Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door DimmChaya
#31697
Het menu voor mijn Husky's

Maandag Kippenvleugels 500 Gram Fytomix borageolie, rundervet 250 gram.

Dinsdag Kippenvleugels 500 gram Fytomix Borageolie
rundervet 300 gram

Woensdag Spiervlees Fytomix Vloeibaar schapenvet/Zalmolie Rund

Donderdag Kippennekken/eend 500 gram Fytomix Borageolie rundervet

Vrijdag Rundribben Fytomix borageolie rundervet

Zaterdag orgaanvlees met kippendelen fytomix borageolie

Zondag Kip/Rund/orgaan fytomix borageolie rundervet


ook krijgen ze sardientjes eendagskuikens makreel gedroogde zalm
Laatst gewijzigd door DimmChaya op di 16 dec 2003, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#31711
Hoi,

Ik ben zelf geen geen barf-prof ( hee klinkt leuk :D), maar zelf vind ik kip en rund te weinig variatie. Zelf probeer ik over een periode van twee weken tenminste 6 verschillende beesten te voeren. En misschien overdrijf ik een beetje. Maar twee lijkt mij toch te weinig..Maar misschien kunnen de barf-profs ( ;D) hier hun licht op schijnen.

groetjes Helen
Door Helen
#31716
Oeps :-[ ik lees weer eens veel te snel. Ik heb over je sardientjes en andere vissen heen gelezen. Ook over je eend. Maar nog denk ik dat je meer zou kunnen afwisselen. Al durf ik nu niks meer te zeggen... ;D Mmm laat ik je berichtje nog eens lezen, misschien zie ik nu opeens ook kwartels en geiten staan ;D ;D ;D

groetjes Helen
Door DimmChaya
#31718
Beste Helen

Ik begrijp dat je je afvraagt waarom ik niet meer variatie geef in mijn eiwitbron

Ik geef voornamelijk Kip Aangezien ik dan gelijk aan de kalkbehoefte voorzie alleen kip verteerd net zo snel als ze het opeten ze hebben er weinig aan qua aminozuren is kip goed maar qua vet heb je er niks aan

Rund daarintegen heeft een hond weer meer aan alleen omdat dit meer vet bevat .

ze krijgen ook lam en vis en orgaanvlees en soms eend

Persoonlijk vindt ik dit genoeg ik heb 1 hond die waarschijnlijk allergie heeft dus vandaar dat ik het aantal eiwitbronnen beperk.

Verder heb je ooit een wolf zien nadenken welke eiwitbron hij vandaag gaat eten nee ? ik ook niet deze eten wat ze kunnen vangen of het nou een kip muis konijn haas etc is ;D


Ook het aantal honden maakt verschil het is natuurlijk ook een geldkwestie 4 honden die elke dag versvlees eten kost wat geld dit heb ik er natuurlijk voor over want brokken komen er niet in. als ik geld genoeg zou hebben liet ik hele karkassen overkomen en kocht ik elke dag hert en ander wild voor ze maar dat is heleaas niet mogelijk.

Mijn menu verandert per dag dat is mijn afwisseling netzoals mijnzelf weet ik pas op de dag wat ik ga eten en niet van tevoren dus het menu is een moment opname ;)

Ik hoop dat ik je vraag voldoende heb beantwoord :D
Door DimmChaya
#31719
Helen

geen paniek ik voel me niet aangevallen ik leer ook nog elke dag bij en het kan vast allemaal beter we doenn ons best ;D

bedankt voor je reactie het is altijd fijn om even van gedachten te wisselen

giet had ik nog niet eens aangedacht is hier makkelijk aan te komen?? :D

groetjes Sander
Door Lizzy
#31723
Hoi Sander, geen idee hoe je zit qua percentages (bot, vlees, orgaanvlees, vet, etc.). Heb je zelf enig idee? Wil je dit ook delen met ons?

Geef je nooit groente of kruidenmix?

En als ik het zo goed lees, dan krijgen ze alleen kippenbot? Of geef je ook eend met bot?

Groetjes, Lizzy
Door DimmChaya
#31742
beste Lizzy

Zoals je ziet geef ik voornamelijk kippenbot ze krijgen wel eens lamsribbetjes of runderribben als ze eend met bot hebben krijgen ze dit uiteraard erbij de laaste keerwas het alleen vlees.

De percentage dit vindt ik persoonlijk heel moeilijk hier hebben mensen ook de meest uiteenlopende meningen over ??? ;D

toen ik begon las ik billinghurst met zijn percentage daarna londsdale in den beginne gaf ik dus veel meer bot maaraangezien ze dan alleen maar witte ontlasting hebben ben ik daarmee geminderd ze krijgen zo nu en dan ook een boegbeeldbot zeg ik hetzo goed paul jullie begrijpen wat ik bedoel ook krijgen ze zo nu en dan ossenstaart deze eten ze ook op

wat betreft groente mixen in het begin gaf ik elke dag groentenmix je kent het wel in de blender totdat het milkshake was 6 tot 8 soorten groenten wat olie erbij etc

nu geef ik ieder dag fytomix zelf op karrenwedstrijden krijgen ze twee uur voor dat ze moeten lopen een liter water met fytomix en sardientjes

zo af en toe maak ik zelf groentenmixen zoals morgen weer bijvoorbeeld
groenten is belangrijk maar iedere dag een hele bak groenten ten eerste eten ze dit niet vroeger zou ik alles doen om ze het wel te laten eten door er honing in te doen etc maartegenwoordig geen eten dan haal ik het weg ofgeef het aan mijn pup wel met mate natuurlijk

zoals je merkt nog steeds geen percentage meestal geef ik aan kippennekken vleugels karbonades 500 gram per hond plus nog 300 gram rundervet en Fytomix met borageolie en VIt C 1000mg

beste lizzy wat bedoel je met kruidenmix? ze krijgen wel eens cats claw is ook een kruid maardat bedoel je waarschijnlijk niet

oja orgaanvlees geef ik 1/2 keerperweek verschilt van lamshartje kippenlever nieren maagjes hartjes runderhart pens

ik geef nooit alleen Organen dit inverband met de eiwitten.

Sardientje krijgen ze 4 X per week als ik ga trainen

hopelijk zijn je vragen een beetje beantwoord om alles in procenten te vertellen vindt ik erg lastig omdat het in mijn ogen barf heel dynamische voeren is geen dag hetzelfde dus ook niet wat betreft provcenten vet eiwitten etc
;)
Laatst gewijzigd door DimmChaya op di 16 dec 2003, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#31751
Hoi Sander, je hebt gelijk hoor, over die percentages heeft iedereen een andere mening over. Ik ben zelf een voorstander van zo'n 10% bot minimaal voor volwassen honden. Ik geef zelf zo'n 15% a 20%. Bij 30% bot werd de ontlasting hier inderdaad ook te wit en te hard.

Met kruidenmix bedoelde ik meer iets van gemalen kruiden als peterselie, selderij, tijm, salie, alfafalfa ofzo. Alfalfa is trouwens ontzettend gezond he! (gekiemd en dan gemalen/gepureerd/geplet).

Wat bedoel je trouwens met "ik geef nooit alleen Organen dit inverband met de eiwitten"?

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 16 dec 2003, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door DimmChaya
#31760
Hoi Lizzy

Alfafalfa geef ik ook ;D ik herkende het was het even vergeten peterselie geef ik zo nu en dan wel verse niet de gedroogte deze gaan de blender in bij de groentenmix

ik bedoel met nooit alleen organen dat ik niet perhond 500 gram kippenlevers geef dit schijnt voor de nieren van de hond niet goed te zijn beter mengen met wat kip ofzo organen zijn heel eiwitrijk heb ik me laten vertellen

groet Sander
Door Lizzy
#31773
Hoi Sander, nou, dat eiwit verhaal klinkt mij als een broodje aap (is niet rot bedoelt he!).

Rundvlees heeft een eiwitgehalte van 21,3 gram per 100 gram. Kalfsvlees heeft een eiwitgehalte van 21,9 gram per 100 gram.

Runderhart heeft een eiwitpercentage van 16,8 gram per 100 gram. Kalfslever heeft een eiwit gehalte van 19,2 gram per 100 gram.
Met andere woorden: Ik denk dat dat niet waar is, wat jouw verteld is...

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 16 dec 2003, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#31785
OK! Ik ben heel benieuwd hoe het zit Sander, want ik geef wel 1 maal per week orgaanvlees dus als dat niet goed is, dan hoor ik dat graag!

Ik zit even te kijken naar de woensdag. Daar staat : Spiervlees Fytomix Vloeibaar schapenvet/Zalmolie Rund

Bedoel je met rund rundvlees of rundvet? Krijgen jouw honden rundervet en schapenvet vanwege de trainingen? Ik zie dat je verder geen koolhydraat geeft, klopt dat? (dat bevalt me wel ;D).

Tja, ik wilde dezelfde opmerking maken als Helen en zeggen dat ik meer zou afwisselen. Maar, naarmate jouw verhaal vorderde kwamen er steeds meer vlees en botsoorten bij ;D. Volgens mij zit dat dus ook wel snorretje!

Ken jij trouwens Andre?

Groetjes, Lizzy
Door Helen
#31826
[quote="DimmChaya"]
Helen

geen paniek ik voel me niet aangevallen ik leer ook nog elke dag bij en het kan vast allemaal beter we doenn ons best ;D

bedankt voor je reactie het is altijd fijn om even van gedachten te wisselen

giet had ik nog niet eens aangedacht is hier makkelijk aan te komen?? :D

groetjes Sander
[/quote]

Nou waar je makkelijk aan kan komen is in ieder geval kalkoen. Ik heb, geloof ik, in een andere thread begrepen dat je in de buurt van Eva woont. Nou op de markt in Utrecht ( zaterdag) komen drie poeliers, soms zelfs vier en daar kan je makkelijk kalkoenonderdelen kopen voor niet veel geld. Zelf koop ik daar ook kwartels, maar dat is waarschijnlijk te klein voor jouw honden. Die zijn ook niet zo duur. Verder kan je in Lombok geit kopen bij de islamiet. Botten krijg je gratis. Nu hopen dat ik het bij het rechte eind heb en je daadwerkelijk in de buurt van Eva woont ;D


groetjes Helen
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door