Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Renner
#3170704
Over een week komt onze pup. We gaan vrijwel direct barfen. Het vlees is besteld.  ;)

Ik wil 2 verschillende groentemixen maken, ik denk met in ieder zo'n 4 a 5 groenten? Wat zijn volgens jullie de perfecte mixen, zodat hij alles binnen krijgt wat hij nodig heeft?
Door Lizzy
#3170792
De perfecte groentenmix bestaat denk ik niet. Ik denk dat het mooiste is om zoveel mogelijk biologische groenten te gebruiken. Maar ja, dat moet maar in je budget passen. En verder zoveel mogelijk afwisseling. Het lijkt me beter om bijv. de ene mix te maken van waterkers, witlof, courgette, wortel en de volgende mix te doen van andijvie, postelijn, pompoen en biet.
Door hannabelgje
#3170834
In het topic wat vroeger in de bibliotheek stond hadden ze het erover dat je een goede verhouding moest hebben tussen bovengrondse groenten en ondergrondse groenten. Dat hou ik nu nog steeds aan. Ik probeer er ook altijd twee verschillende bladgroenten in te doen. En of pompoen of bataat ivm de suikers erin. 
Gebruikersavatar
Door Hope
#3170836
Ik geef, voor zover dat in het eliminatiedieet van Nelson past, seizoensgroenten. Ik maak telkens een mix voor 4 weken en wissel zoveel mogelijk af.
Door Lizzy
#3170872
hannabelgje schreef: In het topic wat vroeger in de bibliotheek stond hadden ze het erover dat je een goede verhouding moest hebben tussen bovengrondse groenten en ondergrondse groenten. Dat hou ik nu nog steeds aan. Ik probeer er ook altijd twee verschillende bladgroenten in te doen. En of pompoen of bataat ivm de suikers erin.
Ja, dat staat er volgens mij nog steeds, dat topic. Maar om je eerlijk de waarheid te zeggen? Heb ik daar helemaal niks mee, met die aanwijzing. Ik kan mijn honden 100% bladgroenten geven, ze krijgen echt geen diarree. Ik kan ze 100% groenten van onder de grond geven en daar krijgen ze echt geen harde ontlasting van. Dat was het idee erachter. En naar mijn beleving (uitgeprobeerd op 7 honden) klopt daar niks van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door