Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yukiarnangmar
#313388
Yuki krijgt prins kvv en vanaf morgen energique. Vlgs prins mag hij per 2,5 kilo 1 schijf van 100 gram. Hij weegt 12 kilo en ik geef hem nu 600gram maar hij blijft schooieren. Zou ik hem meer mogen geven dan op verpakking staat??
Angelique
Door Yukiarnangmar
#313407
dit is nu prins!! morgen energique! ben benieuwd!!!
Angelique
Door SabenJin
#317085
je kan ook bonen gaan geven, dat geeft ook een voller gevoel.

Wat hjet schooieren betreft is het niet altijd zo dat ze dan nog honger hebben, maar sommige honden doen dat nou eenmaal, vooral als het nooit afgeleerd is. Neem een labrador als voorbeeld. die kan de hele dag eten en als je er niks aan zou doen zou die ook de hele dag lopen te schooieren.
Gewoon op het oog gaan voeren. Lijkt je hond te dun dan geef je wat extra, maar is je hond goed zo dan zou ik het zo laten en desnoods dus een keer bonen geven voor een voller gevoel....en dan het schooieren afleren ;) succes!!
Laatst gewijzigd door SabenJin op ma 09 mei 2005, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#317096
Ik vind bonen voor een voller gevoel eigenlijk drie keer niks. Een hond heeft daar totaal niks aan en je voert hem alleen maar meer vezels. Als de hond honger heeft en hij is zeer slank/dun: meer geven. En anders is het misschien een goed idee om rauwe/gepureerde groentes erdoor te gaan geven. Daar kan de hond tenminste nog wat voedingsstoffen uithalen.

Is hij trouwens pas op vers overgeschakeld? Honden die van brokken (veel koolhydraat - snelle energieleverancier en 'vuller') naar versvlees (weinig koolhydraat) worden gezet: die moeten soms even wennen aan veel minder koolhydraten.

Overigens is Energique natuurlijk gemalen en geeft een minder voldaan gevoel als vlees in grotere brokken.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 09 mei 2005, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yukiarnangmar
#317190
Nee hij krijgt al een tijd vers. En het gaat nu goed. Woensdag word hij weer gewogen en dan zien we wel of hij goed groeit. Dik is hij zeer zeker niet!!!
Oja mag een hond fruit? Hij had net een stukje banaan "gepikt"
groetjes Angelique
Door rees
#317193
Fruit is gezond voor ze hier eten ze bijna alles aan fruit maar ze mogen niet teveel druiven is ook niet goed voor ze .
Maar voor de rest gaat alles naar binnen vooral banaan
manderijn en peer zijn favoriet.
Door Yukiarnangmar
#317353
Yuki krijgt nu meer vlees dan vlgs verpakking omdat hij hier net te weinig aan heeft maar ik kan dus ook de aanbevolen hoeveelheid doen en dan nog wat biogarde en fruit??
Ik vind dit eigenlijk helemaal geweldig omdat ik zie dat Yuki er van geniet en het veel en veel beter doet dan op de brokken.
ben helemaal blij!!!!
Angelique
Gebruikersavatar
Door Angelique
#317377
[quote="Yukiarnangmar"]
dit is nu prins!! morgen energique! ben benieuwd!!!
Angelique
[/quote]

Nou, dat zal mekaar niet bijten. Letterlijk 1 pot nat ;D
Door Yukiarnangmar
#317429
Energique maakt voor Prins inderdaad het voer. maar persoonlijk vind ik dat energique er beter uit ziet dan Prins en minder ruikt dan Prins. En!!!! Het scheelt behoorlijk in de portomonnee!! ;D

Ben verder er nieuwsgierig naar de Carnibest en dat zal ik de volgende keer bestellen!!
Groetjes Angelique
Door SabenJin
#317442
Ik heb zelf geen ervaring met bonen geven hoor, maar dat is de meest standaard zin die je krijgt als een hond nog honder heeft.... toch blijf ik erbij dat schooieren niet altijd honger hoeft te betekenen. Ik zal gewoon op het oog blijven voeden.

Ik ben ook heel blij hoor met het verse vlees. Het is wel wat duurder dan brokken, maar ik heb zelf het gevoel dat Jin zich veel beter voelt en ze glimt ontzettend mooi. Ze krijgt ook 2x in de week een ei door het eten en verder krijgt ze (veel) fruit wat ze eerder nooit kreeg. Het is ook goed voor mezelf want ik ben zelf geen fruiteter maar haal nu fruit in huis voor de hond en eten dan samen meestal een appel of iets dergelijks hahaha
Door Marissie
#317444
Je moet idd gewoon kijken of je hond niet te dik wordt als je meer kvv geeft dan aangegeven staat op de verpakking. Mijn honden krijgen ook Energique, maar ik geef ze juist weer minder, omdat ze anders echt te dik worden. Ze hebben het blijkbaar niet nodig. Mijn ene hond van 6.4 kg krijgt maar 1 schijf per dag, geef ik haar er 1/3 schijf bij, wordt ze echt te dik en hier doet ze het goed op. Mijn andere hond die iets zwaarder is krijgt 1 1/2 schijf en doet het daar ook goed op.
Idd gewoon met je ogen voeren.

Groetjes Mariska.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door