Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door amber13
#317260
Sinds gisteravond heeft Max behoorlijk last van diarree. Vanmorgen heeft hij wel weer gewoon smuldier gehad (dit krijgt hij nu al enkele weken en de ontlasting was mooi hard) en zonet was hij dus nogsteeds aan de dunne, en behoorlijk ook : ::). Nou lijkt het me niet verstandig hem straks weer gewoon smuldier te geven, maar nou heb ik gehoord dat je de hond bij diarree ook ontbijtkoek kan geven? Een dagje laten vasten is geen optie vanwege de medicijnen die hij gebruikt, wanneer hij dan niks eet, begint hij te braken. Hebben jullie nog andere ideeen wat ik Max kan geven?
Door Audrina
#317262
Okugest van VSM. Dat kan je bij de meeste drogisten wel krijgen. Dat zijn tabletjes die helpen bij misselijkheid en diarree. Van ontbijtkoek gaan ze meestal alleen maar harder sch**ten. :-\
Door Peet
#317265
Volgens mij is ontbijtkoek voor als je hond iets scherps heeft ingeslikt...maar bij diarree??????

Misschien klopt het wel hoor, maar voor mij is het nieuw. Heb je geen Okugest in huis? Werkt echt als een speer op diarree. De meeste drogisterijen hebben het zo in hun VSM-rek staan hoor.

Persoonlijk vind ik het minder goed om van voer te veranderen bij diarree...De kans dat ze juist daar dan weer van aan de dunne gaan is aanwezig....Eventueel wat witbrood of rijst door de Smuldier doen??
Door Lizzy
#317267
Ik sluit me bij de vorige schrijfsters aan. Geen gedoe met ontbijtkoek. Dat past niet in een diarree-dieet. Als hij zich echt ziek voelt, dan zal hij toch moeten vasten. Kun je de medicijnen niet op nuchtere maag geven? En mag ik vragen waarom niet? En eventueel met een beetje yoghurt? Als hij niet ziek is, dan zou ik hem gewoon zijn eten geven, in kleine porties. In beide gevallen (ziek of niet ziek) kun je Okugest geven.
Door diana
#317521
Boy heeft wel eens wat dunne ontlasting ,
geen diaree , maar hij heeft er nogal een handje van
terwijl lady nooit dun heeft
ze eten excact hetzelfde
ik doe dan bij hem een beetje roosvicee stop door wat biogrde en dan is het de volgende dag weer normaal
Door Ike
#317758
wat bij Ike goed werkt zijn tabletten carbo vegetabilis, de volgende dag was zijn ontlasting weer een stuk beter :)
Door Lizzy
#317771
Ike schreef: wat bij Ike goed werkt zijn tabletten carbo vegetabilis, de volgende dag was zijn ontlasting weer een stuk beter :)
Carbo Vegetabilis zit ook in Okugest.

Hoewel het overigens niet persee zo hoeft te zijn dat omdat Carbo V bij jouw hond werkt, dat het dan ook bij andere honden werkt. Het middel moet passen bij de klacht en bij jouw hond.
Door amber13
#317842
Gisteravond heb ik Max z'n voer met rijst gemixt (kon zo gauw geen Okugest krijgen) en vanmorgen was de ontlasting weer iets harder, alleen het heeft een beetje een vreemd kleurtje, beetje geel/groen/grijs.
Ben blij als het donderdag is, dan kunnen we eindelijk naar Utrecht voor een groot onderzoek.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door