Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3173741
Ik mag hopen dat 99% van de mensen zo'n ding WEL heeft! Je kunt je nabestaanden toch niet opzadelen met uitvaartkosten?
Als je het simpel doet, echt "onder de grond frommelen" kost dat al 2000-3000 euro. Wil je nog een kopje koffie en met fatsoen vervoe van overledenen enzo.. zit je zo aan 7000 - 10.000 euro.

Mijn persoonlijke mening is dat je het niet kunt maken zo'n verzekering niet te hebben.

Natuurlijk is het niet gratis, zo'n verzekering. Maar ja... "doodgaan" is niet gratis!

Suzanne
#3173743
Suzanne schreef: Ik mag hopen dat 99% van de mensen zo'n ding WEL heeft! Je kunt je nabestaanden toch niet opzadelen met uitvaartkosten?
Als je het simpel doet, echt "onder de grond frommelen" kost dat al 2000-3000 euro. Wil je nog een kopje koffie en met fatsoen vervoe van overledenen enzo.. zit je zo aan 7000 - 10.000 euro.

Mijn persoonlijke mening is dat je het niet kunt maken zo'n verzekering niet te hebben.
*edit: tenzij er een spaarrekening / spaarbedrag is voor het benodigde bedrag.

Natuurlijk is het niet gratis, zo'n verzekering. Maar ja... "doodgaan" is niet gratis!

NOg belangrijker vind ik overigens dat je nabestaanden weten wat je wilt; begraven/cremeren, soort kist (of niet), wel of niet koffietafel, welke muziek, hoe/wat/waar! Bespreek dat, leg het vast en zorg dat je nabestaanden weten in welk laatje van welke kast die info ligt. Op het moment dat er iemand overlijdt is er al verdriet en ellende genoeg.. zorg dat men zich niet hoeft af te vragen "wat je gewild zou hebben". Zeker als er sprake is van meerdere "achterblijvers". Hoe meer al vast ligt, hoe minder ruzie / onenigheid er kan komen.

Suzanne
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door