Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Michelle Vrolijk
#3173802
Mijn Miele stofzuiger heeft het begeven dus ik op naar BCC voor een nieuwe. Op mijn vraag welke ik het beste kon kopen (houten vloer en veel honden- en kattenharen) was het advies van de verkoper een Siemens Q8 van 650W. Weliswaar EUR 300,= maar echt DE stofzuiger. Ik met de nieuwe aanwinst naar huis: wat een rampending! Zuigkracht slecht en stofzuigt over de haren heen ipv dat deze erin verdwijnen.

Ik heb 'em daarom vandaag teruggebracht maar wat nu? Volgens de winkel is dit de beste die ze hebben waarop ik dacht 'dan ga ik ergens anders naar toe voor een andere' :)

Ik heb me nooit zo verdiept in stofzuigers :) maar nu ga ik toch maar even denken wat wijsheid is. Ik denk nu aan deze: http://www.stofzuigerstore.nl/product/2 ... ifications Volgens de meeste recensies goed maar een aantal is flink ontevreden ivm het zelfreinigende systeem dat iedere paar tellen bezig is en dan niet stofzuigt. Dus tja....

Of deze http://www.stofzuigerstore.nl/product-r ... sgee1.html

Kortom: wie heeft recent een TOP stofzuiger gekocht voor een harde vloer met haren?
Laatst gewijzigd door Michelle Vrolijk op wo 25 nov 2015, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3173816
Ik ben ook zoekende  :). Er zijn al verschillende topics geweest over "de beste stofzuiger", maar die zijn verwijderd/verdwenen. Ik ben dus ook erg benieuwd naar de reacties.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3173817
ik heb een bosch met dat zelfreinigend systeem (een relaxx silence omdat ik na mijn 2e dyson bang ben geworden van stofzuigergeluid, zoiets), nou poeh hij zuigt een paar tellen niet als hij reinigt en dat om de zoveel stofzuigbeurten. Nou echt ik heb daar enorm veel last van van die paar tellen op het zuigen van de hele verdieping  ::)
Snapt u  :biggrin2: ;) Maar goed de eerste keer denk je ff huh wat is er aan de hand?
Ik vind de universeelborstel slecht van de steel afgaan, voor dat geld mag dat veel beter, en hij piept, is de stofzuiger stil maakt die voet geluid  ::)
voor de rest ben ik er echt wel tevreden over. Bij de mijne zit een parketborstel en die is erg laag past ook overal onderdoor, handig voor laminaat boven. Het ding is best wel zwaar maar ja motor, stil maken en grote opvangbak etc tja dat neemt eenmaal gewicht en volume in.
Ja leegmaken blijft stoffig maar met 3 beren ga ik echt niet aan de zakken.

Maar ik denk dat zometeen Harry, Henry, Hetty ed wel voorbijkomen  :biggrin2:
Door fransbulletje
#3173827
Sinds enkele weken ben ik de trotse bezitter van een Numatic Henry  :biggrin2:

Na jarenlang een Miele te hebben gehad 1,5 jaar geleden een Bosch Ingenius aan laten smeren.
Wat een rotstofzuiger, weinig decibellen maar stofzuigen deed hij slecht en kwam toen als beste uit de testen  ::)
De steel met handvat vond ik zo onhandig stofzuigen en hij is dus verhuist naar de zolder.

Op BP zijn zoveel stofzuiger topics geweest en altijd lovende woorden over de Numatic Henry/Hetty etc.
Voor mij was de keus dus niet zo moeilijk meer.
Kijk eens op www.coolblue.nl je kunt daar een aantal stofzuigers naast elkaar in vergelijking zetten, heel handig.
Mijn Henry komt bij Coolblue vandaan en doet het super zeker met de bijbestelde turboborstel.
De turboborstel maakt veel herrie, zit een ronddraaiende borstel in, maar er ligt geen haar meer op de vloer.
Ideaal voor deurmatten, kortharig tapijt, plavuizen.
De gewone bijgeleverde combiborstel werkt ook prima.
Al met al ben ik super tevreden over Henry en hij ziet er nog leuk uit ook  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Radja
#3173834
Henry! Heb hem via bol.com,kon ik mijn airmiles inwisselen en hij bevalt meer dan prima!!

Enige nadeel,de 9 liter stofzuigzak raakt niet vol ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3173841
Radja schreef: Henry! Heb hem via bol.com,kon ik mijn airmiles inwisselen en hij bevalt meer dan prima!!

Enige nadeel,de 9 liter stofzuigzak raakt niet vol ;)
Koop 6 boppers, dan is dat een eitje  :biggrin2:
Door Michelle Vrolijk
#3173863
Lazy Garfield schreef: Ja dat is het zeker, ik heb nog nooit zo'n goede stofzuiger gehad!  :)
Ik heb even gekeken op de site van de Handyman maar zo te zien heeft Henry 650W aan zuigkracht. Wil je 'ns kijken op die van jou pls want dit lijkt me érg weinig.
Gebruikersavatar
Door kira
#3173875
Harry, de broer van Henry en Hetty, de zus van Henry zuigen met liefde alles van drie tot vier beren, twee katers, een golden en een labrador, kippen en konijnen en dan nog menselijk stof. Super zuiger weinig watt weinig herrie en grote zak. Wij zijn dolblij met Harry en hij houdt het al drie jaar vol ondanks al het zand en haar.
Door eelke
#3173903
Michelle Vrolijk schreef: Ik heb even gekeken op de site van de Handyman maar zo te zien heeft Henry 650W aan zuigkracht. Wil je 'ns kijken op die van jou pls want dit lijkt me érg weinig.
Hij zet het heel sterk om. En hij heeft ook nog een vliegtuigstand  :biggrin2: Hendry is écht goed!  8)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door