Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
#277676
Hallo Allemaal,

Ik heb nu een Ragdoll kater van 7 maand.
Hij heeft de complete enting gekregen bij de fokker en die is nog geldig tot oktober 2005.

Mijn vorige kat heb ik tot een leeftijd van circa 5 jaar laten enten en daarna niet meer.

Ik zit er nu over te denken om mijn Ragdoll tot een leeftijd van 2 jaar te laten enten en daarna niet meer.

Wat denken jullie? Langer enten of korter?

Groetjes,
Sylvia
Door Robian
#282638
Ik heb afgelopen vrijdag een erg interessant gesprek gehad met de fokker van mijn kattebeest.

Die had het erover dat een DA, ik geloof in Utrecht, studie had gedaan naar inentingen bij katten.
Resultaat was dat na het 5-de levensjaar enten volstrekt nutteloos is.
Hij zou ook iets gezegd hebben over de eerste enting bij kittens. Deze zou op veel te jonge leeftijd worden gegeven.

Dit sterkt me alleen meer in mijn voornemen om zo weinig mogelijk te enten.
Ik sta nog een beetje in twijfel, nog 1 keer enten of helemaal niet meer enten. :-\
Door gonny
#282677
hier word alleen nog de kittenentingen gegeven en dan niet meer....Kimmy word volgende maand 16 en nooit ziek geweest!!
Door Lisa
#317056
Ik twijfelde ook enorm, maar ik heb Lotte (ook Ragdoll trouwens) na de kittenentingen bij de fokker niet meer laten enten. Quinty heeft in de opvang de cocktail nog gehad maar hier krijgt hij geen enting meer.
Door sheela
#317182
Ik heb hier nog 2 katten die bijna 2 jaar zijn en niet ingeënt.
Zij hebben wel hier allemaal de niesziekte gehad.
Zou ik deze 2 nog laten inenten tegen kattenziekte?
Thuya geven een paar dagen ervoor (30K? en hoeveel korrels per dag? Is eentje goed) en erna?
Nu een homeopatische DA zei dat ik dit elk jaar moest doen, katten- en niesziekte (zonder chlamydia). ???
Misschien voor katten die in een risicogebied wonen? Ik weet ook niet hoe de mijne de niesziekte hebben opgedaan. Er lopen heel weinig andere katten rond in de buurt en die zagen er mij goed gezond uit. Ik weet wel dat je drager kan zijn van het virus of de bacterie en toch niet ziek worden.
Ik vroeg me af of het niet kon komen door het nieuwe kattenzand dat ik gebruikt had. Daar kwam verschrikkelijk veel stof uit wanneer ze erin krabden. Ik moest er zelf van hoesten. Nu ja ik heb het weggedaan. Maar de DA zei dat het kon dat hun slijmvliezen geïrriteerd konden geraakt zijn en zodoende...
Door zurca
#317336
Tobias en Noa heb ik laten enten met 12 en 16 weken..
Ik heb ook lang getwijfeld of ik met een jaar nog een keer zou herhalen, inmiddels heb ik al 3 briefjes gekregen van de da, dat ze echt geent moeten worden en ik ben dus nog niet geweest...Ik laat het hier dus gewoon bij ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#317387
zurca schreef: Tobias en Noa heb ik laten enten met 12 en 16 weken..
Weet je wat ook zo grappig is, toen ik met Boris ging enten was Boris ook een week of 16 en zei mijn DA 1 keer een kitten enting is genoeg hoor, voor een HTK kat, het zijn alleen die raskatten die er meer moeten hebben ::)


;D ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 09 mei 2005, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#317404
sylvia schreef: Weet je wat ook zo grappig is, toen ik met Boris ging enten was Boris ook een week of 16 en zei mijn DA 1 keer een kitten enting is genoeg hoor, voor een HTK kat, het zijn alleen die raskatten die er meer moeten hebben ::)
Ik vind het eigenlijk helemaal niet grappig. Dit is puur racisme! >:( En dom trouwens van zo'n da :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#317436
Loeka schreef: Ik vind het eigenlijk helemaal niet grappig. Dit is puur racisme! >:( En dom trouwens van zo'n da :-\
nou hij bedoelde dat die raskattenfokkers het nodig vinden , maar dat hij het onzin vindt
Door zurca
#317582
sylvia schreef: Weet je wat ook zo grappig is, toen ik met Boris ging enten was Boris ook een week of 16 en zei mijn DA 1 keer een kitten enting is genoeg hoor, voor een HTK kat, het zijn alleen die raskatten die er meer moeten hebben ::)


;D ;D ;D ;D
Nou dat zei mijn da dus niet :o ::) :-\
Ze vond al dat ik te laat was op 12 weken krijgen ze "normaal" de 2de enting al. En afgelopen maand heb ik zo'n drie brieven gekregen over het belang van enten...Ik heb maar effe gebeld met de vraag hoeveel briefen ik nog ging krijgen en dat dat echt niet nodig was..ze waren alle drie netjes bezorgd en ik had besloten niet meer te enten..."ja maaaaarrrrr" kwam er toen als antwoord ::)

Zou het echt onzin zijn om kittens 2 maal te enten?!
Laatst gewijzigd door zurca op ma 09 mei 2005, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door