Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3174284
Stom stom stom... Zaterdag ga ik bij Floris vleesjes halen voor Nelson, maar ik trok gisteren de vriezer open en zag dat ik geen vleesbot meer had. Niets.

Goegel leerde me dat ze bij de dierenwinkel in Blerick Alaska konijn hadden liggen, en ik weet dat Nelson daar tegen kan. Dus hop, in de auto, naar Blerick.

Kom ik daar aan, zie ik een vriezer vol kvv staan in alle kleuren en smaken, maar geen Alaska konijn. De man van de winkel kwam vragen of hij me kon helpen dus ik legde uit waarvoor ik gekomen was. Hij keek bij de voorraad en had nog 3 rollen liggen. Probleem opgelost.

'Maar, je kan niet alleen de konijn variant voeren, hoor', zegt die man. Ik leg hem uit dat ik normaal zelf samengesteld voer maar de vriezer leeg was geraakt. En zo kwamen we aan de praat over voeding.
'Ik vind al die zakken brok maar niks', zei hij. Maar ik durf niet meer vlees in de winkel te leggen omdat ik mensen niet voldoende kan adviseren. En je moet wel weten wat je doet natuurlijk.
Hij vond Nelson er geweldig uitzien, zijn vacht, de glans, zijn gebit. Hij had respect voor mijn kennis, die hij mistte bij zichzelf. En ik heb dan een winkel zei hij. Ik weet welke zak brok ik voor welke hond kan aanraden omdat het op de verpakking staat maar ik heb geen flauw idee wat ik eigenlijk verkoop.

Ik heb hem naar barfplaats verwezen en hij ging meteen kijken als hij thuis was zei hij. Voor zijn eigen honden, en wellicht kon hij er genoeg informatie vinden zodat hij meer vers vlees durfde te gaan verkopen.
Ik vond het zo leuk!
Door Tamara
#3174287
Goed gedaan!
Je zou hem ook het boek van Lizzy kunnen adviseren  :biggrin2:  :coolsmiley:

Hij weet in ieder geval al dat je moet variëren, dat is al heel wat!
De meeste winkels (grote ketens) zetten een vriezer in de winkel omdat er tegenwoordig vraag naar is en de klant kan het pakken maar volgens mij weten ze er totaal niks vanaf..
Maar ach, al pakt er maar eens in de zoveel tijd een klant een kvv compleet mee i.p.v. brok dan is dat toch mooi meegenomen voor de hond in kwestie denk ik maar  :biggrin2: .
Laatst gewijzigd door Tamara op vr 27 nov 2015, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mijati
#3174298
Dat is zeker al een ding, veel winkels weten niet eens wat ze in die vriezer hebben, hij wist tenminste nog wat hij in de had en hoe je het best vers voert. Met daarbij het idee dat hij brokken ook niet je van het vind.
Hopelijk kan hij hier heel veel informatie vinden om klanten goed te kunnen adviseren.
Door BusKay
#3174311
Zoiets heb ik ook wel... ik haal namelijk carnibest bij een dierenwinkel hier in de buurt..
Ik haal dan 2 rollen (2 kilo dus) en zeg dan: "Zo dat is weer voldoende voor 6 weken".

De blik die ik dan vanachter de kassa krijg.....
2 kilo... 6 weken... "wat voor hond heeft ie" zie je ze denken... :biggrin2: :biggrin2:

Carnibest is bij mij een onderdeel van 5 of 6 verschillende KVV's en hun BARF dus ze komen niks tekort 
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3174312
De dierenwinkel hier heeft ook barf en kvv naast brokken, maar de verkopers zijn ook pro barf..... Toen ik de 1ste keer ging bestellen, hebben ze me onwijs goed geholpen met berekenen etc...... Was echt top..... Jammer genoeg beetje duur, dus overgestapt naar een andere leverancier...... Maar inderdaad, er zijn weinig dierenwinkels die pro vers/barf zijn.......
Door petralita
#3174348
En toch zie ik hier steeds meer winkels ook kvv verkopen en soms ook barf.

Wat dat betreft gaat het de goede kant op.


En verder maakt niet uit wat veel mensen kopen aan voer, of het nu brok is of vlees, de meesten weten niet van de hoed en rand.
Door hannabelgje
#3174354
Ik ging gisteren kippenvoer halenbij de aveve en ook daar staat tegenwoordig een vriezer met vers vlees. Een merk wat ik niet kende dus even bekeken. 80% vlees stond er op de verpakking. Even kijken wat die andere 20% dan was groente en aardappelvlokken........ en het kost ook nog 5 euro per kilo......

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door BusKay
#3174430
hannabelgje schreef: Ik ging gisteren kippenvoer halenbij de aveve en ook daar staat tegenwoordig een vriezer met vers vlees. Een merk wat ik niet kende dus even bekeken. 80% vlees stond er op de verpakking. Even kijken wat die andere 20% dan was groente en aardappelvlokken........ en het kost ook nog 5 euro per kilo......

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Daar doe je het voor!!!  :biggrin2: :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door