Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3170542
Hai, ik heb een teckel, die net loops is geweest, nu voor de 2d x. De vorige keer was ze gewoon vreselijk met schijnzwangerschap en haar gedrag was niet leuk.
Na de hormone is ze nu nu nog aan het detoxen, dat doe ik 2 weken, daarna wil ik ignatia amara geven. Die ignatia heb ik de vorige keer gegeven en dat ging na een paar dagen al een stuk beter.Vooral haar gedrag verbeterde enorm.
Wat zal ik doen, nu al die ignatia geven, ik merk nl. dat ze nu al zo klefferig wordt. En met dat gedrag wordt ze t.o. andere honden niet echt leuk.
Gr. Ingrid
#3170552
Waarom ben je aan het detoxen en waarmee?

Op zich vind ik dat je homeopathische middelen pas in moet zetten op het moment dat de problemen zich gaan voordoen. Ik maak uit je verhaal niet op of de problemen nu al beginnen?
#3170605
Ik ben aan het detoxen omdat ze loops geweest is, om bmo te voorkomen, zeg maar. Doe dat eigenlijk altijd met de andere 2 teckels ook. De ignatia  is omdat ze behoorlijk last van de schijnzwangerschap heeft. Dat begint met haar gedrag, uitvallen naar andere honden (logeetjes bijv.) als ze merkt dat die honden aandacht van mij willen bijv. Met onze eigen 2 teckels heeft ze geen moeite. Maar ook buiten gedraagt ze zich niet fijn naar andere honden. Erg bitcherig. Daar neigt ze al snel naar, maar straks wordt het een minimonster.
#3170775
vagebond schreef: Ik ben aan het detoxen omdat ze loops geweest is, om bmo te voorkomen, zeg maar. Doe dat eigenlijk altijd met de andere 2 teckels ook. De ignatia is omdat ze behoorlijk last van de schijnzwangerschap heeft. Dat begint met haar gedrag, uitvallen naar andere honden (logeetjes bijv.) als ze merkt dat die honden aandacht van mij willen bijv. Met onze eigen 2 teckels heeft ze geen moeite. Maar ook buiten gedraagt ze zich niet fijn naar andere honden. Erg bitcherig. Daar neigt ze al snel naar, maar straks wordt het een minimonster.
Ja, ik snap waarom je ignatia geeft, maar is ze al begonnen met bitchen? Want daar zou ik pas mee beginnen als ik de eerste tekenen zou zien. En waarmee detox je?
#3170776
Ik gebruik phytonics detox. Ze is wel al begonnen met kleverig gedrag, gistermiddag was haar zusje hier. Ze houdt haar in de gaten met een blik van, rot op, en als haar zusje te dicht bij mij kwam, was het brommen. Nog geen gevecht, ik twijfel of ik gewoon na het detoxen ga beginnen met die ignatia. Ze heeft nog geen opgezette tepels. Ik wil in ieder geval voorkomen wat de vorige keer is gebeurd, ze was gewoon niet te genieten.
#3170780
vagebond schreef: Ik gebruik phytonics detox. Ze is wel al begonnen met kleverig gedrag, gistermiddag was haar zusje hier. Ze houdt haar in de gaten met een blik van, rot op, en als haar zusje te dicht bij mij kwam, was het brommen. Nog geen gevecht, ik twijfel of ik gewoon na het detoxen ga beginnen met die ignatia. Ze heeft nog geen opgezette tepels. Ik wil in ieder geval voorkomen wat de vorige keer is gebeurd, ze was gewoon niet te genieten.
Dan zou ik persoonlijk prioriteit geven aan ignatia. Ik zou zelf met de detox stoppen. Ik vind dat middel vrij heftig en dat kun je ook prima een andere keer doen (ik geloof eerlijk gezegd ook zelf niet dat het een BMO kan voorkomen).
#3170844
Ja, zoiets had Tannetje ook al eens over die detox gezegd, vrij heftig spulletje. Ik doe het bij de paardjes in het vroege voorjaar ook altijd, even 2 weekjes detox, dus dan gaat het flesje daar naar toe. Die vinden het niet erg op een stukje brood. Als je Chica ziet bekkentrekken, ieuw, ze vindt het echt vreselijk smerig.
Dan ga ik voor de ignatia.
Bedankt voor de reactie in ieder geval.
Ingrid
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door