Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Parelridder
#3176034
Wat er gebeurd is is gruwelijk, maar het lag denk ik wel iets genuanceerder dan dat ze hun eigen baas aanvielen. Het verhaal is dat man en vrouw ruzie hadden, zodanig dat hij boos naar buiten stapte de achtertuin in en buren konden meegenieten van de ruzie die intussen verder ging. Vervolgens werden de honden de afgesloten tuin in gelaten door haar (het waren háár honden, niet de zijne). Volgens de toekijkende buren waren de honden op dat moment volkomen opgefokt en zijn direct de man aangevlogen. Ik bedoel niet te zeggen dat dit 'normaal' is, maar het is níet vreemd dat een hond het zich aan trekt als z'n baas een hevig conflict heeft, "zich klaar maakt voor het gevecht" en dan bijval geeft.. Daar hoeft een hond geen pitbull of soortgelijke imponerende hond voor te zijn, dat doet óók een willekeurige retriever.
De mate waarin is natuurlijk wel een ander verhaal, maar een eigenaar van een hond als dat zou daar dan ook de verantwoordelijkheid voor moeten dragen: de hond niet in die situatie brengen, laat staan 'm dan inzetten (want daar klinkt het naar, ook als een werkelijk bijtincident niet de bedoeling was, anders laat je geen opgefokte honden degene met wie je hevige ruzie hebt achterna stormen).

Ik heb vreselijk te doen met alle mensen die het hebben gezien, hoe een hond bleef rukken aan een arm van de man en wat ze ook deden vanaf de balkons om het te laten stoppen, de honden weg te jagen (stenen werpen, vuurwerk..) één was zelfs zo niet te stoppen. Grúwelijk moet het zijn geweest. Tenslotte heeft een (bewonderenswaardig dappere) buurman de schuttingdeur ingetrapt, om binnen te kunnen, in een poging de man te bevrijden. En zo is de man idd ontkomen (buurman natuurlijk ook bijtwonden). Waarop een andere buur zijn arm heeft afgebonden, waarover de politie zegt dat de man anders vermoedelijk was doodgebloed.
Het was dus echt wel heftig, ik kom zo'n hond zelf liever niet tegen als ik eerlijk ben, maar het begínt bij het vrij laten van deze honden, in hevig opgewonden toestand t.g.v. een conflict. En als je dát doet (situatie creeren waarin de kans bestaat dat je honden iemand aanvallen én indirect maak je daarmee ook je honden af..) dan helpt een muilkorf plicht niets, want dat gaat ook in je eigen achtertuin mis..
Door Martine-Tom
#3176044
Parelridder schreef:Wat er gebeurd is is gruwelijk, maar het lag denk ik wel iets genuanceerder dan dat ze hun eigen baas aanvielen. Het verhaal is dat man en vrouw ruzie hadden, zodanig dat hij boos naar buiten stapte de achtertuin in en buren konden meegenieten van de ruzie die intussen verder ging. Vervolgens werden de honden de afgesloten tuin in gelaten door haar (het waren háár honden, niet de zijne). Volgens de toekijkende buren waren de honden op dat moment volkomen opgefokt en zijn direct de man aangevlogen. Ik bedoel niet te zeggen dat dit 'normaal' is, maar het is níet vreemd dat een hond het zich aan trekt als z'n baas een hevig conflict heeft, "zich klaar maakt voor het gevecht" en dan bijval geeft.. Daar hoeft een hond geen pitbull of soortgelijke imponerende hond voor te zijn, dat doet óók een willekeurige retriever.
De mate waarin is natuurlijk wel een ander verhaal, maar een eigenaar van een hond als dat zou daar dan ook de verantwoordelijkheid voor moeten dragen: de hond niet in die situatie brengen, laat staan 'm dan inzetten (want daar klinkt het naar, ook als een werkelijk bijtincident niet de bedoeling was, anders laat je geen opgefokte honden degene met wie je hevige ruzie hebt achterna stormen).

Ik heb vreselijk te doen met alle mensen die het hebben gezien, hoe een hond bleef rukken aan een arm van de man en wat ze ook deden vanaf de balkons om het te laten stoppen, de honden weg te jagen (stenen werpen, vuurwerk..) één was zelfs zo niet te stoppen. Grúwelijk moet het zijn geweest. Tenslotte heeft een (bewonderenswaardig dappere) buurman de schuttingdeur ingetrapt, om binnen te kunnen, in een poging de man te bevrijden. En zo is de man idd ontkomen (buurman natuurlijk ook bijtwonden). Waarop een andere buur zijn arm heeft afgebonden, waarover de politie zegt dat de man anders vermoedelijk was doodgebloed.
Het was dus echt wel heftig, ik kom zo'n hond zelf liever niet tegen als ik eerlijk ben, maar het begínt bij het vrij laten van deze honden, in hevig opgewonden toestand t.g.v. een conflict. En als je dát doet (situatie creeren waarin de kans bestaat dat je honden iemand aanvallen én indirect maak je daarmee ook je honden af..) dan helpt een muilkorf plicht niets, want dat gaat ook in je eigen achtertuin mis..
Het is bij mij in de buurt gebeurd, ik denk inmiddels ook te weten welke honden het zijn geweest, en laat ik het erop houden dat het geen gemis voor de samenleving is dat die er niet meer zijn, nu hopen dat de baas er geen meer neemt.
Ik begin ook steeds meer te voelen voor een verbod op enige wijze, 2 weken geleden zijn er in het rijtje tegenover mij 3 staffs in beslag genomen waarvan er 2 zijn ingeslapen en de 3e nog een kans krijgt, en elders is een pitt xxl ingeslapen die ook ineens de kolder kreeg. Het gebeurd mij persoonlijk echt tevaak dat er iets mis gaat met zon breedbek, en waar het ook aan ligt boeit me eigenlijk niet, wat mij betreft ligt het vrijwel altijd aan eigenaren die niet weten wat ze in huis halen, maar het resultaat blijft hetzelfde, aanvallen, gewonden enz.
Ik vermijd tegenwoordig alle breedbekken die ik niet ken, heb er gewoon geen zin meer in.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3176045
Parelridder schreef:Wat er gebeurd is is gruwelijk, maar het lag denk ik wel iets genuanceerder dan dat ze hun eigen baas aanvielen. Het verhaal is dat man en vrouw ruzie hadden, zodanig dat hij boos naar buiten stapte de achtertuin in en buren konden meegenieten van de ruzie die intussen verder ging. Vervolgens werden de honden de afgesloten tuin in gelaten door haar (het waren háár honden, niet de zijne). Volgens de toekijkende buren waren de honden op dat moment volkomen opgefokt en zijn direct de man aangevlogen. Ik bedoel niet te zeggen dat dit 'normaal' is, maar het is níet vreemd dat een hond het zich aan trekt als z'n baas een hevig conflict heeft, "zich klaar maakt voor het gevecht" en dan bijval geeft.. Daar hoeft een hond geen pitbull of soortgelijke imponerende hond voor te zijn, dat doet óók een willekeurige retriever.
De mate waarin is natuurlijk wel een ander verhaal, maar een eigenaar van een hond als dat zou daar dan ook de verantwoordelijkheid voor moeten dragen: de hond niet in die situatie brengen, laat staan 'm dan inzetten (want daar klinkt het naar, ook als een werkelijk bijtincident niet de bedoeling was, anders laat je geen opgefokte honden degene met wie je hevige ruzie hebt achterna stormen).

Ik heb vreselijk te doen met alle mensen die het hebben gezien, hoe een hond bleef rukken aan een arm van de man en wat ze ook deden vanaf de balkons om het te laten stoppen, de honden weg te jagen (stenen werpen, vuurwerk..) één was zelfs zo niet te stoppen. Grúwelijk moet het zijn geweest. Tenslotte heeft een (bewonderenswaardig dappere) buurman de schuttingdeur ingetrapt, om binnen te kunnen, in een poging de man te bevrijden. En zo is de man idd ontkomen (buurman natuurlijk ook bijtwonden). Waarop een andere buur zijn arm heeft afgebonden, waarover de politie zegt dat de man anders vermoedelijk was doodgebloed.
Het was dus echt wel heftig, ik kom zo'n hond zelf liever niet tegen als ik eerlijk ben, maar het begínt bij het vrij laten van deze honden, in hevig opgewonden toestand t.g.v. een conflict. En als je dát doet (situatie creeren waarin de kans bestaat dat je honden iemand aanvallen én indirect maak je daarmee ook je honden af..) dan helpt een muilkorf plicht niets, want dat gaat ook in je eigen achtertuin mis..
nah zou ik met iem hier in huis giga bonje hebben vreten mn honden de andere niet op, is het een vreemde dan zou ik t niet weten
stenen gooien en vuurwerk afsteken tja.....
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3176047
Martine-Tom schreef: Het is bij mij in de buurt gebeurd, ik denk inmiddels ook te weten welke honden het zijn geweest, en laat ik het erop houden dat het geen gemis voor de samenleving is dat die er niet meer zijn, nu hopen dat de baas er geen meer neemt.
Ik begin ook steeds meer te voelen voor een verbod op enige wijze, 2 weken geleden zijn er in het rijtje tegenover mij 3 staffs in beslag genomen waarvan er 2 zijn ingeslapen en de 3e nog een kans krijgt, en elders is een pitt xxl ingeslapen die ook ineens de kolder kreeg. Het gebeurd mij persoonlijk echt tevaak dat er iets mis gaat met zon breedbek, en waar het ook aan ligt boeit me eigenlijk niet, wat mij betreft ligt het vrijwel altijd aan eigenaren die niet weten wat ze in huis halen, maar het resultaat blijft hetzelfde, aanvallen, gewonden enz.
Ik vermijd tegenwoordig alle breedbekken die ik niet ken, heb er gewoon geen zin meer in.
ik loop ook een straatje om
Door Martine-Tom
#3176051
Parelridder schreef:Wat er gebeurd is is gruwelijk, maar het lag denk ik wel iets genuanceerder dan dat ze hun eigen baas aanvielen. Het verhaal is dat man en vrouw ruzie hadden, zodanig dat hij boos naar buiten stapte de achtertuin in en buren konden meegenieten van de ruzie die intussen verder ging. Vervolgens werden de honden de afgesloten tuin in gelaten door haar (het waren háár honden, niet de zijne). Volgens de toekijkende buren waren de honden op dat moment volkomen opgefokt en zijn direct de man aangevlogen. Ik bedoel niet te zeggen dat dit 'normaal' is, maar het is níet vreemd dat een hond het zich aan trekt als z'n baas een hevig conflict heeft, "zich klaar maakt voor het gevecht" en dan bijval geeft.. Daar hoeft een hond geen pitbull of soortgelijke imponerende hond voor te zijn, dat doet óók een willekeurige retriever.
De mate waarin is natuurlijk wel een ander verhaal, maar een eigenaar van een hond als dat zou daar dan ook de verantwoordelijkheid voor moeten dragen: de hond niet in die situatie brengen, laat staan 'm dan inzetten (want daar klinkt het naar, ook als een werkelijk bijtincident niet de bedoeling was, anders laat je geen opgefokte honden degene met wie je hevige ruzie hebt achterna stormen).

Ik heb vreselijk te doen met alle mensen die het hebben gezien, hoe een hond bleef rukken aan een arm van de man en wat ze ook deden vanaf de balkons om het te laten stoppen, de honden weg te jagen (stenen werpen, vuurwerk..) één was zelfs zo niet te stoppen. Grúwelijk moet het zijn geweest. Tenslotte heeft een (bewonderenswaardig dappere) buurman de schuttingdeur ingetrapt, om binnen te kunnen, in een poging de man te bevrijden. En zo is de man idd ontkomen (buurman natuurlijk ook bijtwonden). Waarop een andere buur zijn arm heeft afgebonden, waarover de politie zegt dat de man anders vermoedelijk was doodgebloed.
Het was dus echt wel heftig, ik kom zo'n hond zelf liever niet tegen als ik eerlijk ben, maar het begínt bij het vrij laten van deze honden, in hevig opgewonden toestand t.g.v. een conflict. En als je dát doet (situatie creeren waarin de kans bestaat dat je honden iemand aanvallen én indirect maak je daarmee ook je honden af..) dan helpt een muilkorf plicht niets, want dat gaat ook in je eigen achtertuin mis..
Oh en dan helpt die muilkorfplicht wel, dat het in je eigen prive fout gaat. Tja lullig maar jij hebt voor die beesten gekozen, ik niet en andere mensen die je buiten tegen komt ook niet, had je geweten wat je had was het niet op die manier fout gegaan. Maar de meeste incidenten vinden volgens mij nog altijd vooral buiten de eigen erfgrens plaats dus laat die korfplicht maar komen.

Overigens die andere 3 staffs waar ik over sprak hebben niet al te lang geleden een vlinderhondje zwaar verwond. Een paar huizen daarnaast woont een staff die nooit buiten komt, maar de zeldzame keren dat ie ontsnapt is heeft ie ook elke keer slachtoffers gemaakt, leuk die honden, echt beesten die je in deze overvolle samenleving moet willen hebben, *not*
Door petralita
#3176060
Het is zo zonde omdat ze zo lief kunnen zijn :'(
Maar er zijn fokkers die daar niet naar kijken, helaas allen naar geld en helaas ook mensen die niet de hond in huis halen omdat ze zo lief zijn maar vanwege andere motieven.
Het ras gaat ten onder aan de mens die het misbruikt.

De x van mijn zusje heeft een staff en die is heel lief, het kan wel, maar ja de mens erachter... :-X
Door Parelridder
#3176062
Me and my boys schreef:nah zou ik met iem hier in huis giga bonje hebben vreten mn honden de andere niet op, is het een vreemde dan zou ik t niet weten
stenen gooien en vuurwerk afsteken tja.....
Ik heb alleen maar Flatcoateds gehad, uit uiteenlopende lijnen, maar allemaal dól op óók onbekende mensen, zeker niet argwanend. Toch, als er een dreigende situatie is, voelen ze dat feilloos aan en staan ze letterlijk & figuurlijk naast me. Van Floris (mijn 1e) keek ik daar waanzinnig van op, ik had geen benul dat dit in hem zat, het leek onmogelijk verenigbaar met al die vriendelijkheid! Toen legde de eigenaar van 'onze' hondenschool me uit dat als je aangevallen wordt en terug vecht, een hond bijval zal geven: "WE gaan in gevecht", terwijl als je in elkaar geslagen wordt zonder verweren, veel honden mét jou angst zullen hebben i.p.v. te beschermen.
Floris gaf niet alleen bijval, maar voelde ook feilloos aan als iets 'niet pluis' was en dat was echt wel onbegrijpelijk met de mate waarin hij STAPEL ENTHOUSIAST was naar alle mensen toe. Hij moet een stér geweest zijn in het lezen van zijn baasje, iets anders kan ik er niet van maken. Zo kwam hij pal naast me lopen, nekharen licht overeind, borst vooruit en zachtjes brommend toen we in de schemering in een bos een man tegen kwamen die ik als erg griezelig ervaarde (manier van kijken, half ontkleed.. voelde niet pluis). Ik was verbijsterd over Floris' gedrag, maar voelde me wel gelijk een stuk veiliger, want ik vertrouwde volledig op Floris vriendelijkheid en gehoorzaamheid, maar die man kon er nu niet meer aan af zien dat Floris een lieve goedzak was! Ander voorbeeld was een kennis die me bij een kop koffie onverwachts de liefde verklaarde en toen ik hem vervolgens uit liet, het gevoel was niet wederzijds, poogde me alsnog het hof te maken door me in de gang te zoenen. Ik voelde me vreselijk klem zitten, letterlijk, in die smalle gang, tegen de muur gedrukt, wilde niet zoenen en tegelijk dat enigszins vriendelijk stoppen. Naast me hoorde ik en zacht gebrom..! En Floris had nooit moeite gehad met een vriendje of geflikflooi, dus dát was het niet, maar kennelijk zag hij dat ik me niet oké voelde hierbij.
Als ik ruzie heb met een bekende geven ze geen bijval, vinden ze het alleen maar ongemakkelijk (zijn stilletjes) dus dat is zeker een groot verschil, maar mij steunen t.o.v. onbekenden doen ze zeker wel én ik heb nog nooit de behoefte gehad ze op te jutten tegenover iemand... Als mijn hond opgefokt zou reageren op een ruzie die ik heb, zou dat voor mij reden zijn om in te binden, het conflict te stoppen om de honden daar uit te halen. Gewoon in hun belang. Hier is naar het aan ziet het omgekeerde gebeurd.

Stenen gooien en vuurwerk klinkt absurd, agressief, maar als je voor je ogen ziet en hoort hoe iemand wordt aangevlogen, er aan een arm gerukt blijft worden, die man het uitschreeuwt, zijn kleren aan flarden.. Het lukt niet te ontkomen.. Natuurlijk wil je dan IETS doen om het te doen stoppen, de honden zien te verjagen (wat bij één gelukt is). En vanaf je balkon kun je weinig anders, buiten dat je hierin natuurlijk helemaal geen kennis/ervaring hebt, je wordt er plotseling en ongewenst mee 'opgezadeld'.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3176066
dat doen die van mij ook, maar of ze een onbekende ook daadwerkelijk zouden aanvallen... ik weet t niet
iig loop ik gerust s avonds laat of s ochtends vroeg in het park..
bij vreemden komen ze naast me lopen en als ze op afstand iem niet vertrouwen houden ze hem staande......bij elke beweging van degene grommen ze en laten ze hun tanden zien... als ik zeg dat t goed is of roep ze terug is het ook gelijk klaar

er is zoveel te doen over dit ras... en ook kenbaar gemaakt op internet ed.. is toch algemeen bekend dat je honden niet moet ophitsen..
nou ja iig weer een gevalletje wat mensen aan t denken zet over het ras...
Door Lizzy
#3176069
Parelridder schreef:Wat er gebeurd is is gruwelijk, maar het lag denk ik wel iets genuanceerder dan dat ze hun eigen baas aanvielen. Het verhaal is dat man en vrouw ruzie hadden, zodanig dat hij boos naar buiten stapte de achtertuin in en buren konden meegenieten van de ruzie die intussen verder ging. Vervolgens werden de honden de afgesloten tuin in gelaten door haar (het waren háár honden, niet de zijne). Volgens de toekijkende buren waren de honden op dat moment volkomen opgefokt en zijn direct de man aangevlogen. Ik bedoel niet te zeggen dat dit 'normaal' is, maar het is níet vreemd dat een hond het zich aan trekt als z'n baas een hevig conflict heeft, "zich klaar maakt voor het gevecht" en dan bijval geeft.. Daar hoeft een hond geen pitbull of soortgelijke imponerende hond voor te zijn, dat doet óók een willekeurige retriever.
De mate waarin is natuurlijk wel een ander verhaal, maar een eigenaar van een hond als dat zou daar dan ook de verantwoordelijkheid voor moeten dragen: de hond niet in die situatie brengen, laat staan 'm dan inzetten (want daar klinkt het naar, ook als een werkelijk bijtincident niet de bedoeling was, anders laat je geen opgefokte honden degene met wie je hevige ruzie hebt achterna stormen).

Ik heb vreselijk te doen met alle mensen die het hebben gezien, hoe een hond bleef rukken aan een arm van de man en wat ze ook deden vanaf de balkons om het te laten stoppen, de honden weg te jagen (stenen werpen, vuurwerk..) één was zelfs zo niet te stoppen. Grúwelijk moet het zijn geweest. Tenslotte heeft een (bewonderenswaardig dappere) buurman de schuttingdeur ingetrapt, om binnen te kunnen, in een poging de man te bevrijden. En zo is de man idd ontkomen (buurman natuurlijk ook bijtwonden). Waarop een andere buur zijn arm heeft afgebonden, waarover de politie zegt dat de man anders vermoedelijk was doodgebloed.
Het was dus echt wel heftig, ik kom zo'n hond zelf liever niet tegen als ik eerlijk ben, maar het begínt bij het vrij laten van deze honden, in hevig opgewonden toestand t.g.v. een conflict. En als je dát doet (situatie creeren waarin de kans bestaat dat je honden iemand aanvallen én indirect maak je daarmee ook je honden af..) dan helpt een muilkorf plicht niets, want dat gaat ook in je eigen achtertuin mis..
Nou, dit klinkt inderdaad een stuk genuanceerder.

En vind je het heel erg dat ik het hier totaal niet mee eens ben? Een gemiddelde niet-pit-achtige vreet niet zijn eigen baas op, waarbij de buren er aan te pas moeten komen om de honden in hun gevecht te stoppen. Dit is typisch Pit gedrag. En kennelijk vinden mensen dat leuk. Nou prima. In dit geval vreten ze hun eigen baas op. Ook best. Daar hebben die lui zelf voor gekozen. Maar dit kl*te gedrag vertonen ze ook als ze opgefokt zijn en mijn honden tegen komen. Dus ja, tijd voor een muilkorfverplichting.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3176070
Lizzy schreef:Nou, dit klinkt inderdaad een stuk genuanceerder.

En vind je het heel erg dat ik het hier totaal niet mee eens ben? Een gemiddelde niet-pit-achtige vreet niet zijn eigen baas op, waarbij de buren er aan te pas moeten komen om de honden in hun gevecht te stoppen. Dit is typisch Pit gedrag. En kennelijk vinden mensen dat leuk. Nou prima. In dit geval vreten ze hun eigen baas op. Ook best. Daar hebben die lui zelf voor gekozen. Maar dit kl*te gedrag vertonen ze ook als ze opgefokt zijn en mijn honden tegen komen. Dus ja, tijd voor een muilkorfverplichting.

+1

Waarbij ik, hoe jammer ook voor de mensen die wél de verantwoordelijkheid nemen en daardoor een lieve hond hebben, een verbod op het gehele ras een stuk beter vind. Een muilkofplicht is leuk maar veel te vrijblijvend. Of denken jullie dat die vrouw haar honden eerst braaf de muilkorf had omgedaan voor ze de deur open deed? En hoeveel gevallen 'dat doetie anders noooooit' zou je dan nog treffen waarbij de hond(en) geen korf omhebben omdat de baas dat bij zijn/haar hond echt niet nodig vond.

Ik loop ook om als ik ze tegen kom. En ja, ik weet heel goed dat er lieve honden tussen zitten, maar ik vertrouw het niet.
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3176087
Hope schreef:+1

Een muilkofplicht is leuk maar veel te vrijblijvend. Of denken jullie dat die vrouw haar honden eerst braaf de muilkorf had omgedaan voor ze de deur open deed?
Nee, natuurlijk niet. Maar dat kan ook niet. Een muilkorfplicht kan alleen gelden in het openbaar. Zolang een hond zich op eigen of privé terrein bevind, d.z.w. thuis in dit geval, is zo'n plicht nutteloos.
Door Parelridder
#3176093
Lizzy schreef:Nou, dit klinkt inderdaad een stuk genuanceerder.

En vind je het heel erg dat ik het hier totaal niet mee eens ben? Een gemiddelde niet-pit-achtige vreet niet zijn eigen baas op, waarbij de buren er aan te pas moeten komen om de honden in hun gevecht te stoppen. Dit is typisch Pit gedrag. En kennelijk vinden mensen dat leuk. Nou prima. In dit geval vreten ze hun eigen baas op. Ook best. Daar hebben die lui zelf voor gekozen. Maar dit kl*te gedrag vertonen ze ook als ze opgefokt zijn en mijn honden tegen komen. Dus ja, tijd voor een muilkorfverplichting.
Dat zei ik óók Lizzy..
Door Parelridder
#3176094
Lizzy schreef:Nou, dit klinkt inderdaad een stuk genuanceerder.
(...) In dit geval vreten ze hun eigen baas op. Ook best. Daar hebben die lui zelf voor gekozen. Maar dit kl*te gedrag vertonen ze ook als ze opgefokt zijn en mijn honden tegen komen. Dus ja, tijd voor een muilkorfverplichting.
Het is mij niet duidelijk geworden dat de vriend van de eigenaar dit gedrag heeft gewild en het is zéker niet zo dat alle buurtgenoten er voor gekozen hebben getuige te zijn, dat gaat niet in de koude kleren zitten!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door