Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3173619
Dit onderwerp is al meerder malen aan bod gekomen en ik heb het forum ook al doorgespit maar ik wil toch nog een keer vragen wat jullie doen/geven bij vuurwerkangst.

Mijn border is echt extreem angstig maar dan ook echt extreem bang voor vuurwerk, maar ook voor harde geluiden bijv: onweer, harde geluiden op tv, een schietgevecht (van een serie) op tv, de wind die je hoort tijdens een zelfopgenomen filmpje via de mobiel, noem maar op.

Voor 2 jaar geleden, tijdens oud en nieuw dacht ik echt dat ze dood ging, zoveel angst. Ik kon niet meer bij haar binnen komen, haar aandacht krijgen of afleiden. Ik ben vorig jaar begonnen met Bach Rescue en ik vond niet dat dat zo goed hielp. Ik heb dit jaar wel getraind met haar mbt harde geluiden, maar heb nog niet echt het resultaat behaald wat ik graag zou willen.
Ik zit nu te denken aan een thundershirt, iemand hier ervaring mee?

Het gekke is wel dat wanneer we buiten lopen en er word met vuurwerk geknalt, mits ze van de lijn is, er niks aan de hand is dan is ze gewoon zichzelf  maar zodra ze word aangelijnt is de angst er weer, dan trekt ze heel hard aan de lijn, hijgt veel, wil snel naar binnen enz enz.

Het is zo zielig en nu komt oud en nieuw weer steeds dichterbij. Ik ben vorig jaar verhuisd en ik weet dus niet hoe het hier is met Oud en Nieuw, gelukkig hebben we een betegelde kelder (Duitsland he ;)  ) dus ik hoop dat de knallen niet zo hard hoorbaar zijn.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3173858
Als je hond zo verschrikkelijk bang is, dan zou ik niet op een thundershirt of andere natuurlijke ondersteunende middelen gokken. Dan zou ik naar een goede dierenarts gaan en reguliere middelen in gaan zetten. Alprozalam is een bekende voor de heftigste momenten, dat geef je kortdurend. En clomicalm kan enorm goed werken om te kunnen trainen.

Ik zou zelf voor dat laatste gaan, iets waarbij je ook kunt trainen, want kennelijk heeft je hond er veel en vaak last van. En dan hulp inroepen van een goede GT.
Door bloemetje
#3173949
Alprozalam! Zo een verademing voor t beest. 31 december is voor Danny nu de leukste dag van t jaar  :biggrin2:
kan t iedereen aanraden.
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3175205
Ik heb alprozalam gegoogled maar ik vind dat best heftig spul :busted: maar aan de andere kant zie ik ook niet echt een andere oplossing behalve het trainen.
Ik zal het eens met mijn DA bespreken, ik heb ook geen idee of ze dat hier in Duitsland kennen.

Maar ben toch nog benieuwd of iemand ervaring heeft met het Thunder-shirt :)
Door charmed
#3175295
Alle rustgevende middelen hebben hier altijd negatief gewerkt, omdat als je ze een middel geeft, om de angst te verminderen komen de geluiden harder door (ook met iets als een anti-depresiva) Elke knal lag Prudence hier onderuit in aanval. We zijn op een gegeven moment maar gevlucht, we gaan dit jaar voor de 8ste keer naar Texel (in een vrijwel onbewoond gebied) waar je amper iets hoort.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3175320
Wij geven nu een tijdje clomicalm. Vooral vanwege een aantal andere problemen, maar vuurwerkangst speelde mee in de keuze. We merken na 4 weken dat hij amper nog reageert op knallen. Sleurde hij ons voorheen na een knal zo ongeveer naar huis, kijkt ie nu even op en gaat weer verder met waar hij mee bezig was. Echt een wereld van verschil. Ik merk dan ook niets van dat de geluiden harder binnen zouden komen, maar mij lijkt dat een hond met epilepsie daarin ook niet te vergelijken is met een gezonde hond.
Door Cathy
#3175389
Ik heb ook een BC gehad die extreem bang was voor voor alles wat knalde , en dat was vooral binnen ik kon haar dan ook niet bereiken , wat wel mogelijk was dat ik haar bij me kon roepen en dat ze aan mijn voeten kwam liggen , en daar lag ze dan te rillen tot alles over was , ik gaf haar Bach Rescueg , buiten ging het een stuk beter ook los want dan ging ik met haar ballen .
Door sandrra
#3175400
Verleden haar heb ik dit na alle tevredenheid gebruikt.
Ik ben er nu weer mee begonnen met onze oudste. Buiten raakt ze echt volledig in de stress als ze knallen hoort en gaat oo de vlucht

Puur vuurwerk stappen plan bij angst

± 1 december: Puur Rust
± 15 december: Puur Nervositeit
Op de dagen zelf: Bach Rescue Remedy
Door Valerie*
#3176233
Ik ga ook naar een rustig gebied maar ik denk dat ik ook voor Alprozalam dit keer. Ik gaf haar altijd kalmerende kruiden maar dat werkt gewoon niet genoeg.
Door Parelridder
#3176340
Mijn hond heeft tgv een auto ongeluk een hevig trauma opgelopen. Met hulp van een goede gedragstherapeute heb ik dagelijks met haar geoefend. Héél gelijkmatig, ontiegelijk geduldig, maar desondanks kwamen we niet verder dan (gespannen) in de auto springen en de deur kunnen sluiten. Ook geprobeerd of 'extinction burst' een oplossing kon bieden, maar de doodsangst, de blinde paniek, hield uren onverminderd aan.. Kortom, de angst was echt giga: letterlijk doodsangst.
We hebben - anderhalf jaar na het ongeluk - ineens echt stappen kunnen zetten middels een middel wat ik toen (radeloos, al vanalles geprobeerd) zonder enige verwachting kocht: Telizen. Dit middel had bij haar heel snel en duidelijk resultaat. Het haalde de piek van haar angst, waardoor ze weer bereikbaar werd en dus kon leren. Leren dat het te hanteren is, leren dat we naar iets leuks rijden, afgeleid kon worden met wat leuks. Ik kan je van hárte aanbevelen dat middel te proberen.
Ik zou in dat geval het wel nú al gaan geven. Niet omdat het anders niet werkt, maar om uit te proberen hoe ze er op reageert. Trainen doe je, mocht dit idd baten, natuurlijk het beste vanaf februari, zodat je alle tijd hebt voor 't vuurwerk, onweer en andere oncontroleerbare knallen weer los barsten.
Ik bestel Telizen bij http://www.dierapotheek.com/
P.s. Met 1 doosje doe je (2 x daags 1 tablet) 2 weken.
Door Diego
#3176610
Wat naar dat je hond zo bang is. Ik ben bezig met de Ttouch opleiding en het Ttouch Tundershirt is het proberen waard, wellicht in extreme gevallen gecombineerd met iets anders.
Maar geen middelen geven die de hond wel lichamelijk verslappen, maar geestelijk juist extra gevoelig maken voor geluid.
Je hond is dus nog angstig, maar kan dit alleen niet uiten! Let daar aub wel op. Dat is echt vreselijk uiteraard.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3176625
Waar woon je in Duitsland?
Mijn ervaring (zowel bij Nijmegen over de grens als in het noorden) is dat duitsers alleen knallen met oud en nieuw tussen 23.55 uur en 00.15 uur. De rest van het jaar hoor je niks.

We horen hier in het noorden wel in de verte carbid knallen, vanuit Nederland.
Maar verder Duitsland in zou dat ook mee moeten vallen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3176719
Kim_S schreef:Waar woon je in Duitsland?
Mijn ervaring (zowel bij Nijmegen over de grens als in het noorden) is dat duitsers alleen knallen met oud en nieuw tussen 23.55 uur en 00.15 uur. De rest van het jaar hoor je niks.

We horen hier in het noorden wel in de verte carbid knallen, vanuit Nederland.
Maar verder Duitsland in zou dat ook mee moeten vallen.

Dat geeft hier wat hoop :biggrin2:
Maar helaas is sittard dichtbij, daaar zal het wel ruim een week vantevoren oorlogje denk ik ::)
Maar goed ver geneg denk ik om het meeste wat te dempen hoop ik

Voor de rest vantevroen woonden we in belgie daar was ook allen 31 dec wat aan de hand, en dan pak ik Maci op schoot en dan komt het wel goed
Door r.ps01
#3176993
Klassieke Homeopathie kan ook helpen bij Vuurwerkangst.
Er zijn speciale vuurwerkpakketjes via homeopaten voor dieren te verkrijgen.
Veel groetjes van Roos
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door