddels ook een eigen leuchtie.
#3176205
Cindy de Wolf schreef:IK vind ze te groot, zeker voor Smokey en Revy en vind ze lastig aan te doen.
Ah! Dat kan ik me een beetje voorstellen. Ik heb plastic halsbandjes gekocht (eigenlijk bedoeld voor correctiebanden en navigatie) dus ook geschikt voor strand, zwemmen en 'vies werk'. Daar zitten deze lampjes vast op. Krijgen ze de lampjes om, dan hoef ik die niet op en af de halsband te doen, maar krijgen ze dát bandje om. Maar een heel smal halsbandje - waar ene heel klein hondje natuurlijk mee loopt - daar zal het lampje lastiger op te bevestigen zijn en een stuk overheen steken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door