Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3170652
Laddy mag dinsdag weer naar te trimmer. Nu zit ik te twijfelen of ik hem een keer gewoon helemaal laat plukken, dus uit de stripvacht of het dan moeilijk is om hem terug te krijgen in de stripvacht mocht ik het absoluut niets vinden :-\ :P Hij heeft een bos haar nu, een leeuw zou er jaloers op worden........... verpest ik dus niets als ik hem nu een keer helemaal zijn jas uit doe??
#3170664
Je kunt hem alleen uit zijn stripvacht laten halen als ook de tweede harde laag trimrijp is, anders kun je die er niet uit plukken.  Natuurlijk kun je hem naderhand weer in een stripvacht laten zetten.  Hij moet dan ongeveer vier maanden na de gehele pluk, dus tot op zijn onderwol, weer uitgedund worden, dat houd in dat theoretisch de ene haar uitgeplukt wordt en de andere niet, hij behoud optisch dezelfde lengte en dat haar groeitdan door tot plukrijp. Na drie maanden pluk je deze laag eraf en is de laag die er al eerder uitgeplukt was weer aangegroeid tot een hsrde haar van drie maanden oud en als hij goed gelijkmatig is uitgedund staat ie dan weer in een stripvacht.
Wel is get niet zo leuk voor een hond om hem in een stripvacht te zetten.  Je plukt haar eruit dat eigenlijk niet goed plukrijp is. Ik doe dit dus niet als de baas steeds wil wisselen van stripvacht naar onderwol. Dat vind ik te belastend voor de hond.
#3170683
Tamara schreef: Is het niet slimmer om dit na de winter te doen?  :biggrin2:  :cold:
na de winter mag hij nog een keer, de meeste cairns moeten 2-3 keer per jaar geplukt worden, anders krijgen ze last van hun vacht.

Ik zou gewoon even heel goed bedenken wat je wilt, kaal is echt kaal, ook het koppie word een stuk korter getrimd. Met een stripvacht heb je gewoon altijd een mooie vacht op je hondje staan.
Laatst gewijzigd door Mijati op zo 15 nov 2015, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#3170758
Dian schreef: Hij blijft dan in de stripvacht. Dacht dat het wel een keer nodig was om hem een keer van alles te ontdoen, maar als dat niet nodig is, dan blijft hij in de stripvacht. Ik vind dat mooier dan zo kaal :P
Doe je even een foto van hoe hij eruit ziet na de trimbeurt?
#3170796
Dian schreef: Hij blijft dan in de stripvacht. Dacht dat het wel een keer nodig was om hem een keer van alles te ontdoen, maar als dat niet nodig is, dan blijft hij in de stripvacht. Ik vind dat mooier dan zo kaal :P
Bij strippen haal je alleen de oudste en langste vacht weg, de vacht die daar onder zit laat je zitten, en die gaat er de volgende trimbeurt uit. Met kaal plukken haal je beiden vachten er in een keer uit. Het verschil is dus een trimbeurt. Per  saldo word de vacht dus op beiden manieren in zijn geheel verwijderd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door