Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#3170088
Wie weet waar ik dat kan kopen? Ik wil zelf advocaat maken. Het kan natuurlijk ook met brandewijn, maar ik wil het nu eens helemaal zelf maken.
Door hamada
#3170093
In Belgie en Duitsland is het relatief goedkoop te vinden, op internet bijvoorbeeld hier
http://limoncello-maken.nl/shop/

Edit: ik heb zelf wel eens advocaat gemaakt met inmaak alcohol en een keer met brandewijn. Smaakte prima :D
Laatst gewijzigd door hamada op vr 13 nov 2015, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elvira
#3170099
advocaat maken wij met vanille brandnewijn. In België kun je alcohol bij de apotheek kopen volgens vrienden
Door Lida. S
#3170112
hamada schreef: In Belgie en Duitsland is het relatief goedkoop te vinden, op internet bijvoorbeeld hier
http://limoncello-maken.nl/shop/

Edit: ik heb zelf wel eens advocaat gemaakt met inmaak alcohol en een keer met brandewijn. Smaakte prima :D
Bedankt, ik kon het niet vinden op internet. Ik heb wel eerder advocaat gemaakt met brandewijn en met rum, het smaakt inderdaad prima, maar ik wil het nu eens met 96% alcohol proberen
Door Lida. S
#3170114
Elvira schreef: advocaat maken wij met vanille brandnewijn. In België kun je alcohol bij de apotheek kopen volgens vrienden
België is bijna de andere kant van de wereld. Ik zit in NO-Groningen. Maar de website die Hamada heeft doorgegeven is een optie en misschien dat ik het ook in Duitsland kan vinden. Dat is hier naast de deur
Door cj
#3170122
Volgens mij verkoopt de Poolse supermarkt het hier (Zaandam). Kan wel even voor je kijken.
Saskia
Door Lida. S
#3170125
cj schreef: Volgens mij verkoopt de Poolse supermarkt het hier (Zaandam). Kan wel even voor je kijken.
Saskia
als je daar een keer in de buurt bent, graag. alvast bedankt
Door Lida. S
#3170126
hannabelgje schreef: In Nederland ook gewoon bij de slijter te koop hoor. Staat meestal bij de jenevers.
.
Ik ga volgende week even kijken. Ik had het niet verwacht bij een slijter. Het is toch zo niet te drinken
Door Martine-Tom
#3170146
Bij de slijter kom je volgens mij niet hoger dan 80% (stroh) bij etos enzo heb je wel alcohol om te ontsmetten, maar geen idee of je dat ook hiervoor kan gebruiken, en ik geloof ook niet dat dat 96% is...
Door hannabelgje
#3170148
Hier in Be koop je het bij de slijter of de betere supermarkt.  Ik dacht in Nederland ook bij ee slijter. Wel erg duur voor een halve liter betaalde ik laatst 16,50. Normaal valt het ook niet echt op dat ze het hebben. Zit in vrij neutrale flessen. Smeets (jenevermerk) heeft em ook in het assortiment. Die is 96% en die van Delhaize (supermarkt) is 94%. De laatste is ook net iets goedkoper. Die van Smeets is 20 euro.
Door hamada
#3170168
Als je bij slijterij of speciale webshop koopt is het risico nihil. Maar alcohol via drogist of apotheek kan de schadelijke zijn. En daar kun je o.a. blind van worden of door vergiftigd worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door