Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3171816
Al tijden ben ik op zoek naar een heerlijk recept met boerenkool in de hoofdrol.

Het is erg gezond als ik de blogs/bladen mag geloven alleen, ik vind het niet te ....  :nerves:
En ik wil het graag leren eten, zoals ik ook witlof, spruitjes, zuurkool etc heb leren eten. Maar verder dan boerenkool met worst kom ik niet, totaal geen idee hoe ik de boerenkool eetbaar kan maken voor ons gezin.
Dus wie geeft mij zijn best bewaarde boerenkoolrecept prijs, zodat wij lekker kunnen gaan smikkelen en smullen van Neerlands gezondste groente  :naughty: 

Liefst zonder oven, want die heb ik niet.
#3171818
Las laatst in het 'wat eten we vandaag' topic dat het een wereld van verschil maakt of je de boerenkool in een zak in de supermarkt koopt of vers van het land.

Hier maken we regelmatig stamppot boerenkool.
(en ja, het is heel gezond. Boerenkool behoort tot de superfoods net als goji bessen en weet ik veel wat allemaal)
#3171919
Angelique schreef: Men neme een ruime pan  :biggrin2:

En verder ga je niks aan mij hebben, want als boerenkool bij mij eetbaar is, komt het uit de oven. Zoals zoveel lekkere dingen, dus....regel een oven en alles komt goed.
De pan heb ik. Op de plek waar een fornuis zou kunnen staan, staat de hondendiepvriezer dus dat wordt kiezen, of de hondendiepvriezer eruit of ik eruit. Nou ik weet wel wie d'r koffertje kan pakken hoor.
#3171920
dinky89 schreef: Las laatst in het 'wat eten we vandaag' topic dat het een wereld van verschil maakt of je de boerenkool in een zak in de supermarkt koopt of vers van het land.

Hier maken we regelmatig stamppot boerenkool.
(en ja, het is heel gezond. Boerenkool behoort tot de superfoods net als goji bessen en weet ik veel wat allemaal)
aha dus daar kan het aan liggen dat ik het niet lekker vind. Boerenkool van het land halen dus en dan nogmaals proberen.

@pluk en @frodo quin  dank je wel :)
Door BusKay
#3171994
M0ppie schreef: Dank je wel, hier kan ik mijn hart ophalen  :biggrin2:
At your service... niet alleen voor Boerenpot hoor...
Gebruik hem vaak als ik een ingrediënt heb en ik wil er iets anders mee of een gerecht wat ik niet ken..
#3171996
Pesto van boerenkool; dikke nerven uit de hele bladeren snijden (500gram),paar tenen knoflook ontvellen en in een pan met water opzetten. Wanneer het water kookt,de boerenkool 5 minuten blancheren. Knoflook en boerenkool uit het water halen en aflaten koelen. Wat kookvocht bewaren om pesto evt wat minder dik te maken. Knoflook,boerenkool in blender oid met olijfolie,pijnboompitten(hazelnoten,walnoten,amandelen!),peper,zout en parmazaansekaas
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door