Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door EstherVanPuck
#317151
Sinds afgelopen zaterdag zit Puck op de Carnibest. Ze vind het superlekker en is nu helemaal blij als ze eten krijgt. Succes dus. Nog geen diarree ofzo dus volgens mij wordt het gelijk goed geaccepteerd in haar maagje.

Maar wat mij opvalt is dat ze nu gelijk al bijna niets meer drinkt! Met brokken dronk ze best veel en was haar waterbak soms binnen een dag leeg. Nu heeft ze in 2 dagen nog niet eens 1/3 opgedronken. Is dat normaal??
Door geer
#317152
Jep, da's normaal! Versvlees bevat van zichzelf veel vocht waardoor de behoefte om te drinken minder wordt EN het bevat niet, zoals brokken wel, allerlei dingen waar je dorst van krijgt ;D
Door EstherVanPuck
#317153
[quote="geer"]
Jep, da's normaal! Versvlees bevat van zichzelf veel vocht waardoor de behoefte om te drinken minder wordt EN het bevat niet, zoals brokken wel, allerlei dingen waar je dorst van krijgt ;D
[/quote]

Dat wist ik wel...... maar dit vind ik wel een enorme wereld van verschil. Daarom fronste ik toch wel even mijn wenkbrauwen :-\

Maar als jullie zeggen dat het normaal is dan geloof ik het gelijk! :D
Door Lizzy
#317157
Ja hoor, is heel normaal. Brutus drinkt wel redelijk veel, maar die drinkt ook om het drinken. Vind tie leuk, lebberen. Pinkel drinkt heel weinig. Er gaat zelfs wel eens een dag voorbij dat ik haar alleen een paar slokjes uit de sloot zie nemen, verder niks.

Hoeveel water gaat er in de waterbak?
Door Drum
#317341
Leuk! Drum is ook afgelopen week overgestapt en hij drinkt ook nauwelijks meer... Elke dag ververs ik zijn drinkbak netjes, maar als hij al drinkt, dan zijn het een paar slobbers uit een plas in het bos....
Op zich wel makkelijk, want Drum laat altijd de laatste slok uit zijn bek lopen als hij gedronken heeft. Het scheelt nu een hoop natte sokken! ;D
Laatst gewijzigd door Drum op ma 09 mei 2005, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#317383
Heeft zo weinig drinken geen nadelige invloed op de nieren? Of maakt dat niet uit.

Ik drink ook niet veel op een dag, maar krijg hierdoor wel op mijn donder van mijn huisartst. :-[
Door Lizzy
#317385
[quote="pleuntje"]
Heeft zo weinig drinken geen nadelige invloed op de nieren? Of maakt dat niet uit.

Ik drink ook niet veel op een dag, maar krijg hierdoor wel op mijn donder van mijn huisartst. :-[
[/quote]

Een hond volgt gewoon zijn natuur. En z'n voeding bestaat voor zo'n 60% uit water. Dat kun je van veel mensenvoeding niet zeggen...
Door Truus
#317389
Wat een verschil he ;). Hier staat de waterbak ook voor Jan Joker ;D.
Alleen met warm weer of na een lange wandeling willen ze nog wel wat drinken.
Door Maaike_L
#317451
Juta dronk met brokken 3 liter op een dag, meer gaven we haar maar niet. Nu duwt ze vaak 2 keer per dag haar neus in de waterbak, maar dat is vaak meer omdat er dan een stukje vlees in gevallen is. ;D
Door diana
#317527
tja, hier dus ook
en daarom dus kan ik het incontinentieprobleem van lady in de hand houden
sinds ze vlees krijgt en dat is al erg lang.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#317591
Laten jullie het water ook gewoon staan als de honden vlees krijgen? Toen wij de Bibi gingen halen adviseerde ze om de bak een half uurtje weg te halen en daarna pas weer terug te zetten, omdat veel honden automatisch water gaan drinken na het eten, omdat ze die droge brokken gewend zijn.
Door Truus
#317592
[quote="bernergek"]
Laten jullie het water ook gewoon staan als de honden vlees krijgen? Toen wij de Bibi gingen halen adviseerde ze om de bak een half uurtje weg te halen en daarna pas weer terug te zetten, omdat veel honden automatisch water gaan drinken na het eten, omdat ze die droge brokken gewend zijn.
[/quote]
Ja het water laat ik gewoon staan alhoewel ze echt niet veel drinken. Alleen bij het eten van botten zet ik de bak een uurtje weg.
Bij brokken gaan ze juist veel drinken dus ze haalt twee dingen door elkaar ???
Laatst gewijzigd door Truus op di 10 mei 2005, 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#317608
[quote="Truus"]
Ja het water laat ik gewoon staan alhoewel ze echt niet veel drinken. Alleen bij het eten van botten zet ik de bak een uurtje weg.
Bij brokken gaan ze juist veel drinken dus ze haalt twee dingen door elkaar ???
[/quote]

Misschien leg ik het verkeert uit; zij bedoelde;
Bij brokken zijn ze gewend om als ze hun bak leegeten veel te drinken en dan bak schoonlikken en weer drinken enz. (mijn honden deden dit inderdaad met brokken)
Nu krijgen ze sindskort alleen vlees, maar zitten in dat ritme van eten, water drinken, dus zei zij; eerst rustig laten eten en dan na een half uurtje de waterbak weer neerzetten.
Door Truus
#317610
[quote="bernergek"]
Misschien leg ik het verkeert uit; zij bedoelde;
Bij brokken zijn ze gewend om als ze hun bak leegeten veel te drinken en dan bak schoonlikken en weer drinken enz. (mijn honden deden dit inderdaad met brokken)
Nu krijgen ze sindskort alleen vlees, maar zitten in dat ritme van eten, water drinken, dus zei zij; eerst rustig laten eten en dan na een half uurtje de waterbak weer neerzetten.
[/quote]
Ik snap je wel ;)....een hond drinkt niet uit gewoonte maar omdat hij dorst heeft. Vlees bevat al zoveel vocht zodat de behoefte om te drinken er niet is.
Geef jij ook brokken? Dan is het een ander verhaal natuurlijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door