Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3172220
De titel zegt het al, mijn blender heeft het begeven.
En ik vind dat dus super lastig.
Ik heb al wat rondgelezen, maar er staat zoveel over geschreven en in allerlei verschillende topics, dat ik er niet aan uit geraak. Dus kan iemand mij raad geven en vertellen wat nu het verschil is tussen een Vitamix, Magimix ed... en welke ik het beste af ben. 
Ik gebruik hem voornamelijk voor smoothies, maar ik wil er ook graag ijs mee kunnen crushen, en iets hardere zaken zoals vb noten of rauwe rode biet mee malen als dat nodig is.  Hij mag ook groot zijn, mijn vorige had 2L inhoud, en zelfs dat was vaak aan de kleine kant...  :P

Sapcentrifuge (wel gewone, geen slowjuicer of zoiets) heb ik apart, dus dat is niet nodig om gecombineerd te hebben.  Als het zo is, is dat ook geen ramp natuurlijk  :biggrin2:, maar hoeft dus zeker niet. 

Welke kunnen jullie mij aanraden en waarom? 
Door petralita
#3172234
Heb zelf een goedkope http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_ru ... 43060.html
Bevalt op zich prima, vind em een beetje goedkope uitstraling hebben, maar verder geen problemen mee.
Vind zelf een glazen kan fijn, niet qua gewicht, maar wel omdat er minder snel krassen opzitten dan bij plastic (ervaring met de keukenmachine).

Hier nog een paar testen:

Ze geeft ook aan wat belangrijk is bij een blender en waarom.
Gebruikersavatar
Door Irta
#3172240
Ooit een Philips gehad waar ik zeer ontevreden over was. Daarna een vitamix gekocht. Kost heel wat maar die doet t tenminste goed ;) Inmiddels zo'n 8 jaar in gebruik.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3172322
Anne in Duitsland schreef: Hier ook een Vitamix. Loeisterk maar wel lawaaierig, al is dat voor mij geen probleem. Groentenmix voor de honden is echt in no-time gemaakt met dat ding.
+1!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3172324
Ik ben begonnen met een Hema blender. Prut.  ::)
Daarna Philips, die heeft het een jaar volgehouden.

Nu een Magimix, wát een verschil!  :o Ik vind het een super ding.  :)
Vitamix zal ongetwijfeld nog beter zijn, maar vind ik persoonlijk veel te duur.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3172353
Ik heb onlangs 1 van Philips gekocht. Kwam als beste uit de test bij de consumentenbond en kostte maar 70 euro. Ik wilde ook graag noten enzo stuk maken daarin (ik maak dan zelf tapenade) het nadeel is alleen dat zodra dat een beetje vochtig is, alles tegen de wand aan gesmeten wordt en daar blijft plakken. De messen draaien zich een ongeluk maar er komt niks bij  :biggrin2:

Van mijn vriend heb ik een Braun staafmixerset gekregen. Kun je ook mee "blenderen" en icecrushen. Is dat niet een beter idee? Met zo'n grote set kun je iig vanalles.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3172756
De vorige was een Philips.
Die heeft het inderdaad zo'n dik 2 jaar uitgezongen, zal iets meer zijn want hij is niet meer in garantie...
Dat vind ik dus veel te weinig...
Hij is wel niet stuk gegaan op kracht, maar het zou een defect in de electronica moeten zijn (mijn schoonbroer heeft hem uiteen gevezen om te kijken).  Hij ging nog wel aan, maar reageerde gewoon niet meer op de knoppen. Zonde dus he, en ik heb daar geen goed gevoel bij dan.
Dat van het tegen de wanden gooien daar had ik inderdaad ook last mee.  Je moest geregeld stoppen om eens alles naar beneden te duwen en weer verdergaan en dat stak mij op den duur wel tegen...

Ik ben dan ook geneigd wel wat meer te investeren in een goede. Eentje die tenminste een hele tijd meegaat en met gemak alles blend. Ik wil weer met gemak smoothies kunnen maken en met de staafmixer begin ik daar niet aan (merk ik). Ook omdat ik bepaalde onderdelen diepgevroren gebruik (rode vruchten, rode biet of ananas vb) en als ik smoothie wil maken is dat meestal zonder voorbedachtheid zodat ik geen uren meer wil wachten tot dat ontdooit is.  Vandaar dat hij ook zeker krachtig genoeg moet zijn om met (licht)bevroren zaken te werken.  Bijkomend voordeel is dat de smoothie dan meteen ook gekoeld is  :biggrin2: en de groenten zeker niet garen.  Ik heb anders wel een gehad dat de andijvie compleet bitter werd omdat de smoothie van het blenden te warm werd: niet lekker!  :-X

Naar ik het begrijp is de Vitamix dus nog een stuk duurder dan de Magimix, maar waarin zit hem het verschil dan? Is dat enkel kracht, of langere levensduur, of zijn er ook handigheidjes aan?  Kunnen ze het allebei aan om lang te werken zonder te oververhitten?
Is de Vitamix dan zowat het beste wat je kan hebben in blenderland?
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op zo 22 nov 2015, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Irta
#3172778
Nouja, Vitamix is iig 1 vd meest geprezen merken in blenderland ;) Maar ik heb ook goede reviews gezien van andere merken, tot filmpjes waar men een mobiele telefoon aan gort draait aan toe :P Als je Engels een beetje goed is zou ik zeker eens wat reviews en testverslagen opzoeken. Magimix heb ik geen ervaring mee.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door