Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3172379
Er staat een interview in de Volkskrant met Peter Gøtzsche, over hoe onbetrouwbaar en hoe door en door verrot de farmaceutische industrie is. Nou roepen sommige van ons dat natuurlijk al jaren, maar Peter Gøtzsche heeft er een boek over geschreven en dat is in het Nederlands vertaald. Het heet "Dodelijke medicijnen en georganiseerde misdaad’. Peter Gøtzsche is Deens internist en hoogleraar, medeoprichter van de Cochrane Collaboration en hoofd van Nordic Cochrane Centre in Kopenhagen. In dit boek stapelt hij alleen de feiten op, zo zegt hij zelf. En dit is echt schokkend :-X

Ik ga dit boek maar eens op mijn verlanglijstje zetten voor de kerst.

Pfft, het is dan ik geen zin heb om het hele verhaal over te tikken, het is echt de moeite van het lezen waard.

Wie heeft het interview gelezen?
#3172457
Wisten dat niet al jaren?? Bayer immers begon al met de sponsoring van de 2e wereldoorlog... Medicatie die niet beschikbaar is en of komt vanwege de prijs... Verder als we over de grens hetzelfde pilletje willen halen blijkt het goedkoper te kunnen.. en/of medicatie die hier niet op de markt mag die en Afrika gedumpt wordt... tja ga zo maar door...

Echter niet alleen de farma industrie is zo... de voedselindustrie is hetzelfde laken een pak... o.a. Plak ergens een etiketje BIO op en mensen worden gek...
#3172493
dinky89 schreef:Hier andere review over het betreffende boek: http://blogs.plos.org/speakingofmedicin ... -gotzsche/
ok, erg sterke review van wetenschappelijk niveau (en niet zoals de volkskrant achtige reporters). Klinkt niet als een al te goed boek met teveel bias de andere kant op. De boeken die hij adviseert zijn misschien beter.
Lizzy schreef:Geprobeerd maar het lukt niet, het is niet te lezen...
ok jammer, zal mijn ouders eens vragen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door