Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ollie
#317118
Ik ben hier al even aan het zoeken geweest, maar kan eingelijk niks vinden over reeenvlees.

Hoelang moet dat ingevroren worden voordat je dat aan je honden en katten kan geven?

Ik neem aan dat het een poosje ingevroren moet zijn omdat het wild is!

Wie het weet mag het zeggen...zingen mag ook ;D
Door Martine2
#317178
Er wordt tegenwoordig ook aardig wat wild gefokt. Weet iemand of je dit eigenlijk tamme wild ook moet invriezen?
Door k9
#317408
Ik zou niet weten waarom je wild wel en tam niet zou invriezen voordat je het voert ??? ?? Voor menselijke consumptie is het zaak om het wild te laten besterven, maar dat is om o.a. de malsheid van het vlees te bevorderen. Maar wildgeschoten ree, dat zou ik niet zo snel aan de honden geven, ik eet het zelf niet eens. Zonde van die beestjes...
Door Nelly
#317446
Wild moet je een aantal weken invriezen omdat het nogal eens besmet wil zijn met wormen. En geen wild eten? In mijn ogen (of eigenlijk mond ;) bestaat er geen lekkerder vlees! :P)
Door 202spots
#317671
kwou dat ik er aan kon komen,zou het graag willen geven!
Door tieneke
#317798
Kan wel zonde zijn van die beestjes maar Tinus en Tara vinden hertenvlees echt waanzinnig lekker ;)
In Tsjechie zit een hertenslachterij,net 1 euro per kg,dit is voor menselijke consumptie dus geen afval.
Wat zullen ze smullen straks :P
Door Red_Hunter
#317836
Waarom geen wild reeenvlees eten. Ze hebben tenminste nog een leuk leven gehad, toch beter dan een kalf in een hok??
en koeien zien er ook heel lief uit hoor, wel eens van dichtbij een hoofd gezien met die mooie wimpers.
Ik eet trouwens geen van beide hoor.
Voor mijn hond zou ik het wel eens willen proberen, eh dat hij het eet bedoel ik dan natuurlijk.

Groetjes Trudie
Door k9
#317844
tieneke schreef: Kan wel zonde zijn van die beestjes maar Tinus en Tara vinden hertenvlees echt waanzinnig lekker ;)
In Tsjechie zit een hertenslachterij,net 1 euro per kg,dit is voor menselijke consumptie dus geen afval.
Wat zullen ze smullen straks :P
Heb je ervaring met barfen in Tsjechie? Daar gaan wij dit jaar ook met vakantie met de honden, en ik vroeg me af of het barfen daar ook makkelijk is... ;)
Gr,
k9
Door tieneke
#317912
k9 schreef: Heb je ervaring met barfen in Tsjechie? Daar gaan wij dit jaar ook met vakantie met de honden, en ik vroeg me af of het barfen daar ook makkelijk is... ;)
Gr,
k9
Voor de mensen daar is het gewoon te duur heb ik van onze Tsjechische vriendin vernomen :-\
Zij is voor mij aan het zoeken naar slachterijen etc.
Maar ja wat is duur....vergeleken bij brok.
Ik weet wel dat je bij de grote supermarkten zat vlees,wild en vis kunt kopen,zelfs de eendennekken liggen gewoon naast het andere vlees ;D ;D
Waar ga je trouwens heen in Tsjechie?
Toch niet toevallig in onze buurt ;D ;D
Door k9
#317950
tieneke schreef: Voor de mensen daar is het gewoon te duur heb ik van onze Tsjechische vriendin vernomen :-\
Zij is voor mij aan het zoeken naar slachterijen etc.
Maar ja wat is duur....vergeleken bij brok.
Ik weet wel dat je bij de grote supermarkten zat vlees,wild en vis kunt kopen,zelfs de eendennekken liggen gewoon naast het andere vlees ;D ;D
Waar ga je trouwens heen in Tsjechie?
Toch niet toevallig in onze buurt ;D ;D
Geen probleem dus.... ;)
Waar wij gaan, ik ben nu de naam kwijt, maar het is 80 km aan het noorden van Praag.... :D
jij dan? ;D ;D
Door Nelly
#318013
tieneke schreef: Kan wel zonde zijn van die beestjes maar Tinus en Tara vinden hertenvlees echt waanzinnig lekker ;)
In Tsjechie zit een hertenslachterij,net 1 euro per kg,dit is voor menselijke consumptie dus geen afval.
Wat zullen ze smullen straks :P
Ikke kom met me hondjes bij jou wonen... ;D ;)
Door tieneke
#318017
k9 schreef: Geen probleem dus.... ;)
Waar wij gaan, ik ben nu de naam kwijt, maar het is 80 km aan het noorden van Praag.... :D
jij dan? ;D ;D
Bij Svratouch in de buurt,Moravie.
Hier huren wij voorlopig,ons huis komt in ieder geval in de omgeving ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door