Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#3171074
Jonge teef paar dagen niet lekker, vandaag na vaginale uitscheiding naar de da. Die zegt bmo zonder echo te maken en heeft donderdag pas tijd om te opereren.
Door charmed
#3171086
Ik vind van wel dat het eng is.

Je hoort het wel vaker dat mensen met spoed naar een kliniek bellen en dan pas dagen later terecht kunnen. Met als gevolg hond overleden :(
Door Erna
#3171119
hannabelgje schreef: Jonge teef paar dagen niet lekker, vandaag na vaginale uitscheiding naar de da. Die zegt bmo zonder echo te maken en heeft donderdag pas tijd om te opereren. Afbeelding
Dat hangt er vanaf. Als het een open bmo is en de hond is op Ab gezet kan er in sommige gevallen gewacht worden met opereren. Het zou niet mijn voorkeur hebben maar het gebeurt wel vaker. Bij onze Cees is ook een bmo vastgesteld zonder echo, de uitvloeiing was dusdanig dat er geen enkele reden was om te twijfelen.
Door Lizzy
#3171121
hannabelgje schreef: Jonge teef paar dagen niet lekker, vandaag na vaginale uitscheiding naar de da. Die zegt bmo zonder echo te maken en heeft donderdag pas tijd om te opereren. Afbeelding
Als het pus eruit loopt, heb je geen echo nodig. Maar om dan tot donderdag te wachten met opereren? Ik vind dat een beetje................ Laat.
Door Mijati
#3171127
Ik vind het zelfs spoed, zeker als het overdag geconstateerd word, hooguit wachten tot de volgende morgen.

Als de eigenaar een jong meisje is, dus onder de achttien, naar wat ik begrijp, dan heeft ze ook ouders. En eigenlijk zijn de ouder verantwoordelijk in dit geval.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3171176
Mijati schreef: Ik vind het zelfs spoed, zeker als het overdag geconstateerd word, hooguit wachten tot de volgende morgen.

Als de eigenaar een jong meisje is, dus onder de achttien, naar wat ik begrijp, dan heeft ze ook ouders. En eigenlijk zijn de ouder verantwoordelijk in dit geval.
Dat klopt, maar hoeveel mensen zijn er niet die vertrouwen op het oordeel van de da en dus afwachten?
Door Mijati
#3171201
Ik denk heel veel, want ja, de dierenarts zal het wel weten, die heeft er 6-8 jaar voor gestudeerd (of langer).

Ervaring word daardoor natuurlijk volledig door te niet gedaan ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3171238
Kan ook dat de diagnose bmo wat overtrokken is, de da dat zelf ook weet en dus ook weet dat wachten geen probleem is. Zelf ook een keer bij
de hand gehad...oei oei, bmo, morgen direct eruit halen. Nou stond ik erbij dat daar een spik en span baarmoeder uitkwam en ik die ook als zodanig herkende en de da niet verder kwam dan...het voelde toch echt als een verdikte bm.
Bij de eerste de beste druppel aan een vulva is het al vlot een bmo hoor, dat het waarschijnlijk heel vaak achteraf niet zo is l*llen we verder maar niet over.
Door Lizzy
#3171264
Angelique schreef: Kan ook dat de diagnose bmo wat overtrokken is, de da dat zelf ook weet en dus ook weet dat wachten geen probleem is. Zelf ook een keer bij
de hand gehad...oei oei, bmo, morgen direct eruit halen. Nou stond ik erbij dat daar een spik en span baarmoeder uitkwam en ik die ook als zodanig herkende en de da niet verder kwam dan...het voelde toch echt als een verdikte bm.
Bij de eerste de beste druppel aan een vulva is het al vlot een bmo hoor, dat het waarschijnlijk heel vaak achteraf niet zo is l*llen we verder maar niet over.
Dit is absoluut een feit dat ik kan beamen uit eigen ervaring!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door