Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3171037
Alleen rabies is verplicht voor het buitenland en een titer ben is helaas niet voldoende. Zit met hetzelfde probleem. Duc wordt nooit meer rabies ge?nt, zijn laatste enting verloopt volgend jaar. Dus ik zit er wel over te denken om hem te laten titeren en er een dierenartsverklaring bij te doen waarom hij niet geënt wordt. Just in case. Om aan te tonen dat het heel bewust niet gedaan wordt en je toch ook niet wil reizen als je niet zeker weet dat je hond niet beschermd is en in geval van een uitbraak een gevaar voor zijn omgeving kan opleveren. En je dus toch wat op papier in handen hebt. Ik ga er wel van uit dat ik toch niet gecontroleerd wordt. Want ik neem al ruim 18 jaren mijn honden mee de grens over en nog nooit is er een hond of een hondenpaspoort gecontroleerd. Ik heb het dan over Duitsland en Denemarken.
#3171055
Als de hond geen geldige Rabies-enting heeft en er komt controle, of je moet aldaar naar de DA dan is er een kans dat je hond in beslag wordt genomen. In het gunstigste geval mag hij dan een paar maanden op jouw kosten in een pension, in afzondering. In het ongunstigste geval wordt hij ingeslapen.
Hoe klein die kans ook is... ik nam het risico niet. Nooit.
Of ik ga de grens niet over, of ik laat enten (Rabies dus)

Suzanne
#3171067
Suzanne schreef: Als de hond geen geldige Rabies-enting heeft en er komt controle, of je moet aldaar naar de DA dan is er een kans dat je hond in beslag wordt genomen. In het gunstigste geval mag hij dan een paar maanden op jouw kosten in een pension, in afzondering. In het ongunstigste geval wordt hij ingeslapen.
Hoe klein die kans ook is... ik nam het risico niet. Nooit.
Of ik ga de grens niet over, of ik laat enten (Rabies dus)

Suzanne
+1 Ik neem het risico absoluut niet. Zou er niet aan moeten denken de honden om die reden kwijt te raken
#3171087
charmed schreef: ik zie toch echt dat ik de vraag stel of ik moet enten of dat alleen een titer volstaat, niet dat ik de grens over scheur zonder enten of titeren.
Denk dat ze op de post van Pike reageren...
pike schreef: Alleen rabies is verplicht voor het buitenland en een titer ben is helaas niet voldoende. Zit met hetzelfde probleem. Duc wordt nooit meer rabies ge?nt, zijn laatste enting verloopt volgend jaar. Dus ik zit er wel over te denken om hem te laten titeren en er een dierenartsverklaring bij te doen waarom hij niet geënt wordt. Just in case. Om aan te tonen dat het heel bewust niet gedaan wordt en je toch ook niet wil reizen als je niet zeker weet dat je hond niet beschermd is en in geval van een uitbraak een gevaar voor zijn omgeving kan opleveren. En je dus toch wat op papier in handen hebt. Ik ga er wel van uit dat ik toch niet gecontroleerd wordt. Want ik neem al ruim 18 jaren mijn honden mee de grens over en nog nooit is er een hond of een hondenpaspoort gecontroleerd. Ik heb het dan over Duitsland en Denemarken.
#3171089
pluk schreef: Denk dat ze op de post van Pike reageren...
Klopt, ik reageer op DIE post ;-)
Ik neem echt echt echt het risico niet. Al is de kans dat het fout gaat heel klein, ALS het fout gaat zijn de gevolgen misselijkmakend. Ik vind het dus een zeer, zeer groot risico om een hond zonder geldige rabies-enting de grens mee over te nemen. Zeker met die nieuwere regelgeving. Je zal maar naar de DA moeten met een verzwikt pootje en die komt erachter dat je hond geen rabies-enting heeft. Einde hond? no freaking way!

Suzanne
#3171134
Vind ik wel een goed idee, dus heb even gebeld met de dierenarts ;) Ga er ook eens over nadenken.
welke grenzen ga je altijd over, van welke landen?

pike schreef: Alleen rabies is verplicht voor het buitenland en een titer ben is helaas niet voldoende. Zit met hetzelfde probleem. Duc wordt nooit meer rabies ge?nt, zijn laatste enting verloopt volgend jaar. Dus ik zit er wel over te denken om hem te laten titeren en er een dierenartsverklaring bij te doen waarom hij niet geënt wordt. Just in case. Om aan te tonen dat het heel bewust niet gedaan wordt en je toch ook niet wil reizen als je niet zeker weet dat je hond niet beschermd is en in geval van een uitbraak een gevaar voor zijn omgeving kan opleveren. En je dus toch wat op papier in handen hebt. Ik ga er wel van uit dat ik toch niet gecontroleerd wordt. Want ik neem al ruim 18 jaren mijn honden mee de grens over en nog nooit is er een hond of een hondenpaspoort gecontroleerd. Ik heb het dan over Duitsland en Denemarken.
Door Lil
#3171135
Alleen rabiës verplicht voor Duitsland en België.

Ik ben dus wel al eens gecontroleerd op mijn paspoort in Duitsland. had het paspoort niet bij mij en kon braaf hondlief achter in de politiebus zetten. Dit was dus 2 km achter de NL grens in een straat die aan de ene kant DE was en aan de ander kant NL. Enige compassie die men had was dat men zei: wij controleren nog 1 uur. Zolang zit hondlief achter in de bus (die was ingericht voor honden, hij zat daar beter dan in mijn kleine tuutje) en als je voor die tijd een geldig paspoort laat zien kun je hem eruit halen. Zo niet, dan gaat hij de procedure in voor niet geënte honden. Ik was uiteraard een half uur later terug met paspoort en hondlief heeft er niet onder geleden. Maar ik vind het maar doodeng al die mensen die roepen ik ben nooit gecontroleerd. Als.... nou je bent in no time je hond kwijt!
Ik ben nogmaals in DE gecontroleerd geweest, maar toen had ik braaf paspoort mee (dat ligt nu dus voor vast in de auto).
Door Martine-Tom
#3171151
Lil schreef: Alleen rabiës verplicht voor Duitsland en België.

Ik ben dus wel al eens gecontroleerd op mijn paspoort in Duitsland. had het paspoort niet bij mij en kon braaf hondlief achter in de politiebus zetten. Dit was dus 2 km achter de NL grens in een straat die aan de ene kant DE was en aan de ander kant NL. Enige compassie die men had was dat men zei: wij controleren nog 1 uur. Zolang zit hondlief achter in de bus (die was ingericht voor honden, hij zat daar beter dan in mijn kleine tuutje) en als je voor die tijd een geldig paspoort laat zien kun je hem eruit halen. Zo niet, dan gaat hij de procedure in voor niet geënte honden. Ik was uiteraard een half uur later terug met paspoort en hondlief heeft er niet onder geleden. Maar ik vind het maar doodeng al die mensen die roepen ik ben nooit gecontroleerd. Als.... nou je bent in no time je hond kwijt!
Ik ben nogmaals in DE gecontroleerd geweest, maar toen had ik braaf paspoort mee (dat ligt nu dus voor vast in de auto).
Dat dus, echt no way dat ik het risico loop. achteraf wel een x gedaan, ging overnachten in belgie en tom zou thuis blijven, dat kon last minute niet, dus ik naar de da voor de rabies enting, dag of 10 voor vertrek, totaal niet gedacht over de 3 weken norm.
Ging allemaal prima hoor, bij het hotel vroegen ze naar zijn papieren, braaf alles laten zien en daar is niks gezegd.
Maar echt, het idee wat er kan gebeuren als het fout gaat....zo liepen we in Antwerpen te winkelen, mn vriendin stak over en een auto reed door, is niks gebeurd maar achteraf heb je wel het idee, het had zomaar fout kunnen gaan, dan komt de pliesie erbij en dan is de kans al gelijk een stuk groter dat je gecontroleerd word, en dan was Tom dus wsl ook gewoon weg geweest (coulance daargelaten).

Maar ook voor nl zelf, ik vind het eng, stel dat er in mijn directe omgeving een hond met rabies word gevonden, kan ik zomaar Tom kwijt zijn...dus hoewel ik niet zomaar ent (verder gaat er niks in) rabies krijgt hij braaf elke 3 jaar.
Overigens geloof ik dat Engeland wel een poos een rabies titer accepteerde maar toen er dit voorjaar spraken was van mogelijke rabies in nl hebben ze dat aangepast...
#3171160
Als ik Rabiës in mijn hond zou drukken, ben ik mijn hond kwijt. En niet door de stoffen die er bij in de enting zitten, maar weet dat het Vaccin te zwaar voor haar is. Zelfs nosodes gaat niet. Dus het is de Rabiës zelf. Aangezien Rabiës 3 jaar werkzaam is, kan zij ook 3 jaar lang extra aanvallen krijgen, wat ze niet gaat overleven. NU is elke aanval al de vraag of ze er weer goed uit komt. Als zij een reactie heeft op iets dan heeft ze er zeker 6 aanvallen van een half uur in een maand, aangezien de ziekte nu verslechterd is, zou je dus nog heftiger aanvallen kunnen verwachten. Ben al eentje kwijt door Medicijnen. En oppas dan zou die nog medsich geschoold zijn moeten ook :/
Martine-Tom schreef: Maar ook voor nl zelf, ik vind het eng, stel dat er in mijn directe omgeving een hond met rabies word gevonden, kan ik zomaar Tom kwijt zijn...dus hoewel ik niet zomaar ent (verder gaat er niks in) rabies krijgt hij braaf elke 3 jaar.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door