Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Aura
#317596
Vrijdag heb ik inkopen gedaan in een ander dorp bij de Dekamarkt, want daar hadden ze wel kvv in de diepvries. Ik heb pens en hart gekocht van Smuldier en Rodi Rundvlees&Groenten (was maar 1 euro. Bij de dierenwinkel kost het 1,50). Dan kan ik tenminste een beetje afwisselen en krijgt ze ook eens ander vlees dan alleen lam (en kip?).

Vanavond heeft ze de Rodi gehad. Het rook heel erg lekker (ik had bijna zelf geproeft), maar er zaten gewoon hele doperwten in. Er zaten ook nog andere groene en gele stukken in.
Maar ik heb hier juist geleerd dat je groente goed moet pureren omdat honden er anders niet zoveel aan hebben. Is dit dan wel goed?? ::)

En wat vinden jullie sowieso van Rodi?
De man van de dierenwinkel vindt dat eigenlijk het beste voer, maar ik vind het heel kleverig en het ontdooit veel te snel naar mijn idee.....
Door tieneke
#317602
Van de Rodi moet je veel meer voeren,is net platgereden karton en zeker de doperwten(koolhydraatbom)reken ik niet tot de gezonde groentes.
Groenten wat heel is komt er ook weer heel en onverteerd uit.
Kijk eens verder naar een beter kvv en zeg maar tegen die verkoper dat hij op Barfplaats moet komen lezen ;) ;D
Door Truus
#317604
Als ik in de vakantie echt niks heb, koop ik tussendoor Rodi maar dan wel Rodi Compleet. Daar zit alles in wat ze nodig hebben. Ik vind het eigenlijk maar waterig maar ze vinden het voor een keertje wel lekker en smullen ervan hoor.
Na mijn weten verteren ze alles prima.
Door tieneke
#317606
Rodi zal zeker niet slecht zijn maar er bestaan zeker veel betere merken
Door Truus
#317609
[quote="tieneke"]
Rodi zal zeker niet slecht zijn maar er bestaan zeker veel betere merken
[/quote]
Tot nu toe vind ik Carnibest het beste, er zitten grotere stukken vlees in en is niet zo gemalen. Ik heb ook energique gehad maar Carnibest ziet er veel beter uit.
Ze vinden het ook lekker .
Door Aura
#317656
[quote="Truus"]
Als ik in de vakantie echt niks heb, koop ik tussendoor Rodi maar dan wel Rodi Compleet. [/quote]
Ja, dat lees ik hier dus vooral. Dat het tijdens vakanties wordt gegeten. Ik geef het dus ook als tussendoortje hoor! Beetje variatie ;)
Als het goed is komt volgende week een lading Carnibest binnen. Ik bezorg de dierenwinkel veel moeite. Eerst 16 kilo Duck (hadden ze volgens mij nog nooit van gehoord) en nu moet ik weer Carnibest hebben. Ik durf al niks meer te vragen voorlopig... :-[


Enne, ik zal morgen eens zoeken naar die onverteerde doperwten ;D
Door Yukiarnangmar
#317673
Toch juist goed!! En dat je dierenwinkel dat voor je besteld!!! Hier niet hoor!!! Blijven voorstander van Brokken. Ze hebben alleen rodi en prins en adviseren het maar 1x per week te geven!!! En ja want wij zijn voedingsdeskundigen blahblahblah!!
Het blijft jammer!! Maar wie weet als er inderdaad veel mensen komen in de dierenwinkels die er om vragen gaan ze eens kijken hoe wat en waarom
Angelique
Door Aura
#317693
[quote="Yukiarnangmar"]
Toch juist goed!! En dat je dierenwinkel dat voor je besteld!!! [/quote]
Ik moet toegeven dat ze wel raar opkijken, maar ze bestellen het wel gewoon voor me. Ik zeg er wel altijd bij "alleen als het lukt hoor!!" want verder zijn het aardige mensen.
Ok, van de Duck moest ik wel 16 kilo in 1 keer afnemen, maar dat vind ik dan prima.

Hier zijn ze trouwens ook wel redelijk brokken-fan, maar gelukkig wel van de "betere" brokken zoals Farmfood en Nutro....
Door Lizzy
#317696
Oh... ik vind met Rodi eigenlijk niks mis. Het merk heeft zich al lange tijd bewezen en veel honden doen het er heel goed op.

OK, die erwtjes en mais: dat slaat natuurlijk nergens op... Dat zit er in voor ons, niet voor de hond. Hoewel de erwtjes en de maiskorrels wel gekookt zijn (je moet groente rauw of gekookt geven en beter dus rauw), kan een hond er niet zoveel mee, zijn het inderdaad niet de beste groentes om te geven, worden ze vaak zo weer (heel) uitgepoept. Maar het percentage erwtjes is zooo laag dat ik me er niet druk om zou maken.

Ik vind dat je met Rodi prima kunt afwisselen.

Het enige andere jammere van Rodi vind ik (en dit geldt voor meer merken) dat ze niet de allerbeste calciumbron gebruiken, namelijk gemalen botten, maar een calciumsupplement.
Door Audrina
#317702
[quote="Aura"]
Ik bezorg de dierenwinkel veel moeite. Eerst 16 kilo Duck (hadden ze volgens mij nog nooit van gehoord) en nu moet ik weer Carnibest hebben. Ik durf al niks meer te vragen voorlopig... :-[
[/quote]

Joh, dat hoort geen moeite voor ze te zijn hoor. Ze verdienen er toch aan? En anders hadden ze maar geen dierenwinkel moeten beginnen. ;)
Door Aura
#317711
[quote="Audrina"]
Joh, dat hoort geen moeite voor ze te zijn hoor. Ze verdienen er toch aan? En anders hadden ze maar geen dierenwinkel moeten beginnen. ;)
[/quote]
Ja, daar heb je ook wel gelijk in natuurlijk. Maar ik krijg altijd het idee dat ze dat soort dingen gewoon verkopen voor de inkoopsprijs. Zal wel niet natuurlijk... ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door