Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Rico
#3174751
Zo ik heb een paar vragen.. wat was het rot zeg zomaar zonder dit forum :P

Ik wil dus zelf gaan proberen toch te gaan samenstellen voor Rico.
Ben druk met tabelletjes, gewichten en dat soort dingen in de weer maar wil ook graag flink varieren. Eigenlijk gaat alle per kilo.. wat dus inhoud dat ik minstens voor 6 maanden eten zou hebben als het niet nog langer is :D

Das een beetje tè eigenlijk.
Maar hoe lang kan je het maximaal bewaren in de vriezer zonder een al te groot verlies aan voedingsstoffen?
Door Lizzy
#3174989
Groentenmix is maximaal 3 weken houdbaar. Eigenlijk is alle spiervlees wel 1 jaar houdbaar. Karkassen/vleesbotten kunnen zeker wel 6 maanden. En bij orgaanvlees zie je toch na 3 maanden al de voedingsstoffen iets terug lopen. Maar, heus niet in 1 maand van goed naar niks! Dus hier komt het echt wel eens voor dat ik orgaanvlees 6 maanden heb liggen. En mijn honden leven nog steeds :)
Gebruikersavatar
Door Rico
#3175682
Oke! Dus met orgaan zou ik wat minder kunnen nemen, omdat het gewoon toch fijn is als het een beetje vers is ;)

Groenten gaat ook nog lastig worden, als je een beetje variatie in soorten wilt hebben. Kom op 70 gram de week...dus das 210 gram in de drie weken.
We puzzelen gewoon nog even verder :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door