Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3171263
Niet de beste foto's, want dit is meneers favoriete bezigheid niet om op de tafel op de foto gezet te worden........ hij kijkt alsof ie net een pak rammel heeft gehad, maar dat is echt niet zo :P ;) :biggrin2:

voor (meneer de leeuw):
Afbeelding

Afbeelding


en na (mijn kale neet):
Afbeelding

Afbeelding


er kwam heel wat haar af, het was echt nodig :D
Laatst gewijzigd door Dian op di 17 nov 2015, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#3171414
tessa schreef: Ik denk dat je iets te lang hebt gewacht met deze trimbeurt, zo te zien heef de trimster moeite moeten doen om er nog wat vacht op te laten staan om de stripvacht te behouden. Nou ja, over drie maanden komt er dan een mooie dikke vacht onder vandaan :)
Dit is een beginneling op plukgebied. De andere keren liet ze er te veel haar op staan en nu wilde ik het korter hebben, dat was voor haar een uitdaging....... niet alles eraf, maar wel een korte stripvacht. De vacht liet heel mooi los........
#3171421
Ja, maar dat kan  dus niet met een stripvacht.
Als hij er goed gelijkmatig in is gezet dan komt er altijd een drie maanden vacht onder vandaan die normaal gesproken na iedere plukbeurt ongeveer even lang is, daar kun je niet mee variëren wat betreft korter of langer. bij de volgende plukbeurt, over een maand of drie komt er nu heel weinig haar af en houd ie en dikke vacht over, dus hij heeft nu geen egale stripvacht. Maar goed, is verder niet erg hoor, maar voor mij als vakidioot is dit niet het resultaat wat ik zou willen hebben ;)
#3171445
tja, ik heb er geen verstand van en hij hoeft er gelukkig niet mee te showen. Anders was het een ander verhaal geweest. Het was idd een poos geleden dat hij geweest was, 2 honden in 1 maand lukt me niet van mijn gewone geld....... Rakker moest ook onwijs nodig, die heb ik eerst gedaan, nu kon dus Laddy......... met zijn onwijs lange vacht......... Zie wel hoe het de volgende keer gaat.......
#3171577
Ik vind ook, dat hij gewoon prutje is getrimd. Ik neem aan, dat je er voor betaalt. Jammer, als dit het resultaat is.
Op zijn voorpoten zie je gewoon echt lange flotsen. Haar op zijn ellebogen had ook wel weggekund. Weet je, je hond weet niet, dat hij er uit ziet, of de ratten er aan geknabbeld hebben, maar als je geld uit geeft voor een trimbeurt, dan mag je best kwaliteit verwachten. Ik trim alleen mijn eigen honden, ben dus geen vakvrouw, maar zulk werk zou ik niet afleveren.
Nou ja, hij is weer een beetje opgefrist en die paar lange haren trek je er zelf gewoon even vanaf, of je bent flink en gaat terug. (laat de staart dan ook even opknappen)
Volgende keer meer vakwerk.

Hanny
#3171595
Tja het is misschien niet helemaal mooi gedaan, maar voor zover het op de foto's te zien is, is Laddy wel helemaal geplukt, en heeft ze zich er niet makkelijk af gemaakt door kop en poten geheel te knippen. Dat vind ik ook wel wat waard, want ik zie tegenwoordig heel vaak anders, prachtige plukvachten waar zo de tondeuse overheen getrokken word omdat dat zo lekker snel en makkelijk gaat, nou dan heb ik liever een geheel geplukte hond wat niet zo mooi gedaan is, want dat is vrij makkelijk te herstellen. Maar ik zou deze trimster wel wat bijscholingscursussen adviseren.
#3171744
[quote="*Gabriëlle*"]
Tja het is misschien niet helemaal mooi gedaan, maar voor zover het op de foto's te zien is, is Laddy wel helemaal geplukt, en heeft ze zich er niet makkelijk af gemaakt door kop en poten geheel te knippen. Dat vind ik ook wel wat waard, want ik zie tegenwoordig heel vaak anders, prachtige plukvachten waar zo de tondeuse overheen getrokken word omdat dat zo lekker snel en makkelijk gaat, nou dan heb ik liever een geheel geplukte hond wat niet zo mooi gedaan is, want dat is vrij makkelijk te herstellen. Maar ik zou deze trimster wel wat bijscholingscursussen adviseren.
[/quote]

hij is inderdaad helemaal geplukt. Alleen de voetjes, daar is de schaar bij geweest om het rond te knippen. Het is dat ik nu niet zo ver kan rijden, maar ik ga regelmatig naar Almere. Het is hier in de buurt een crime om een trimmer te vinden die plukt. De 1 na de ander stopt daar mee......... te bewerkelijk, te zwaar...... Mijn lichaam werkt niet mee om 3/4 tot een uur te rijden. De volgende keer laat ik het weer daar doen als mijn lijf meewerkt......... Laddy heeft gelukkig geen castratenvacht,  maar een hele goede plukvacht. Dat krijg ik van iedereen telkens te horen.......
#3171779
[quote="Mijati"]
Waar kom je vandaan? Dan hebben anderen hier op het forum misschien wel adressen van trimmers die wel geheel plukken en het iets netter doen. Ook veel fokkers van cairn terriers plukken zelf.
[/quote]

Mijn trimmer heb ik in eerste instantie uitgezocht omdat hij zelf terriers (Westie's) heeft  :)

Misschien heb je iets aan dit adres Dian http://www.trimsalonlunetten.nl Zij heeft zelf Schotjes
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door