Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door An
#317058
Lilly is nu 9 maanden en het is echt om gek te worden. Alles maar dan ook alles in huis MOET eraan. Ze mag nu ook al buiten maar mijn huis slopen blijft toch favoriet. Ik zal is effe de balans geven van de laatste week:

-nieuwe gordijnen in de woonkamer, na 1 nacht met Lilly kunnen ze de vuilbak in
-ben deze week al aan het 3de vliegenraam toe (mevrouw gaat er altijd wijdbeens inhangen, een keertje is ze er half door nar buiten getottert bijna, maar dat kan de pret niet bederven om een godganse nacht in dat ding te springen en mij van mijn slaap te beroven ;) )
- Er zijn de laatste week...ff denken...5 glazen gesloopt, ze springt op het aanrecht en knalt ze er telkens met een welgemikte klap van haar poot af ::)
-Er was een klein scheurtje in het behang in de gang, nu hangt er een halve pand af en zit er een gat in de muur tot op de baksteen bijna (ik had de deur dichtgedaan van de woonkamer zodat ze de gordijnen niet nog verder kan slopen...tja dan begin je uit frustratie maar aan de muur toch? ???)
-Shaggy wordt de godganse dag geterroriseerd want ze hangt telkens in zijn staart (das een beetje zijn verdiende loon, hij hangt altijd in holmes zijn poot dus dan weet hij ook is hoe dat voelt... :-[ ;D)
-Sinds eergisteren doet mevrouw ook deuren open en gaat ze dus lekker de rommelkamer in om daar de rommel te elimineren...pas op hulp is altijd handig...maar er zijn grenzen he ;)
-de dvdspeler heeft ze op de grond gemikt, gelukkig is die wonder boven wonder nog heel...


Dit is dus een lijstje wat gebeurt is sinds donderdagavond...en zo gaat het al een maand of 2 maar door en door, sinds de eerste keer dat ze krols is geworden is het nooit meer helemaal goedgekomen in dat koppie.

Gringo de kater die is zo braaf als een lammetje, lekker kroelen op de bank en eten, meer spookt die niet uit.

-ze hebben een klimpaal tot aan het plafond, een krabhoek tegen de muur (had ze de halve muur gesloopt dus heb er maar krabplanken gehangen...) een stuk of 20 speeltjes, ze mag buiten, kortom ik ben best een goeie dienaar van mevrouw.

Hoe los ik dit nu op??? Een waterspuit helpt niks, doet ze het volgende keer enkel nog maar uitdagender ::) Het is echt om gek te worden, ik doe een hele dag en nacht niks anders dan achter Lilly aanzitten. (pubert een kat is het dat?) Wat zouden jullie doen met mijn tutje? ???
Door Lisa
#317061
Ik weet het niet, Quinty hier sloopt me ook de halve flat >:(. Ik lees dus belangstellend mee mocht iemand een gouden tip hebben.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#317087
Een beetje valeriaan op je krabpaal en planken druppelen dan worden dat toch de meest gewilde items te vinden in je huis.
Voor de rest wordt het de rit een beetje uitzitten (of een voiliere in je tuin zetten niks zo leuk als vogeltjes gluren ;D )
Door Francisca
#317098
En dan zeggen ze dat siamezen erg zijn :o ;D Ze doen hier wel graag tikkertje, liefst midden in de nacht. >:(
Door An
#317169
sylvia schreef: Een beetje valeriaan op je krabpaal en planken druppelen dan worden dat toch de meest gewilde items te vinden in je huis.
Voor de rest wordt het de rit een beetje uitzitten (of een voiliere in je tuin zetten niks zo leuk als vogeltjes gluren ;D )
Ze gebruiken die krabpalen hoor. Het verwosten van spullen is echt uit een vernieldrang :o

Wat bedoel je met de rit uitzitten? Is ze aan het puberen dan en gaat het over als ze wat ouder wordt?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#317189
An schreef: Ze gebruiken die krabpalen hoor. Het verwosten van spullen is echt uit een vernieldrang :o

Wat bedoel je met de rit uitzitten? Is ze aan het puberen dan en gaat het over als ze wat ouder wordt?
Ja hopenlijk is ze aan het puberen en gaat het vanzelf over.
Door Lisa
#317653
An schreef: Ok dan hoop ik daar maar op ;D
Quinty is bijna 2 jaar...Maar ja, hij begint er nu pas flink mee. Hij kauwt zelfs lampjes stuk en vreet het glas op :o
Gebruikersavatar
Door sylvia
#317739
Lisa schreef: Quinty is bijna 2 jaar...Maar ja, hij begint er nu pas flink mee. Hij kauwt zelfs lampjes stuk en vreet het glas op :o
oeps, misschien verveelt hij zich ???
Door An
#317829
Volgens mij is ze gewoon superstout. Je zou dat moeten zien he, ze gaat op de vensterbank zitten, zit me aan te staren en als ik dan terugkijk springt ze die gordijnen in en blijft me aanstaren, dan mag ik roepen tieren wat ik wil, ze steekt bijna letterlijk haar middelvinger naar me op ;) Ze stopt er pas mee tot ik binnen handbereik van haar ben, dan vlucht ze weg ::)

Of zij stress heeft dat weet ik niet...ikke iig wel :D

Wat is feliway?
Door Lizzy
#317833
An schreef: Volgens mij is ze gewoon superstout. Je zou dat moeten zien he, ze gaat op de vensterbank zitten, zit me aan te staren en als ik dan terugkijk springt ze die gordijnen in en blijft me aanstaren, dan mag ik roepen tieren wat ik wil, ze steekt bijna letterlijk haar middelvinger naar me op ;) Ze stopt er pas mee tot ik binnen handbereik van haar ben, dan vlucht ze weg ::)

Of zij stress heeft dat weet ik niet...ikke iig wel :D

Wat is feliway?
Ik mag er niet om lachen An..... Ik weet het..... Maar ik doe het toch!!! Whahaha, ik heb er helemaal beeld bij!!! Wat een klein loedertje joh ;D!

Feliway is voor katten wat DAP is voor honden:

What is Feliway® used for?
Feliway®, and the related product, DAP® (Dog Appeasing Pheromone) has many touted uses, including, but not limited to, reducing or eliminating the following behaviors:

Urine marking
Aggression
Facial marking
Stress reduction at the veterinarian, groomer, kennel, or while traveling
Scratching on vertical surfaces

Misschien dus niet geschikt voor middelteentje-opstekende katjes ;D.

Maar misschien moet je zelf valeriaandruppeltjes ofzo gaan nemen ;D
Door An
#317846
Lizzy schreef: Ik mag er niet om lachen An..... Ik weet het..... Maar ik doe het toch!!! Whahaha, ik heb er helemaal beeld bij!!! Wat een klein loedertje joh ;D!

Feliway is voor katten wat DAP is voor honden:

What is Feliway® used for?
Feliway®, and the related product, DAP® (Dog Appeasing Pheromone) has many touted uses, including, but not limited to, reducing or eliminating the following behaviors:

Urine marking
Aggression
Facial marking
Stress reduction at the veterinarian, groomer, kennel, or while traveling
Scratching on vertical surfaces

Misschien dus niet geschikt voor middelteentje-opstekende katjes ;D.

Maar misschien moet je zelf valeriaandruppeltjes ofzo gaan nemen ;D
Ik woon in de valeriaanstraat...maar dat brengt iig al geen rust ;D Kan miss is naar de huisarts bellen...k heb valium nodig...wrom dat mevrouw....tja om om te kunnen gaan met middelteen opstekende katten....k zal miss eerder in het gekkenhuis belanden dan dat ik de pillen krijg denk ik ;D

Nu weet ik iig wel wrom mijn moeder altijd zegt neem een kater... ;D Tja ik wilde een tut...ik heb er 1 ;D
Laatst gewijzigd door An op di 10 mei 2005, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
#317851
An schreef: Volgens mij is ze gewoon superstout. Je zou dat moeten zien he, ze gaat op de vensterbank zitten, zit me aan te staren en als ik dan terugkijk springt ze die gordijnen in en blijft me aanstaren, dan mag ik roepen tieren wat ik wil, ze steekt bijna letterlijk haar middelvinger naar me op ;) Ze stopt er pas mee tot ik binnen handbereik van haar ben, dan vlucht ze weg ::)
Probeer het eens te negeren, juist de andere kant opkijken en weglopen. Kweetut tis moeilijk om je gordijnen te laten slopen, maar misschien werkt het ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door