Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Aardblij
#3172697
Hoi,
Voor de mensen die ervaring hebben met blaasontsteking bij hun teefje, een vraagje. Moest ze, behalve overdag vaker kleine beetjes plassen, ook 's nachts plassen?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3172704
Hier weliswaar geen ervaring met blaasontsteking, maar als een hond overdag vaker moet plassen, (dus niet goed kan ophouden) lijkt het mij logisch dat dit 's-nachts ook het geval is.
Door Mijati
#3172762
Toen mijn teef blaasontsteking had, moest ze 's nachts ook echt. Als ik dan niet wakker werd, kon ik ruimen.
Alleen overdag vaker plassen, kan ook betekenen dat ze haar teretorium afzet. Een teef met blaasontsteking gaat ook hoger zitten om te plassen (dus bips verder van de grond) en heeft de rug wat boller.
#3172780
Ik had een reu met blaasontsteking en die kon het maar 2 uur volhouden eerst. Nu heeft die DA ook nier en blaaskruidenthee aangeraden om te geven, want hoe meer ze plassen hoe sneller die ontsteking en bacteriën weg zijn. De eerste week ben hebben mijn man en ik dus afgewisseld met opstaan snachts. Hij gin om 12 uur naar bed, dan sliep ik al, ik liet hem dan rond half 3 uit en met een beetje mazzel kon manlief dan rond 7 uur met hem naar buiten....
Door Oso-Bayou
#3172844
Ik geef altijd bij vermoeden van een blaasontsteking (vaker kleine plasjes) Cranberry tabletten, gewoon het huismerk van Kruidvat.
Op advies van de DA krijgt zij 2 tabletten per dag. (gewicht 20 kg.)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door