Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3169686
Zonet kwam ik thuis na uurtje weg geweest te zijn, om daar twee gemolesteerde afstandsbedieningen te vinden, absoluut niet compleet, oftewel Frodo heeft stukjes/stukke  plastic binnen. Direct contact gezocht met dierenarts.  Deze adviseert watten met natte brokken (m'n neus) te eten te geven om zo scherp plastic te verpakken en veilig richting uitgang te begeleiden. Wat zouden jullie gebruiken hiervoor?
Normaal screen ik echt heel de huiskamer voor ik vertrek, juist om dit soort toestanden te voorkomen. Zie ik het een keer over het hoofd en meteen bal

Update:Nou, onze team terror, the black edition, poepte vandaag een drol met knopjes  ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door AnoukFrodo op vr 13 nov 2015, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#3169690
AnoukFrodo schreef: Zonet kwam ik thuis na uurtje weg geweest te zijn, om daar twee gemolesteerde afstandsbedieningen te vinden, absoluut niet compleet, oftewel Frodo heeft stukjes/stukke  plastic binnen. Direct contact gezocht met dierenarts.  Deze adviseert watten met natte brokken (m'n neus) te eten te geven om zo scherp plastic te verpakken en veilig richting uitgang te begeleiden. Wat zouden jullie gebruiken hiervoor?
Normaal screen ik echt heel de huiskamer voor ik vertrek, juist om dit soort toestanden te voorkomen. Zie ik het een keer over het hoofd en meteen bal
Fijn hee..... :-\. Ik heb dat ook meerdere keren meegemaakt hier. Telefoons, afstandsbedieningen. Ik heb nooit wat gedaan, moet ik eerlijk bekennen. Maar goed, je kunt pens geven, je kunt ook watten geven. Je moet dan wel de juiste watten hebben. Namelijk watten bolletjes van katoen! Dopen in melk of yoghurt.

De hoeveelheid bolletjes die je moet geven staat hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... l#msg31248
#3169692
Dank voor jullie snelle reacties. Ik had pens ook aan dierenarts geopperd. Deze had er werkelijk nog nooit van gehoord en vond het maar een idioot idee geloof ik.
Ik heb pens in de vriezer liggen, deze moet ik dan wel snel ontdooien (bak heet water au bain marie?)
Nu had Frodo vlak voor ik weg ging gegeten, flinke maaltijd van parelhoenkarkas, rundvlees en long. Zou dit ook al helpen bij het veilig transporteren van het plastic naar de uitgang?
Ik verdiep me nog even in de link over wattenbolletjes
#3169697
AnoukFrodo schreef: Dank voor jullie snelle reacties. Ik had pens ook aan dierenarts geopperd. Deze had er werkelijk nog nooit van gehoord en vond het maar een idioot idee geloof ik.
Ik heb pens in de vriezer liggen, deze moet ik dan wel snel ontdooien (bak heet water au bain marie?)
Nu had Frodo vlak voor ik weg ging gegeten, flinke maaltijd van parelhoenkarkas, rundvlees en long. Zou dit ook al helpen bij het veilig transporteren van het plastic naar de uitgang?
Ik verdiep me nog even in de link over wattenbolletjes
Ah ja, sommige dierenartsen moet je gewoon lekker laten lullen.

Toen mijn smurfjes mogelijk glad hadden gegeten, ben ik als een speer bij de Kruidvat katoenen wattenbolletjes gaan halen en heb ik ze er alle 4 een stuk of 3 gegeven. Eerst gedoopt in melk.
#3169756
Tja, tot op heden liep het wel los hier. Hij heeft tot een maand of twee terug wel in de bench gezeten als we er niet waren. Daar kwam een beetje de klad in, en buiten de bench ging eigenlijk prima. In de bench had ie overigens wel een keer of drie zijn kleed/dekbed gesloopt, daarbuiten niets noemenswaardigs.
Maar goed, nu hij dit soort acties uithaalt overweeg ik wel weer de bench in te voeren. Ik baal want die moet bij ons dan in de huiskamer staan, elders geen plek. Daarnaast dan ook geen plek meer voor zijn mand en die oogt toch wat gezelliger. Veiligheid gaat voor dus dat moet dan maar
#3169874
Zou hij zijn kleedje in de bench slopen omdat hij zich daar niet op zijn gemak voelt?

Beetje lomp misschien, ik weet ook niet wat voor soort hond je hebt, ik hoorde van iemand die zijn hond een muilkorf om doet als ze weg gaat. Die hond kan absoluut niet in de bench en slechte dingen eten als je weg bent is natuurlijk ook niet handig.
Haar hond kon er goed mee overweg en vond het prima.
Maar het is wel een dingetje...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door