Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3172564
Vandaag dus Rico zijn eerste konijnenoor!

Duurde even voor hij er iets mee ging doen, maar is er toch ruim een half uur druk mee geweest.
Kan ik deze nog bewaren op een of andere manier?

Waren diepgevroren, ze liggen allemaal in de droger, en 2 rauwe in de vriezer. Deze is dus rauw.
Maar niet op dus ;)

Hij was heerlijk bezig, een fotootje. Ze hebben mijn album veranderd, dus geen idee hoe het nu werkt :(
http://myalbum.com/album/HKQ8OGJFmIpI
#3172674
Ik zou niet weten wat er vies is aan een rauw konijnenoor  ???
Voor mij is het moeilijk voorstelbaar dat een hond een half uur bezig is met een konijnenoor en dat het dan bovendien nog niet op is, hier is een rauw oor in 5 seconden weg  :biggrin2: In jouw geval zou ik ze in de lengte halveren en desnoods nog eens in tweeën snijden..
En misschien is zo'n oor ook wel wat veel voor zo'n klein hondje? Geen idee hoor maar wat weegt zo'n oor (55 gram?) in verhouding tot zijn dagportie eten? Volgens mij is het een reuzesnack voor hem  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door pike op zo 22 nov 2015, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#3172687
Wat er vies is aan dat oor.. nou alles eigenlijk, hoe het ruikt, hoe het eruit ziet...
Maar dat went vast wel.. hij vond het leuk! ;)

En ja, hij is klein en heeft bijna geen tanden meer. Als tandenborstel schijnt het goed te werken.
Er zat maar een klein beetje vlees aan. En eet hij met alle gemak 100 tot 120 gram op een dag weg. Du denk dat het niet zo erg is toch?

Dus geloof niet dat je het echt als maaltje moet zien, maar meer als bezigheidje :D
De kippennek.. deed ie bijna een uur over  :biggrin2:
Na afloop.. een intens tevreden hond, dáár doen we het voor toch?!
#3172776
Rico schreef: Wat er vies is aan dat oor.. nou alles eigenlijk, hoe het ruikt, hoe het eruit ziet...
Maar dat went vast wel.. hij vond het leuk! ;)

En ja, hij is klein en heeft bijna geen tanden meer. Als tandenborstel schijnt het goed te werken.
Er zat maar een klein beetje vlees aan. En eet hij met alle gemak 100 tot 120 gram op een dag weg. Du denk dat het niet zo erg is toch?

Dus geloof niet dat je het echt als maaltje moet zien, maar meer als bezigheidje :D
De kippennek.. deed ie bijna een uur over  :biggrin2:
Na afloop.. een intens tevreden hond, dáár doen we het voor toch?!
Wat bedoel je precies met tanden? Heeft hij wel nog kiezen? want zonder kiezen kan hij nooit zijn botjes in stukken knippen toch? En is het niet gek dat hij zo lang bezig is zonder het op te krijgen. Begrijp ik goed dat hij pas begonnen is met barf? Een hondje dat niet gewend is een uur lang zijn kaakspieren te gebruiken kan daar best wel spierpijn en zelfs hoofdpijn van krijgen dus ik zou daar toch wel voorzichtig mee zijn. Als hij geen geschikt gebit meer heeft zou ik om te beginnen op zijn minst de botjes heel erg goed platmeppen.
Als zijn dagportie gemiddeld 110 gram is en zijn snack zou 55 gram zijn dan vind ik de verhouding niet zo super eerlijk gezegd.
Maar goed, ik ben een zeurpiet  :biggrin2: 
#3173328
pike schreef: Wat bedoel je precies met tanden? Heeft hij wel nog kiezen? want zonder kiezen kan hij nooit zijn botjes in stukken knippen toch? En is het niet gek dat hij zo lang bezig is zonder het op te krijgen. Begrijp ik goed dat hij pas begonnen is met barf? Een hondje dat niet gewend is een uur lang zijn kaakspieren te gebruiken kan daar best wel spierpijn en zelfs hoofdpijn van krijgen dus ik zou daar toch wel voorzichtig mee zijn. Als hij geen geschikt gebit meer heeft zou ik om te beginnen op zijn minst de botjes heel erg goed platmeppen.
Als zijn dagportie gemiddeld 110 gram is en zijn snack zou 55 gram zijn dan vind ik de verhouding niet zo super eerlijk gezegd.
Maar goed, ik ben een zeurpiet  :biggrin2:
Geen punt hoor ;)
Maar hij heeft gewoon lekker zitten knagen en er amper iets van binnen gekregen.
De kippennek vond ik erg spannend, en heb echt goed gelezen en vooral bij anderen veel geinformeerd.
Hem platgeslagen met een hamer..
En vooral genoten hoe hij er mee bezig was!
Er is hier nog iemand die een Chi heeft waarvan het gebit niet geheel meer aanwezig is. Ze doen er wat langer over maar zo blijven de overige tanden wel in goede conditie!
En verder eet hij nu een paar weekjes braaf zijn KVV en ben ik me suf aan het lezen hoe ik hem vaker kan laten barfen, puur omdat hij het leuk vindt en ik ook!

Want hij is zo vrolijk na het kluifwerk.. dus het kan wel, echter heb ik moeite met het samenstellen van een compleet menu. Want t is erg onhandig zo'n klein monstertje ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door