Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3169237
Frodo is een vrolijke Frans die verder gezond is en goed in zijn vel zit. Al vanaf dag één heeft hij geregeld soepoogjes, verder niet ontstoken. Hij kreeg bij de opvang brokken, met vijf maanden bij ons gekomen en al snel op kvv, ok smuldier waarvan ik inmiddels weet dat het beter kan. Sinds een maand eet hij barf met veel plezier. Zouden de soepoogjes nu bij ontgiften horen? Hoe snel zouden we vermindering moeten zien?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3169272
Vraag: Wat bedoel je met soepoogjes? 

Scott heeft ook regelmatig viezigheid in zijn ooghoeken hangen. Maar dat heeft volgens mij niets met eten te maken maar omdat hij overal zn snuit insteekt

Als hij t altijd al heeft gehad, dan denk ik niet aan ontgiften trouwens.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3169286
Een van mijn bordercollies heeft haar hele leven al een bruin streepje bij haar ooghoek van een beetje "soep" wat altijd uit haar oogjes komt. De haren rondom een oogje zijn wit dus dan zie je het extra goed. Zij is nu ruim 13 jaar, maar het is me nog nooit gelukt het weg te krijgen. Het hoort bij haar en heeft niets met de voeding te maken. Dat zou bij Frodo dus ook het geval kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door AnoukFrodo
#3169452
Potverdikkie das jammer want Frodo heeft een super mooie zwarte glanzende vacht en dat levert nogal een contrast op met de prut die zich vormt in zijn ooghoeken. Maar er zijn ergere dingen he
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3169685
Wat wij wel eens doen bij prutoogjes is 4x daags weghalen met melk op kamertemperatuur
Werkt hier als een speer en na een paar dagen is het prut dan ook verdwenen.

Dat zou je eventueel nog eens een keer kunnen proberen, het kan ieder geval geen kwaad  :)
Door Lizzy
#3169727
Ik heb hier ook een hond die vaak wat troep uit haar oog heeft (Lingie) met een traanstreepje. Soms raakt het geirriteerd of ontstoken. Ik denk dat het de bouw van haar oog is. Dan doe ik er een paar dagen Similasan druppels nummer 2 in en dan is het weer weg (en is ook haar ook weer lange tijd schoon).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door