Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Martine2
#315585
Weet iemand wat de doses chlorella voor honden van zo'n 32,5 kg moet zijn? En glucosamine? Ik heb weleens gehoord dat je voor medicijnen en supplementen voor dit maat honden de menselijke doses kan aanhouden omdat honden minder goed stoffen opnemen.
Door Lind@
#315606
[quote="Marieke"]
ik heb dezelfde vraag over chlorella voor een hond van 8 kg, iemand een idee?
[/quote]
Ik ook voor een hondje van 7 kilo ;D
Chlorella is toch ook om te reinigen? En zoals ik las voor lichaamsgeurtjes? Josie stinkt echt vreselijk, ze is pas gewassen maar het helpt niks..... :-\
Door sheela
#315611
hallo,

Ik heb geen flauw vermoeden hoeveel je voor een hond moet geven, en het hangt ook af welk merk het is. Van sommige merken moet je meer geven, hangt af van de concentratie van de chlorella.
Chlorella is oa reinigend, en zeker op zware metalen. Maar ik zou toch maar gewoon een onderhoudsdosis nemen hoor, niet meer.
Ik weet dat men bij mensen soms gaat tot 75 tabletjes (merk Sun denk ik) per dag, die worden wel heel langzaam aan opgebouwd, maar dan dienen die om oa lood, kwik en zoverder uit het lichaam te krijgen. Maar, die mensen worden daar goed ziek van! Wordt gedaan onder dokterscontrole! Soms moeten ze hun dosis terug verlagen, omdat het lichaam die grote afvoer van toxinen niet aankan.
Dus opletten met de dosis en heel langzaam naar de onderhoudsdosis gaan.
Ik begin momenteel met de chlorella Vital Green van Bloem en ik weeg rond de 60 kilo. Ik mag tot 3 x 2 tabletjes per dag innemen.

Groetjes,
Sheela
Door Marieke
#315612
Ik heb ook de chlorella van bloem.
Maar hoeveel is dan de onderhoudsdosis voor een hond van 7 of 8 kilo? Dezelfde verhoudingen als bij mensen? dus 60 kg --> 6 tabletten, hond van 7 a 8 kg --> 1 tablet?
Laatst gewijzigd door Marieke op vr 06 mei 2005, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#317121
Ik vind dat de dosering niet zo krap komt. Op de verpakking staat dat je kleine honden en katten 3 tabletten per dag kunt geven. Gewoon, als onderhoudsdosering.

Maar het ligt er dus aan waar je chlorella voor gebruikt. Ik gebruik het gewoon omdat ik graag deze extra's binnen krijg. En ik neem dus de oh (onderhouds) dosering van 6 tabletten per dag (van Bloem).

De honden krijgen standaard 3 tabletten per dag. En dat een paar weken wel en een paar weken niet.

Maar als ik zelf of de honden een reinigingskuur wil doen, dan bouw ik het langzaam op. De honden krijgen dan gerust 3 x per dag 2 tabletten, 3 x per dag 3 tabletten, 3 x per dag 4 tabletten, 3 x per dag 5 tabletten. Tot ik op een stuk of 20 per dag zit. Daar houd ik ze dan een tijdje op. Kijkend hoe het gaat. En als ik het genoeg vind, dan stop ik er mee en ga ik over naar de oh dosering. Voor een weekje ofzo en dan stop ik gewoon weer een paar weken.
Door sheela
#317168
Ik ken iemand die tot 19 tabletten per dag ging en dat maanden heeft gedaan.Dit was om een 5-tal zware metalen uit het lichaam te krijgen. Zij begon met 3 tabletten per dag, bleef daarop een paar dagen, en zo telkens ophogen met eentje. Maar dat is dan toch voor een persoon van rond de 50 kilo.
Nu zij had er geen neveneffecten van, maar zij nam ook supplementen in die de lever en de darmen ondersteunden en hoge dosissen vit C .
Voor de rest kan ik je niet helpen, maar Lizzy weet daar toch meer van af.
Ik hoop dat je er wijs uit geraakt. ;)
Door Martine2
#317176
Ik heb chlorella poeder (puur). De tabletten zijn volgens mij 250 mg. Voor mij zou het er dus op neer komen dat een onderhoudsdosering zo'n 1,5 gr is. Gezien de hoeveelheden die hier en daar genoemd worden ben ik in elk geval niet meer bang voor "overdosering". Bedank voor de meningen en tips.
Door Marieke
#319795
Ik heb mijn hond nu op 3 tabletten per dag staan, kijk even wat het doet, eventueel voer ik het op.
En zelf zit ik op 6 tabletten per dag, begin eerst met 'onderhoudsdosis'.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door