Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3170129
Hallo Allemaal,

Rond de kerst krijgen wij gezinsuitbreiding  :D
Dit word mijn eerste ´echte´puppie (onze vorige hond was 6maanden) en ik wil me dus graag verdiepen in de puppiecursussen die in de omgeving zijn. Er zitten hier vast mensen die me iets verder kunnen helpen  ;)

Alvast bedankt,
Annemieke
#3170583
pluk schreef: http://www.doggo.nl/artikelen/hondentraining/hoe-vind-ik-een-goede-hondenschool.php
Hier staan erg goede tips in!

En ga vooral voor dat je je pup hebt kijken!
En als een hondenschool nu tegenvalt in de praktijk... ga naar een ander!
Bedankt voor de link!
Boeffie Blafmans schreef: Wat is je doel met de pup? Welk ras is het?
We krijgen een markiesje  :D
Ze word gewoon onze gezinshond al lijkt het me wel leuk om behendigheid in de toekomst te gaan doen  ;)
#3170586
Voor agility kun je ook op youtube kijken, bv naar Pam's dog academy. Daarop staan allerlei filmpjes. Hier eentje met voorbereidend werk op puppy niveau:



Ik zou vooral opletten dat er op een hondenschool niet te lang en te veel wordt gevraagd van je pupje. Trainen is heel effectief als je het een paar minuutjes hooguit doet op die leeftijd. Meerdere keren per dag. Niet een uur lang. En soms zitten oefeningen op een cursus in de weg met je uiteindelijke doel. Waar je vervolgens weer omheen moet trainen. Hoe beter je weet wat je wilt, hoe beter je op een cursus kunt selecteren tussen wat je wel en niet wilt doen :)
#3170603
Boeffie Blafmans schreef: Voor agility kun je ook op youtube kijken, bv naar Pam's dog academy. Daarop staan allerlei filmpjes. Hier eentje met voorbereidend werk op puppy niveau:



Ik zou vooral opletten dat er op een hondenschool niet te lang en te veel wordt gevraagd van je pupje. Trainen is heel effectief als je het een paar minuutjes hooguit doet op die leeftijd. Meerdere keren per dag. Niet een uur lang. En soms zitten oefeningen op een cursus in de weg met je uiteindelijke doel. Waar je vervolgens weer omheen moet trainen. Hoe beter je weet wat je wilt, hoe beter je op een cursus kunt selecteren tussen wat je wel en niet wilt doen :)
Top filmpje, daar kan ik wel wat mee  O0
#3170841
san :) schreef: ik zou ook voor HOC gaan
Ziet er interessant uit.
Alleen moet de pup 2x geënt zijn om te mogen beginnen of zou titeren ook worden geaccepteerd?

Dat ze 2x geënt moeten zijn voor aanvang staat trouwens op zo'n beetje elke site  :-\
Hoe doen jullie dat?
#3170847
AnnemiekevD schreef: Ziet er interessant uit.
Alleen moet de pup 2x geënt zijn om te mogen beginnen of zou titeren ook worden geaccepteerd?
Ik zou ze even mailen met die vraag.
Zo'n 5 jaar terug had ik in ieder geval welkom geweest met 1 van mijn honden met goede titerwaardes. (Uiteindelijk is het iets anders geworden voor Tous, we zijn gaan speuren i.p.v. gehoorzaamheid. )
Gebruikersavatar
Door pluk
#3170849
AnnemiekevD schreef: Ziet er interessant uit.
Alleen moet de pup 2x geënt zijn om te mogen beginnen of zou titeren ook worden geaccepteerd?

Dat ze 2x geënt moeten zijn voor aanvang staat trouwens op zo'n beetje elke site  :-\
Hoe doen jullie dat?
Toen ik met Scott begon met puppy cursus was hij 1X geënt en verder getiterd. Via de dierenarts is er zelfs contact geweest met Utrecht, maar uiteindelijk mochten we komen Afbeelding

Overigens heb ik nog nooit zijn paspoort ergens laten zien...dus je kunt ook de gok wagen...
#3170851
zurca schreef: Ik zou ze even mailen met die vraag.
Zo'n 5 jaar terug had ik in ieder geval welkom geweest met 1 van mijn honden met goede titerwaardes. (Uiteindelijk is het iets anders geworden voor Tous, we zijn gaan speuren i.p.v. gehoorzaamheid. )
Okay, dat klinkt positief.
Mailen was ik al van plan, ja  ;)

De meeste mensen die ik ken gaan bij een Kynologenclub. Zijn daar nog voor en nadelen aan?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door