Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3175044
;D

Outdoorlaarzen dus, geheel geinspireert door het weer de laatste tijd en het feit dat als ik de deur uitga met de honden een wandeling verhard lopen er niet in zit. Dus het is diepe plassen en blub. (en dat gaat over mijn wandelschoenen heen en mjn broek zit dan ook onder de blub)
Nu heb ik anwb laarzen, redelijk hoog. Heel erg waterdicht, maar mogen voor mijn voeten iets beter afwikkelen. Dus ben op zoek naar een 2e paar.
Het mag duidelijk zijn dat waterdicht een echte eis is ;D
En leren laarzen, geen rubber dingen of zo
En dan nog het liefst een hoog model, maar niet te hoog. Ik ben maar klein. Alhoewel ik horka kensington aangepast had en die zouden volgens het meetlint te hoog moeten zijn met hun 40 cm, maar toch ging dat, denk dat de vouw om de enkel ze wat lager maakt waardoor het kan. Goed die horka's waren 2 a 3 maten te groot, maar had wel het idee dat ze fgijn konden lopen, MAAR op recensies zie ik dat ie absoluut niet waterdicht is. Tja weggegooid geld dus. Had ook ariat aan, ook weer te grote maat, had het idee dat die ook goed kon zitten, en er stond echt waterproof op, maar ja wel weer een stukkie duurder.
Goed we hebben nog de beroemde dubarry's maar eh prijstechnisch gezien is dat echt een no go. Ik vond ze beide trouwens verbazend licht, wat ik wel een voordeel vind.
Online zie ik nog wel meer merken,- heel veel outdoorlaarzen die niet waterproof zijn ::) wat is daar het nut van? -, moeilijke is dat hoogte en kuitwijdte er niet bij staan, zou dat echt moeten passen ergens.
Maar anyways, welke hebben jullie, zijn die waterdicht? Hoe lang gaan ze mee? Welke zijn aanraders, welke niet?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3175051
Tja, laarzen... wat een mega dilemma ieder jaar weer.
Ik heb deze gekocht, ten einde raad. Rubber, dus waarschijnlijk niet jouw ding, maar ik ben er echt heel blij mee. Warm, waterdicht en prima op te lopen.
Ik heb een maatje te groot gekocht (38, terwijl ik schoenmaat 37 heb) en er een zooltje ingelegd. Niets speciaals voor moeilijke voeten, maar gewoon zo'n standaard ding. Kan dan waarschijnlijk ook wel een beter soort zooltje in.
Heb er op Ameland vele kilometers op gelopen en ze zijn nog steeds m'n beste vriendjes. Eigenlijk heb ik ze gekocht omdat ik het de minst afzichtelijke laarzen waren die ik kon vinden. Vind ze echt allemaal foeilelijk. :-[

Enige nadeel vind ik dat ze naar rubber stinken. Maarja. Boeien. Het loopt heerlijk.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3175054
Aan mijn oplossing heb je niets, maar ik ga het toch zeggen..... ;D

Ik heb ordinaire (als ik spotgoedkoop) rubberlaarzen met daarin mijn eigen steunzolen, heerlijk!!!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3175069
waarom geen rubber?
uhm bij rubber denk ik hieraan: Afbeelding
naast dat ze spuuglelijk zijn kan ik daar echt niet op lopen. OOk niet met mijn inlegzolen erin.
Daarnaast ken ik rubber laarzen als erg koud, en ik heb nogal gauw last van koude tenen etc.
En rubber gaat dat wel goed? Blaren, ademen, vervellen voeten (daar had ik als kind last van in niet leren schoenen)? In leer gaat dat wel goed.

-Saskia- schreef:Oh. En nu mét linkje. ::)

http://www.regenlaarsexpert.nl/regenlaa ... arine.html
eh schachtwijdte 33,5 cm, ik weet dat ik wat kilo's kwijt moet maar dan nog ga ik dat niet redden :P
Voor de rest niet afzichtelijk.
zurca schreef:Waarom geen rubber?!
Ik heb natuurrubberen laarzen en zou geen leer meer willen. Amper onderhoud aan deze laarzen, af en toe insprayen en als ze echt niet meer aan te pakken zijn ff onder de kraan door of lekker door een plas stampen ;D
Ik heb deze; http://www.countrylifestyle.nl/webshop/ ... n/tyne.asp
EN hoe wijd zijn die ?
Overigens behandel ik mijn leren laarzen ook ongeveer hetzelfde. En zijn toch al 3 jaar, oke gebruik ze niet elke dag het hele jaar door.
Door marina
#3175072
Ik heb mijn 2de paar Horka Kensingtons, en ik vind ze toch echt heel best waterdicht hoor. Ik loop er veel mee door de modder en het water (en dan echt voorbij de enkel water).
Hen enige is dat ze er nu na 2 maanden al echt niet meer uitzien..
Ariat loopt echt zalig, ik heb ariat terrain schoenen, ook super waterdicht. De laarzen vind ik een beetje gortig qua prijs, maar als je het geld er voor over hebt zeker een aanrader!
Muckboots heb ik ook, maar vind ik duidelijk minder lopen en voor mij nu nog veel te warm. In de winter ideaal!

Hoe onderhouden jullie leren laarzen?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3175075
Ik heb een paar Aigle Iso Parcours en die lopen zalig. Totaal niet te vergelijken met de rubber laarsjes van de foto! Heerlijk warm en comfi. Mijn enige probleem is dat maat 36 me nog te groot valt, maar ja, daar kan aigle ook niets aan doen.

Het kost wat, maar ik vind ze de prijs na 3 jaar nog altijd dubbel en dwars waard.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3175078
tja dit schrikt me nogal af:
http://www.bol.com/nl/p/horka-kensingto ... 011097742/

En als ze dus niet waterdicht zijn dan is het helemaal weggegooid geld. Dat moet ik mijn anwb laarzen nageven, die zijn echt nog waterdicht na 3 jaar, ik loop gewoon door een plas heen, hoef ik niet over na te denken.
Misschien dat een maatje groter van die laarzen ook beter zou zijn aangezien de mijne nu maat 36 zijn en ik zou net meer ruimte voorin willen hebben voor mijn tenen/voet, maar ja lengte hoeft niet.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3175080
Kaela schreef:Ik heb een paar Aigle Iso Parcours en die lopen zalig. Totaal niet te vergelijken met de rubber laarsjes van de foto! Heerlijk warm en comfi. Mijn enige probleem is dat maat 36 me nog te groot valt, maar ja, daar kan aigle ook niets aan doen.

Het kost wat, maar ik vind ze de prijs na 3 jaar nog altijd dubbel en dwars waard.
Die zou van wijdte zeker passen.
Alleen de hoogte, hmm, dat zou ik precies moeten passen hoe hoog ze uitkomen. Ja moet ze sowieso passen, want ja ik heb nogal veeleisende voeten, maar in welke winkesl vind je die?
Niet helemaal de mooiste maar goed anti-fatique klinkt natuurlijk goed, en enkel niet gelijden enzo.
maarja blijft ook rubber he
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3175085
Kaio schreef: eh schachtwijdte 33,5 cm, ik weet dat ik wat kilo's kwijt moet maar dan nog ga ik dat niet redden :P
Voor de rest niet afzichtelijk.
Hmja, nee, dan is het niet handig. Je kunt deze niet ritsen ofzo. Gewoon dichte schacht.
Ik dacht dat jij juist van die spillebeentjes had?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3175088
-Saskia- schreef:
Hmja, nee, dan is het niet handig. Je kunt deze niet ritsen ofzo. Gewoon dichte schacht.
Ik dacht dat jij juist van die spillebeentjes had?
Nee joh, zelfs toen ik erg smal was niet. Heb best een gevormde kuit, dus smal beginnend, dikke spier en weer smal toelopend. En ik heb wel smalle enkels, dus meteen de moeilijkheidsgraad te pakken wat laarzen betreft, mogen niet te wijd zijn op de enkel anders schiet ik tijdens het lopen er weer uit ::)
En soms het cosmetische effect dat ze boven de kuit weer wijd uitstaan, ::) -isooknooitgoed- ;D
Door zurca
#3175095
Kaio schreef:waarom geen rubber?
uhm bij rubber denk ik hieraan: Afbeelding
naast dat ze spuuglelijk zijn kan ik daar echt niet op lopen. OOk niet met mijn inlegzolen erin.
Daarnaast ken ik rubber laarzen als erg koud, en ik heb nogal gauw last van koude tenen etc.
En rubber gaat dat wel goed? Blaren, ademen, vervellen voeten (daar had ik als kind last van in niet leren schoenen)? In leer gaat dat wel goed.




eh schachtwijdte 33,5 cm, ik weet dat ik wat kilo's kwijt moet maar dan nog ga ik dat niet redden :P
Voor de rest niet afzichtelijk.


EN hoe wijd zijn die ?
Overigens behandel ik mijn leren laarzen ook ongeveer hetzelfde. En zijn toch al 3 jaar, oke gebruik ze niet elke dag het hele jaar door.
Echt mooi zijn ze niet nee maargoed ik ga voor gemak en functioneel en dat zijn deze laarzen absoluut.
Ik draag ze met steunzolen en ze zitten, voor mij, als pantoffels. Heb ze gekocht, diezelfde middag zo 10 km op gelopen. Geen blaar, geen zeetvoeten en zeer zeker geen koude voeten.
Ze zijn met neopreen en zelfs met vorst loop ik mijn voeten lekker warm.
De bovenkant is ook neopreen en zou je om kunnen klappen.
De omtrek op het breedtste deel is 40 cm. (Aan de buitenkant gemeten) Als je de laars omklapt is tie 30cm hoog en gewoon zo is tie 40cm hoog.
Echter..ik zou proberen om ze ergens te passen. Of anders bij een webshop waar je goed kan retouneren.
Ik heb overgens een smalle voet, de laars is ook niet echt breed en met mijn stuenzolen zitten ze lekker passend zonder strak te zitten...
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3175097
Kaio schreef: Nee joh, zelfs toen ik erg smal was niet. Heb best een gevormde kuit, dus smal beginnend, dikke spier en weer smal toelopend. En ik heb wel smalle enkels, dus meteen de moeilijkheidsgraad te pakken wat laarzen betreft, mogen niet te wijd zijn op de enkel anders schiet ik tijdens het lopen er weer uit ::)
En soms het cosmetische effect dat ze boven de kuit weer wijd uitstaan, ::) -isooknooitgoed- ;D
Hahaha, en dáárom is laarzen kopen horror. Als je een set vindt die lekker zitten, zie het eruit als boer Geert en andersom.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door