Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3172718
Een aantal jaar geleden kreeg ik mijn laatste gezichtsreconstructie. Tijdens deze operatie werd er donorbot gebruikt om oogkas en neus weer vorm te geven.
Na een aantal dagen leken er afstotingsverschijnselen te ontstaan en kreeg ik ab. Een héle zware kuur van zo'n vijf weken. Het hielp.

Mijn bacteriele huishouding lag hierna om zeep. Ik had ontzettend veel last van darmproblemen. Met veel probiotica, een dieet en veel tijd is dit uiteindelijk goed gekomen.
Sinds die tijd heb ik helaas ook last van een zeer hardnikkige, steeds terugkerende schimmelinfectie. Ik loop nu al een kleine drie jaar onafgebroken met klachten. Pijn, roodheid en (met name inwendige) zwelling. Huisarts stuurde me al snel door naar de gyneacoloog maar niets helpt.

Vandaag mocht ik weer een rondje huisartsenpost nadat bij het droogdeppen na toiletbezoek, het vel losliet. En geloof me, dat doet pijn. Het is nu al de vijfde keer dat de boel daaronder compleet ontveld is.  :o
Dit keer heb ik onder in mijn buik ook fikse buikpijn en vermoedde de huisarts een bacteriële ontsteking. Ik heb een ab-kuur gekregen voor 15 dagen.

Allemaal leuk en aardig, maar ik heb er geen vertrouwen meer in. Antischimmelcreme, zetpillen, pillen voor oraal gebruik, het doet allemaal niks. Ik zit gemiddeld 2 keer per maand bij de arts als het niet meer te verdragen is. Helemaal weg is het nooit, ik heb altijd pijn.
Ik draag alleen nog maar katoen, gebruik geen tampons, ik ben gestopt met de pil, eet weinig suiker, ik was alleen met water, gebruik biologisch maandverband zonder chloor, snoep vrijwel niks meer. Eet gezond, beweeg regelmatig. Het doet allemaal helemaal niks. Nul komma nada.

Ik zie op tegen deze kuur. Straks heb ik mijn darmen weer om zeep.

Heeft er iemand nog een gouden tip? Iets natuurlijks misschien?
Ik weet het echt even niet meer en ik wil hier zo graag van af. Geen fijn onderwerp voor een forum waar toch best wat leden je kennen, maar ik ben de schaamte nu echt wel voorbij.
Door Borke
#3172723
Oh wat afschuwelijk!
Ik heb jarenlang getobd met mijn darmflora, dus dat kan ik me enigszins wel indenken en de andere zaken die jij noemt (eerlijk gezegd gelukkkig) niet.

Zelf heb ik oplossing voor darmproblemen gevonden in voeding (zaken die jij ook noemt) en alternatieve geneeskunde: homeopathie.
Bij mij ging dat alleen maar om mijn darmen, jouw situatie is een stuk complexer!

Toch zou ik denk ik, tenzij zich hier de gouden tip van een ervaringsdeskundige aandient, alternatief gaan zoeken.
Je zou mijn homeopate kunnen bellen, zij houdt telefonische spreekuren.
Jouw situatie is nu zo accut, dat ik niet weet of ze je nu met jouw ontvelling kan helpen, maar wellicht kan ze je adviseren?

Ik ken haar al een jaar of 20, ooit 'ontdekt' via een bevriend kattenfokster.
Ze heeft een praktijk gebaseerd op telefonische consulten en heeft me geholpen met talloze katten (van mij en anderen) en met Borke en Sofi. Uiteindelijk heb ik mijzelf ook succesvol tot haar gewend met o.a. huidirritatie en darmproblemen :)

Bijzonderste ervaring met Sita vond ik een door ons gefokte kater, waarvan de DA zie dat hij ivm immuun probleem levenslang aan de prednizon moest en dat hij hooguit 5 jaar zou worden.
Die eigenaren heb ik naar haar doorverwezen, die kater is met haar medicatie 12.5 jaar geworden en dat zonder prednizon...

Hier is haar site: http://www.homeo-natura.nl
Ze heeft ma-do telefonisch spreekuur ik meen van 09.00-10.30 uur.

Ik weet niet of zij jou zelf kan helpen, maar zo niet dan heeft ze vast een goed advies.
Ze berekent alleen de medicatie bij mij, voor consults betaal ik niet.

Heel veel sterkte en succes  :bigarmhug:
Door Lizzy
#3172724
Ik herken het voor de volle 200%. Tot op de ontvelling toe. En katoen, maandverband van natuurlijke oorsprong: allemaal leuk en aardig ter ondersteuning maar dat gaat niet helpen.... Godzijdank ben ik er al heel veel jaren vanaf. Maar om er vanaf te komen, ben ik toch wel door een soort hel gegaan. Allereerst is "bijna geen suiker" niet voldoende. Ik heb een meer-dan-streng-afschuwelijk dieet gevolgd van : nul suiker, ook geen fruit, geen gist en schimmels. Dus geen gewoon brood, geen suiker of honing of wat voor vervanger dan ook, geen pasta, geen rijst, geen vegetarisch broodbeleg (want daar zit gist in), geen pakjes van het een of ander want daar zit altijd gist in, geen bouillon, geen schimmelkazen maar eigenlijk helemaal geen kaas, geen champignons. Ik mocht een beeeeetje zuurdesembrood, groenten, groenten, groeten, rauwe noten (geen pinda's!!!) en alleen in schil, dus zelf uit de schil halen, biologische yoghurt en huttekase, zoete aardappelen met ei biologische kip of vis (niet gekweekt) en dat at ik die laatste twee at ik beide niet dus dat viel hier ook af. Ik mocht geen koffie. En geen zwarte thee. Wel kruidenthee en rooibosthee.

In de tussentijd kreeg ik een mega reiniging/detox. Ik weet nog dat ik Sano Hepat kreeg om de lever te reinigen. Sano Qi Nier om de nieren in balans te brengen. Ik kreeg een multivitamine die volledig suiker en gistvrij was. Ik kreeg ook een enzymen preparaat, Wobenzym (en dat is niet vegetarisch dus daar baalde ik als een stekker van). En iedere week een acupunctuur behandeling. Aangezien dat ik tussen de oren ook niet alles op orde had (en dat was met name op gebied van de relatie met mijn ex), kwam dit er tijdens de acupunctuurbehandelingen ook nog eens uit. Gelukkig was ik naar een natuurgeneeskundig arts gegaan die ook nog eens goed was op gebied van tussen de 2 oren.

Alles bij elkaar ben ik best lang bezig geweest. En het was een rough road. Maar op een gegeven moment was ik er vanaf. En vanaf dat moment is het ooit nooit meer terug gekomen.
Door Lizzy
#3172730
(Oh, het traject van huisartsen, gynaecologen, antischimmelinfectiepillenzalfjes had ik natuurlijk ook al jaren doorlopen - ik ben zelfs een mafklapper van een huisarts tegen het lijf gelopen die zei "u moet er maar mee leren leven". Gestoorde gek. Ik was nog geen 20 jaar en een normaal man x vrouw leven was niet meer mogelijk, zeg maar. Subtiel he :biggrin2:. Wat een idioot, die vent. Die gun je toch een net zo'n ernstige schimmelinfectie aan zijn piemel?! Maar goed, die idioot heeft mij er toe aangezet om het dan maar eens over een andere boeg te gooien).
Door eelke
#3172734
En wel weer terug aan de pil, en doorslikken? Of prikpil? Dan heb je in ieder geval geen hormonale schommelingen, en maandverband enzo nodig...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3172736
[quote="eelke"]
En wel weer terug aan de pil, en doorslikken? Of prikpil? Dan heb je in ieder geval geen hormonale schommelingen, en maandverband enzo nodig...
[/quote]

Geprobeerd, zo ongeveer elke variant. Het wordt er zeeeeer zeker niet beter van. En gezien het ook inwendig zit mag ik geen spiraaltje (want daar gaat het dan fijn op zitten gisten).

Lizzy, wie heeft jou begeleidt?
Door eelke
#3172738
Ja, dat hormonen troep zijn hoef je mij niet te vertellen ;) maar menstrueren lijkt me ook niet top helpen... Mooncups dan? (oh neeeeeeee, nu heb ik het gezegd!)
Door Jantina
#3172740
Klinkt vreselijk, en je sport en bijbehorende kleding helpen ook niet mee. Bah! Ik heb er 2x last van gehad. Eerste keer ook na zware AB kuur. Ik ben er toen met een homeopaat vanaf gekomen met o.a. Een sepia potentie en Schlusser zouten. tijdens mijn 1e zwangerschap had ik er weer last van na blaasontstekingen. Gebruik je al een wasemulsie? Ik ben Multigyn Femiwash gaan gebruiken, dagelijks. Dat zou iets met de zuurtegraad van de huid aldaar doen en vond/ vind ik erg prettig. En smeren met - jawel - Vetramil. Maar goed, dat van jou klinkt wel erg hardnekkig en pijnlijk. Ik zou een goede homeopaat zoeken. Ik ben bij Hildegard Dijkgraaf geweest.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3172742
[quote="eelke"]
Ja, dat hormonen troep zijn hoef je mij niet te vertellen ;) maar menstrueren lijkt me ook niet top helpen... Mooncups dan? (oh neeeeeeee, nu heb ik het gezegd!)
[/quote]

:biggrin2:

Mooncup? Neehj, ik moet er niet aan dénken dat er iets langs die zwelling moet  :-X
Door - pien -
#3172757
Geen tips, ik heb 2x een gewone schimmelinfectie gehad (met m'n zwangerschappen) maar niet zo heftig als jij  :-X
Ik hoop voor je dat er een gouden tip bij zit of anders een tip voor iemand die je zéker kan helpen  :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Oso-Bayou
#3172758
[quote="Hope"]

Ik weet het echt even niet meer en ik wil hier zo graag van af. Geen fijn onderwerp voor een forum waar toch best wat leden je kennen, maar ik ben de schaamte nu echt wel voorbij.


[/quote]

Hier hoef jij je NOOIT voor te schamen  :bigarmhug: 

Ik heb op dit ogenblik geen goede raad.
Heel veel sterkte en hopelijk komt er wel een gouden tip :flowers:
Door monster
#3172769
Geen echte tip, maar bamboe ondergoed is heel zacht en neemt vocht op. Ik gebruik ook bijna geen andere t shirts meer. Sterkte verder en hopen op veel goede raad.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door