Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3170829
Wat me hier opvalt is dat er hier voor de hondjes gezorgd wordt voor een heel grote variatie en liefst elke dag iets uit elke voedingsgroep.  Zorgen de baasjes even goed voor zichzelf als ze voor hun honden zorgen?
De gemiddelde voeding van een BP-hond is veel beter dan van de gemiddelde mens.
#3170831
Nee  :-[

Ik weet wel hoe het zou moeten, maar ik heb te weinig tijd om alles te bereiden, én ik vind ongezonde dingen zooo lekker...
Ben wel van plan om zo gauw het lukt gezonder te gaan eten. Zal vanaf januari zijn, pepernoten, kerstdiner en oliebollen kan ik niet weerstaan  :biggrin2:
#3170835
Ja, de tweevoeters bij ons thuis eten minstens zo evenwichtig als de hondjes. Dat neemt niet weg dat er weleens wat naar binnen glipt dat minder gezond is, maar dat moet, anders krijg je geen evenwicht. :biggrin2:
Ten eerste vind ik koken leuk en gezonde dingen lekker maken een interessante uitdaging, ten tweede ben ik me heel bewust van de invloed van voeding op de gezondheid, en die hoop ik toch zo lang mogelijk zo goed mogelijk te houden.
#3170859
Ik probeer gezond en gevarieerd te eten, maaaar een patatje of pizza is af en toe ook zo lekker, of de saucijzenbroodjes van de bakker op het werk waar vaak op getrakteerd wordt met verjaardagen tja en dan zit ik bij de receptie waar het ontvangen wordt..... En met een bedrijf van 350 man
#3170863
Jawel hoor. Maar wil nietzeggen dat ik dan nooit chips eet of een frietje of ...etc  :biggrin2:
Maar voor de basis wel gezond en heel veel zelf maken.
Ik heb het geluk dat ik niet van snoep houd! Ben absoluut niet zoet aangelegd. Wel houd ik meer van hartig, zoals chips, nootjes, zoutjes . En natuurlijk wel van chocolade! Maar de rest van snoep wordt ik totaal niet warm van. Niet van drop, niet van pepernoten, niet van oliebollen ( die lust ik niet eens ) en de rest van snoepjes etc vind ik ook vies.  Ook lekker makkelijk he  :biggrin2:
Edit: fruit lust ik wel, is soms ook zoet he
Laatst gewijzigd door Kaio op ma 16 nov 2015, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#3170865
Ja hoor, baasjes en honden even gezond. Elke dag bergen groenten en fruit, vlees/vis/eieren, noten en zaden.
Geen granen (want mensen zijn net als honden niet gemaakt om granen te eten - in elk geval niet in de hoeveelheden die de meeste mensen nuttigen: 3x per dag brood/pasta/rijst), geen suiker, geen kunstmatige toevoegingen. Alles zelf bereid, niets kant en klaar.
Dat betekent wel dat ik vaak het halve weekend in de keuken doorbreng om van alles voor te bereiden om mee te nemen naar het werk door de weeks.

En ja, heel soms zondigen we wel. Chips ofzo, en een paar keer per jaar uit eten waarbij je geen controle hebt op wat er op je bord komt. En soms val ik een keer voor taart/koekjes/snoepjes. Maar dat valt altijd tegen als je zelf gemaakt gewend bent. En dan kan ik zo weer een half jaar zonder.
En de honden snaaien buiten dingen die ze thuis niet mogen.....
#3170879
In alles zelf bereiden zou ik denk ik geen plezier hebben, maar wel knap dat anderen het kunnen en doen! Ik ben geen keukenprinses, ik heb geen geduld en ik heb er ook geen tijd voor. Ik laat een appeltaart of cake nog mislukken en zelfs een taart die alleen moet opstijven gaat falikant mis. ;D

Nee ik kook wel gewoon met een pakje lasagnesaus van Honig of Knorr, wel met verse groente en niet alleen maar vlees met tomaat en pasta. Chips proberen we bij het weekend te houden (lukt meestal ook wel) net als cola. De grote gele M proberen we te vermijden, mislukt zo 2/3 keer per jaar, of anders wordt het de Ikea (gevolg van iedere twee weken 4 keer een rit van 1,5 uur langs verschillende grote gele M'etjes rond etenstijd ;D).

Als het even kan heb ik wel groente uit de tuin, wat verse kruiden en dergelijke. Bijna elke dag eten we wel groente, probeer groente mee te nemen naar het werk, of fruit of nootjes. Maar ik koop wel gewoon gehaktkruiden, woksausen, ketjap, koekjes, snoepjes, cola, chips, borrelnootjes.. ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat zou moeten maken allemaal haha, zonder suiker, zonder granen, vetvrij, zoutloos... :o Ik zou er niet eens aan willen beginnen ook. Ik houd het wel bij eigen wasmiddel enzo maken, dat hoef je tenminste niet op te eten. ::)

Ook handig: meneer lust geen courgette en geen aubergine, ik lust geen peulvruchten. Vooral met dat laatste vallen er al veel dingen af. ;D
#3170900
Ja ik eet behoorlijk gezond en evenwichtig, dat heeft deels te maken met het feit dat ik geen graan, rijst en mais verdraag dus dan vallen er al tonnen ongezonden dingen af  :biggrin2:

Ik bereid heel veel al zelf en kan geen zakjes en pakjes gebruiken omdat daar bijna altijd iets in zit wat ik niet mag, dus ik kook altijd van verse producten en wil zelfs nog meer zelf gaan maken.

Daar door eet ik erg veel groenten en fruit, somige dagen kom ik zelf op 2 kilo groenten  :o :biggrin2:
Doe weight wachters dus daar bij kan je goed zien wat je eet en hoeveel  ;)
Gemiddelde dag zit ik zo op 1 a 1,5 kilo groenten en fruit.
veder eet ik soms wel chips of zo maar veel minder dan vroeger omdat ik bijna niks mag, bijvoorbeeld van chips kan ik enkel de smaken neutraal en chees onion eten en dat gaat snel vervelen  ::)
#3170904
Van die pakjes van honig of knorrr wordt ik gewoonweg heel erg ziek.
Aten we thuis niet, in studentenhuis wel en ineens was ik heeel heel erg ziek. Kon niks meer binnenhouden etc.Lag urenlang in de kreukels als ik iets gegeten had,. Pas bij het herstellen en toevoegen van voedingsmiddelen kwam ik erachter dat ik dus zo fel op zoiets reageer. Maar goed zit ook zoveel zooi in die pakjes, dus een of meerdere triggers voor mij.
Dus dan leer je wel zelf koken, en ben er blij om. Oja ml is vaak op reis en die is blij als ie weer thuis is, eindelijk weer lekker eten zegt ie  :) Nadeel is dus wel dat uit eten heel vaak tegenvalt, of we moeten naar een sterrestaurant of een goede japanner, dat lukt me toch weer niet  :biggrin2:

En wasmiddel zelf maken,, nee dat koop ik gewoon  ( wel eco en vaak zonder parfum),  dat zoek ik echt niet om zelf te maken :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door