Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3172816
Frodo heeft in het verleden aardig wat recreatiebot weg geknaagd, die gingen er zo vlot doorheen, dat ik een stuk hertengewei heb aangeschaft, dom dom dom in geval van zo'n fanatieke knager want daardoor is een boventandje afgebroken.

Nu koop ik alleen nog wel eens gedroogde kophuid om op te knagen maar daar is vast ook iets tegen te zeggen. Kong heb ik inmiddels ook en daar knaagt ie ook wel op.

Kunnen jullie nog iets adviseren qua knaagmateriaal?
Laatst gewijzigd door AnoukFrodo op zo 22 nov 2015, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3172894
Hier liggen natuurlijk wel hertengeweien maar daar wordt op het moment niet naar om gekeken. Ja, eerlijk gezegd maak ik mij nooit druk om knaagmateriaal. Ze hebben hun eten, toch? Ik vind het wel mooi geweest. Kophuid, als dat fatsoenlijk gedroogd is, zonder rotzooi, kun je het prima voeren. Liefst droog je zoiets zelf natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3172994
Lizzy schreef: Hier liggen natuurlijk wel hertengeweien maar daar wordt op het moment niet naar om gekeken. Ja, eerlijk gezegd maak ik mij nooit druk om knaagmateriaal. Ze hebben hun eten, toch? Ik vind het wel mooi geweest. Kophuid, als dat fatsoenlijk gedroogd is, zonder rotzooi, kun je het prima voeren. Liefst droog je zoiets zelf natuurlijk.
Nelson krijgt ook geen knaagmateriaal. Die kan gewoon niet normaal doen, alles-moet-op!!!
Hij krijgt lekker vleesbot. Af en toe een half geitje bijvoorbeeld, of een zalmkop. Daar moet hij het maar mee doen.

Ik droog verder spiervlees en long om te trainen/belonen. Verder krijgt hij niets extra's. Hij heeft het heel slecht hier  :biggrin2:
#3173000
Het enige waar mijn honden echt lang over doen, is runderstrot. Blijkbaar is dat zo'n onhandig glibberding dat ze dat niet kraak-sloek-weg kunnen verwerken. Het voordeel is dat het geen bot maar kraakbeen is, en dus ongevaarlijk voor de tanden. Het nadeel is dat een hele strot zo groot is dat het meteen als maaltijd kan dienen - maar dan geen al te hoogwaardige, qua pitamientjes en mineralen.

Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar wat je zou kunnen doen is een paar runderstrotten drogen en ze dan als snack geven. Het drogen maakt het vlees lekker taai, waardoor het meer een knabbelding wordt ipv echt eten. Na een tijdje kun je de strot dan afpakken en hem bv de volgende dag nog een keer geven. Zo heeft je hond iedere dag iets te knabbelen zonder dat hij echt eten binnenkrijgt, en zonder dat zijn tanden of spijsvertering gevaar lopen. Ik ben van plan dat een keer te doen, maar heb momenteel geen runderstrotten liggen. Toch gaat het er een keer van komen. Ik hou je op de hoogte! :D
Door Tamara
#3173022
Ze hebben hier genoeg te kluiven aan hun geitenbokje, zalmkop, eend en runderstrot.
Qua snoep geef ik ze zelfgedroogde lamslong en halve runderluchtpijpen.
En kleine stukjes groente en fruit als ik een stukje eet en ze zo lief bedelen kijken  :biggrin2:
#3173108
Dank allen voor de input. Die runderstrot ga ik zeker eens proberen. Ik had zelf de ingeving om de kong te vullen met de mdm kalkoen die ik nog had liggen. (Beginnersfoutje met bestellen, doe ik niet meer). In de kong een groot succes, zeker een half uur mee bezig geweest. Meteen een bestemming voor de rest van de mdm en het kvv dat ik nog heb liggen
#3173189
En iets in de veren of in de vacht ?
Dat vonden ze hier best spannend
Ik hield wel in de gaten dat er niet teveel vacht naar binnen ging
Veren idem , maar het slopen ervan was best een leuke klus
Gebruikersavatar
Door Hope
#3173261
smulpaap schreef: En iets in de veren of in de vacht ?
Dat vonden ze hier best spannend
Ik hield wel in de gaten dat er niet teveel vacht naar binnen ging
Veren idem , maar het slopen ervan was best een leuke klus
Als er hier iets in de vacht wordt geboerd, blijft er niets over dan wat slagpennen. Nooit problemen gehad.

Een kong kan je nog moeilijker maken door op het grootste gat wat dikke schijven komkommer te leggen voor je hem vult.
Kijk wel goed naar je hond. Hier werkt een kong echt ongelooflijk frustrerend en daardoor geef ik het niet meer.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3173277
Ik geef met regelmaat gedroogde runderoren, gedroogde luchtpijn en gedroogde kophuid. Daar knaagt Oscar goed op en levert het minste gehaffel met het laatste stukje op. Hazen- en lamsoortjes zijn ook fijn, maar wel (nog) sneller op.

Een kong geeft hier ook lol, maar wat hope zegt herken ik ook wel, het geeft ook wel wat frustratie. Hier niet al te veel, dus we geven het wel regelmatig.

Snuffelspelletjes doen het hier ook goed. Is dan wel geen knaagwerk, maar geeft wel veel voldoening en plezier. Dus het uiteindelijke effect is erg vergelijkbaar.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door